Wanneer ontharen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RoGiJuLi, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn oudste toen ze okselhaar kreeg gezegd dat ze zelf mocht weten of ze het weg wilde hebben. Hoefde van haar toen nog niet. Een jaartje later scheerde ze af en toe, en nu zag ik dat ze haar benen ook scheert.

    Ik vind het helemaal niet lastig, ze kan het altijd weer laten groeien:roflmao::p
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha geen idee, misschien omdat ze nog steeds "mijn kleine meisje is" ;)
     
    Prikje, zz Armadillo en owly vinden dit leuk.
  3. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Mijn dochter kreeg met 10 een scheermesje. Eerste keren bij gebleven omdat ze het spannend vond. Nu doet ze het prima zelf.
    Ze gaf zelf aan dat ze het graag wou.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh.. hier zullen we er binnenkort ook aan 'moeten' denk ik. Maar een mesje lijkt me nog best eng. Ik heb bij vriendinnen wel eens opengehaalde schenen gezien :eek: . Die ontharingscreme is wel een goede tip ja. Het stonk wel verschrikkelijk - die ik vroeger gebruikte.
    Maar het besef dat als je eenmaal begint, dat je het dan wel iedere paar dagen moet gaan doen, is wel belangrijk om bij te brengen denk ik (nouja bij scheren tenminste) . En ook ingegroeide haartjes die kunnen ontstaan, eventuele jeuk na het scheren! De stoppeltjes.. Ik hoop het bij de oudste nog even uit te stellen, maar ja, volgend jaar naar de middelbare..

    Maar ik weet nog goed dat ik zelf spijt had toen ik eenmaal begonnen was zeg maar...

    Maar oke; voor een 'beginner' - zou ik een ladyshave of die creme aanraden. Hoewel je goed moet uitkijken qua gevoeligheid voor de huid denk ik.
     
    Lynx vindt dit leuk.
  5. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Poeh....geen idee eigenlijk. Zelf was kik - volgens mij - een jaar of 14, maar ik heb nooit veel haargroei gehad. Ik begon met ontharingscrème.

    Laatst zag ik bij mijn dochter ook lange (blonde) haren op haar benen. Ik zeg nog even niks. Het is al een drama dat ze verplicht deo moet gebruiken. Ik kan echt merken dat haar lijf begint te veranderen.

    Als ze graag wil scheren: ik heb zelf een scheermesje met zo'n blok. Dan kun je eigenlijk geen wondjes scheren, alleen als het mesje bot is. Weet je welke ik bedoel? Anders zoek ik een plaatje voor je.
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Hier vanaf 11 jaar.

    Ze is nu 13 en houdt het allemaal netjes bij. Benen hoeven alleen nog niet. Daar zit geen haar nog.

    Ts, Als jou kind het wil zou ik het doen.
     
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.736
    734
    113
    Q gebruikt een meisje van Venus met zo’n zeepblok, de paarse. Ze scheert nu ongeveer een jaar, af en toe maar. Ik wilde haar uitleggen hoe ze het het beste kon doen maar dat had ze zelf al uitgezocht (op YouTube en gelezen in de ‘Meiden’).
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit wou ik ook aangeven.

    Mijn moeder had ook zelf vrij vroeg deze ervaring en heeft mij gevraagd om zo lang mogelijk te wachten. Ik had blonde haartjes, eigenlijk niet anders dan de lichaamsharen op mijn onderarm.

    Heb tot mijn 16de gewacht met scheren en dan enkel onder mijn knie en rondom de enkels. Dat heb de eerste jaren volgehouden, enkel goed zichtbare haartjes weggehaald.
    Heb nooit van die donkere stugge snelgroeiende haargroei gekregen op mijn benen. Ik kan echt een maand niet scheren en je ziet bijna niks.
    Een groot verschil met andere plekken waar ik wel in de puberteit regelmatig alles heb onthaard. Veel donkerdere, snellere en dikkere haargroei.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ja die wou ik ook voor haar halen ;)
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is écht een fabeltje hoor. Sowieso verandert je haargroei in de puberteit, maar je haarstructuur en kleur verandert nooit door ontharen.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb het dik een week kunnen uitstellen, maar ze bleef maar "doorzeuren" over dat ze ze echt weg wou hebben ;)

    Dus zijn we net samen naar de Kruidvat geweest en hebben we een scheermeshouder en mesjes gekocht (6 mesbladen) met scheerschuim.

    Net gelijk samen gedaan ( enkel tm knie) en ze is helemaal heppie de peppie :)
     
    Neuzeke, Miss T, Lisa280887 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Op naar de volgende fase dus... ;)
     
  13. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Oef wat vroeg zeg. Daar zou ik ook wel even om moeten slikken.
    Hier dochters van 14 en 12,5. Oudste scheert wel haar oksels en bikinilijn, maar haar benen gelukkig nog niet. Ik vind zelf stoppeltjes altijd heel vervelend voelen... zolang het nog best lichte haartjes zijn lekker laten zitten..

    Jongste dochter is wat donkerder dan oudste en begint nu ook wat donkerdere beenhaartjes te krijgen. En zij is een stuk (heeeel stuk) ijdeler dan grote zus. Dus ik vrees dat zij binnenkort ook begint. :(
     

Deel Deze Pagina