groeien meisje 3 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door senta, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Wij hebben een meisje van net 3 maanden geboren met 51 cm en 3630 gram best flink afgevallen laagste was 3380, het duurde 3 weken voor ze over geboortegewicht heen was, ze groeit goed maar niet heel erg hard.

Nu was ik donderdag even wezen wegen de afspraak is pas over 2 weken en nu werd ze gewogen en vroeg ze is ze ziek geweest, ik zo nee, maar ja ze is zo weinig gegroeid, bij 1 maand was ze 4115, bij 2 maanden was ze 4860 en nu was ze 5525 maar wel een lengte van 62,5 cm.

Maar is ze dan zo weinig gegroeid, ik zag dat ze best wel lang is voor haar leeftijd en ja ze is niet de dikste dat zie ik ook maar zo mager is ze nu ook weer niet ze heeft gewoon plooitjes en dingen.

Ik begin nu dus gelijk te twijfelen wat ik helemaal niet wil natuurlijk en voorlopig wil ik nog volledige bv geven dus wat ik hiermee wil bereiken geen idee, maar ze drinkt tussen de 5 en de 7 voedingen per dag en dan wel flink, 20 minuten ene borst half uur spelen of wat dan ook en dan toch zeker een 15 minuten andere kant, soms wat korter maar scheelt niet veel ze drinkt krachtig en als ik kolf haal ik om en nabij de 250 cc uit 1 borst de melk is heel creme achtig van kleur.

het enige wat ze doet is dat ze tussen 21 en 22 de laatste voeding pakt en dan gaat slapen tot tussen 5 en 6 in de morgen, ik heb geprobeerd later nog eens wakker te maken maar maakt echt geen verschil het enige is dat ik haar dan echt niet wakker kan krijgen, ze slaapt dan en drinkt echt maar 2 slokken en dan is ze zo diep weg dat ik haar met geen 10 paarden wakker krijg,
    Ow ja het is een enorm beweeglijk meisje zodra dr ogen open gaan beweegt alles aan haar

Mijn grote vraag doe ik het wel goed?

2. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Wat het consultatiebureau aahoudt als ''gemiddeld gewicht'' hoef jij niet per se aan te voldoen. Bij mij wordt er steeds gezegd dat ze ''te zwaar'' is dus bovengemiddel maar trek mij er niks van aan. Jij kent je kind het best, wanneer ze honger heeft gewoon voeden. Ze is nu nog jong maar je zult zien dat haar eetpatroon binnen nu en 2 maanden al heel anders kan zijn.

Wat betreft het wakker maken; zou ik niet doen, hoe ouder je baby wordt hoe meer slaap ze nodig hebben.

Succes!

3. senta

senta Niet meer actief

Dit is dus ook wat ik doe, ik laat haar slapen en ze komt zelf voor eten, en dan drinkt ze enorm goed ze plast heel erg goed ze poept enorm goed en ze is vreselijk alert en actief.
    Daar maak ik mij echt gene zorgen om, maar is ze echt zo licht?

Ik denk dan een kindje wat bijna 5 cm groeit in 3,5 week dat kan toch ook niet enorm in gewicht toenemen, ze is namelijk best lang.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Heb je de curve al ingevuld die op borstvoeding.com staat?
    De curves van het CB zijn op kv kindjes gericht.
    Bij bv kindjes zie je vaak een snelle groei de eerste periode,en dan een periode van minder snelle groei.
    Bij kv kindjes ligt dit anders.
    Dus kijk even hoe het er daar op uitziet?

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Mijn dochtertje was in drie maanden tijd krap twee kilo gegroeid (1980 gram) en 4,5 cm. Dat scheelt dus niet zoveel met de jouwe in gewicht. In lengte echter wel hahaha. Maar ik heb er nooit commentaar op gehad hoor. Ze groeien de ene keer neer in de lengte en daarna weer in gewicht vertelden ze mij. Ik zou me niet teveelzorgen maken....

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dit was bij mijn dochter ook toendertijd!
    Rond die drie maanden boog ze ineens wat af op haar groeicurve met volledig BV. Ze dronk op verzoek, sliep ook zowat de hele nacht door en deed het prima!
    Niks verder mee gedaan ook... lekker door blijven voeden!

Zou inderdaad de gegevens eens invullen in de curve op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding aangezien die voor volledig borstgevoede kinderen geldt. Die op het cb is voor met name flesgevoede kinderen...
    En verder zeg je het zelf al: ze poept en plast goed, ze is goed alert, meldt zich regelmatig voor de voeding -> dus prima!

En vaak zie je na een spurt in de lengte dat daarna het gewicht weer toeneemt!

7. senta

senta Niet meer actief

Thanks meiden, ik ben weer wat zekerder, ze drinkt enorm goed, lastte gisteren ook nog even een regeldagje in, begon al flink in de nacht. Ik heb inderdaad de curve op bv. com ingevuld en daarin zie je dus dat zij echt lang is voor deze termijn maar ook onder de lijn hangt met gewicht, maar hij buigt nog niet enorm af het is gewoon een eigen lijntje.

Mijn zoontje kreeg fv dus dat is geen vergelijk al was dat ook geen flinke baby daar as toen ook commentaar op dat weet ik nog wel.

Deel Deze Pagina