Pil, zwanger 'ongesteld' of niet

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lisette1984, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisette1984

lisette1984 Nieuw lid

10 jun 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie is er door de pil heen zwanger geraakt?
    Merkte het doordat de ongesteldheid uitbleef?
    Of bleef je wel ongesteld.

Als je niet weet dat je zwanger bent, en je slikt de pil door, blijft dan de ongesteldheid wel uit?
    Omdat je ook wel hoort dat het een kunstmatige ongesteldheid is....?

Liefs,
    Lisette

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik vraag mij hetzelfde af, zou je ongesteld worden als je toch zwanger raakt tijdens het gebruik van anticonceptie?

Ik gebruik de nuvaring, dat werkt hetzelfde als de pil, maar ik draag dan 3 weken lang een ring en heb dan een ringevrije week waarin ik ongesteld wordt.

Ik ben nu met de 3e ring bezig, dus het kan zijn dat mijn lichaam nog aan de ring moet wennen, maar de vorige keren heb ik ook nergens last van gehad.

Ondanks dat ik op 2 juni een nieuwe ring heb ingebracht, heb ik het idee dat ik op 5 juni een eisprong heb gehad. Ik herkende het van de periode dat ik geen anticonceptie gebruikt, ik had de hele dag een zeurende buikpijn en ook even steekjes. Volgens zo'n calculator zou ik dan op 10 juni de innesteling kunnen hebben en gisteren had ik inderdaad weer buikpijn en wat krampen bij mijn navel in de buurt. En vandaag ben ik wat misselijk en heb ik een raar gevoel in mijn buik en wat hoofdpijn.

Of ik zit mij dingen in te beelden ;)
    Of die nuvaring heeft zijn werk niet gedaan :$

Nu zou ik 23 juni pas mijn ring moeten verwijderen en vraag ik mij dus af of ik dan sowieso ongesteld ga worden als ik toch zwanger blijk te zijn?

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina