Verspilling van mijn eitjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door indy1972, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy1972

indy1972 Lid

7 feb 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bezig met IUI met hormonen. Net deze week begonnen met spuiten en moet maandag voor mijn eerste controle om te kijken hoeveel eitjes ik heb.

Het stomme is dat ik idee heb dat hoe verder ik in het MMM traject zit, hoe minder kans ik heb in plaats van meer.
    Eerder vreeen we vaak rondom de eisprong en dus vaak kans voor mijn gevoel. Daarna IUI traject zonder hormonen... Vanwege slechter zaad en de inseminatie vreeen we minder en 'bewaarden' we het zaad voor de IUI... En nu durf ik helemaal niet te vrijen omdat ik nog niet weet hoeveel follikels ik heb en straks ben ik te laat....

Ik heb het gevoel dat ik mijn spaarzame eitjes (ik ben tenslotte niet de jongste meer) verpest doordat het er straks misschien teveel zijn en ik een maand moet overslaan. Verspil ik dan niet mijn eitjes? Normaal zou er maar 1 springen per maand, en nu misschien wel een hele bups in 1 keer waardoor alles voor niets is en ik weer paar goeie eieren kwijt ben??? Waaaaaahhhh

Herkent iemand dit gevoel??? :$

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit gevoel herken ik helemaal!
    Ik had 2 maanden geleden een hyperstimulatie, waardoor mijn IUI niet door kon gaan (had 8 eitjes).
    Ik dacht: jeetje, over die 8 eieren had ik normaal 8 maanden gedaan!!! Zou ik nu ook 8 maanden eerder in de overgang gaan bv?
    Dit schijnt echter niet waar te zijn. Een vrouw heeft veel meer eitjes dan zij ooit zal kunnen benutten. Met uitzondering van vrouwen met bv een laag eicel-reserve natuurlijk!
    Dus... voorlopig kunnen we nog een hele tijd toe met onze eitjes!!!

Dat van dat zaad herken ik ook. Mijn man heeft ook minder dan normaal en elke maand is het weer zoeken: morgen we vanavond nog sexen? Wat nu als ik toch pregnyl moet zetten? Heeft mijn man dan nog wel volfdoende tijd om zijn zaadvoorraad aan te vullen?
    Sex wordt wel eens stukje minder spontaan zo...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een vrouw heeft bij haar geboorte een voorraad van duizenden of miljoenen eicellen. Dus het is niet zo dat je door een overstimulatie eerder in de overgang komt.

Wat je leeftijd betreft vind ik het wel zonde als je een maand moet overslaan. Hoe ouder je wordt, hoe kleiner de slagingskansen over het algemeen bekeken. Maar ook dat gaat niet altijd op. Ik ken genoeg "oudere" vrouwen die redelijk snel zwanger werden.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina