Gestopt met de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mickey74, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey74

    Mickey74 Nieuw lid

    18 okt 2005
    4
    0
    0
    Goedendag dames, hier een bericht van een kerel :)
    Er zullen niet veel mannen zijn denk die op een zwangerschapsforum zitten.
    Maar ik heb een vraag.
    Mijn vriendin heeft ongeveer een maand geleden noodgedwongen moeten stoppen met de pil.
    Dit omdat ze plotseling een long embolie en trombose kreeg.
    Ze is in het ziekenhuis nog ongesteld geworden en toen ze thuis kwam uit het ziekenhuis was ze niet meer ongesteld.
    Een paar dagen daarna kwam er nog wel weer wat vuil bloed uit, maar dat was maar een klein beetje.
    Nu hebben we eigenlijk elke keer veilig gevreeen, alleen hebben we het condoom niet gelijk bij het begin van de daad omgedaan.
    En het is 1 keer voor gekomen dat het zaad een beetje uit het condoom gelopen was.
    Mijn vriendin is nu, na 10 dagen over tijd te zijn, nog steeds niet ongesteld geweest.
    Nu hebben we wel een test gedaan ( easy bleu geloof ik? ) en die test wees uit dat ze niet zwanger zou moeten zijn (99%).
    Nu maken we ons toch zorgen omdat ze nog niet ongesteld is geweest.
    Kan iemand mij uitleg geven over het hoe en wat met het stoppen met de pil.
    * is het normaal dat als je 10 dagen over tijd bent, je nog niet ongesteld ben geworden ?
    * hoe lang kan zo iets duren voordat je na het stoppen met de pil, ongesteld wordt

    Sorry dames, mischien kom ik iets verward over, maar het is al lastig genoeg......en zeker voor een man, haha

    Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen

    Groeten Mike
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Mike.

    Dit is een vraag die we vaker tegenomen hier. Links in het menu vind je de zoekfunctie. Als je die gebruikt kun je alle topics vinden die meer uitleg geven.

    Om je op weg te helpen.Na het stoppen met de pil is het niet raar dat ze 10 dagen overtijd is. Het kan tot 6 maanden duren voordat de menstruatie weer op gang komt helaas. Zeker als je zwanger wil worden is dat erg frustrerend. Maar volgens mij is dat bij jullie niet aan de orde.

    Veel succes en ik hoop dat je vriendin weer helemaal de oude is.

    Groetjes
     
  3. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    het kan natuurlijk dat de ongesteldheid wegblijft omdat ze net gestopt is met de pil. ook kan het wegblijven te maken hebben met de stress van het ziekenhuis. ik ben verpleegkundige en ik heb al zo vaak meegemaakt dat vrouwen in het ziekenhuis niet ongesteld worden en dat het bij thuiskomst ook nog een tijdje kan duren voordat dit weer terugkomt door alle spanningen die zo'n ziekenhuisopname met zich meebrengt.
    dus maak je niet al te ongerust...
    liefs, annelies
     
  4. Mickey74

    Mickey74 Nieuw lid

    18 okt 2005
    4
    0
    0
    Allereerst bedankt voor de nu al snelle reakties.

    Ten 2e, en off-topic, het gaat gelukkig weer goed met me vriendin.

    Ja van die zoek functie, had ik eigenlijk ook zelf kunnen bedenken, ik zit niet voor de 1e keer op een forum. :D
    Maar het is ow zo gemakkelijk om gewoon iets te vragen, zonder te zoeken. maar je hebt gelijk.

    Vanavond gaan we in ieder geval nog een test doen, zekere voor het onzekere toch ?

    Het is inderdaad (nog) niet de bedoeling om zwanger te raken.
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ;) no problem. Dat doen meerdere mensen.

    Fijn dat het beter gaat, kan me voorstellen dat het allemaal ineens eng was.

    Groetjes
     
  6. Mickey74

    Mickey74 Nieuw lid

    18 okt 2005
    4
    0
    0
    Nou ga ik toch nog ff op dit topicje door.
    Ik heb de diverse verhalen een beetje gelezen in topic "de pil" dus weet inmiddels dat het gewoon wat langer kan duren voordat mijn vriendin ongi ( mooi woord, hihi) wordt.
    Maar nu had ik haar net ff aan de foon ( ik zit momenteel op mijn werk ) en nu zegt ze dat ze dat nog nooit eerder gehad heeft, ze heeft namelijk al 2 kids.
    Kan dat dan ook per keer verschillen ?

    Sorry dat ik misschien zeur, maar ik vin het allemaal maar een beetje eng...
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat kan ook per keer verschillen, misschien juist wel omdat ze nu 2 kids heeft.

    En wat Analize hier boven ook zegt, het is niet niks wat haar net is overkomen. Door stress en spanning kan het ook weg blijven.

    Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik denk niet dat het nodig is. Anders adviseer ik toch de huisarts even te bellen.

    Enne, niemand zeurt hier hoor! gewoon vragen!
     

Deel Deze Pagina