bibberen van de honger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door eve, 30 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wil eerst even zeggen dat ik erg blij ben met dit forum! Kan er al m'n vragen en opmerkingen kwijt. Heel fijn!

Ben nu 11 weken zwanger en word een paar keer per dag overvallen door een enorme honger. Dan begin ik helemaal te bibberen en moet echt iets eten. Daarna zakt dat bibbergevoel langzaam af. Is dit normaal of kan er iets mis zijn met m'n suikerspiegel of schildklier?

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Eve,

Het is niet een veel gehoorde klacht en ik zou het dus zeker even bespreken bij je eerste controle.
    Wel is de klacht van bibberen om de honger een veel gehoord klacht. Een bruine boterham met kaas eten of een kopje soep doen wonderen. Soms kan het ermee te maken hebben dat je na bijvoorbeeld een stuk taart met een glas cola, zo veel suikers hebt gehad dat je lichaam na 2 uurtjes weer zegt, ik heb suikers nodig. Dan is het dus fijn om dat patroon te doorbreken, dus minder suikers of een bruine boterham. Meestal gaat het ook al beter als je bijvoorbeeld alleen het glas cola met een plak onbijtkoek neemt.
    Mocht je deze klacht blijven houden, of je krijgt er andere klachten bij, dan zou ik je adviseren om het even te bespreken met je huisarts.

Succes en nog gefeliciteerd,
    Japke

Deel Deze Pagina