Zwangerschapsmasker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marlett, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik ben 14 weken zwanger en ik moet zeggen dat ik een beetje twijfel of ik wel of niet in de zon moet zitten. Mijn hals en armen zijn redelijk gebruind, maar mijn buik is één blok wit vlees... :$

Hoe groot is de kans op een zwangerschapsmasker? En hoe groot is de kans dat het daarna weer verdwijnt? Moet ik de hele zomer onder een parasol zitten of kan ik, na goed smeren, ook lekker zonnen?

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik blijf zoveel mogelijk in de schaduw omdat als je een zwangerschapsmasker krijgt, deze niet meer weggaat. Dus ik neem gewoon het zekere voor het onzekere (plus dat ik sowieso de zon niet meer aankan op dit moment, veels te heet).

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een zwangerschapsmasker gaat inderdaad niet meer weg. Ik hou er helemaal niet van om in de zon te zitten en dat doe ik dus vrijwel nooit. Maar toch had ik al met 8 weken heel duidelijk een zwangerschapsmasker rond mijn ogen. Op zich niet heel erg hinderlijk of opvallend. Maar sommigen krijgen ook echt bruine vlekken op het voorhoofd of op de wangen, dus dat is wat minder...

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ik mijn de zon niet echt, maar zonnebaden zoals vroeger...nee, dat zit er niet in. Ik smeer mijn gezicht in met factor 30 en mijn buikk? Tsja, die moet maar eventjes wit blijven. Ik heb gelezen dat het voor je kindje ook nie prettig is om aan zoveel fel licht blootgesteld te worden. Bovendien, ik ga toch niet in een naveltruitje lopen, dus die buik zien ze niet.

Lang leve de dikke wite buiken :(

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heel goed met hoge factor insmeren en niet te lang i nde zon leifst dus je gezicht helemaal niet. wanth et gaat echt niet meer weg.

en je buik zou ik lekekr zo laten hoor zo charmant is het toch neit een dikke buik onder naveltruitje

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Je gezicht insmeren met 50 +, dat is de enige factor die (volgens mijn apotheker tenminste) bescherming geeft tegen een zwangerschapsmasker.

7. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Heel goed insmeren inderdaad! Ik heb 2 jaar geleden in de laatste weken van mijn zwangerschap een zwangerschapsmasker opgelopen. Bij mij zijn het vooral witte vlekken op mijn voorhoofd en helaas zijn ze niet meer weggegaan. Nu ik weer zwanger ben, blijf ik uit de zon of smeer mijn gezicht goed in.

Ik vind het niet heel erg en het is ook niet heel lelijk, maar ja... als je het kunt voorkomen!

8. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Hoi,

Nou heb ik zelf geen ervaring met een zwangerschapsmasker gelukkig.
    Alleen mn schoonzus heeft het wel gehad tijdens haar zwangerschap en bij haar is het helemaal weggetrokken dus het hoeft niet blijvend te zijn.
    Liever loop je dat risico niet en blijf je gewoon zoveel mogelijk uit de zon en lekker goed insmeren is natuurlijk ook belangerijk.
    Ja een witte buik dat is dan eenmaal niet anders,volgend jaar kun je weer volop genieten van de zon en kleurt je buik zo bij.

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik deze zomer dan inderdaad maar genoegen neem met bruine armen en hals. 'Helaas' geen naveltruitjes voor mij deze zomer ;).

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Dat ik net zwanger was, was ik in Maleisie. Ik heb toen mijn gezicht onder een parasol gehouden en een witte handdoek over mijn buik. Heel mooi bruin geworden op de rest van mijn lichaam :)

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb van de week nog 3,5 uur in de zon liggen bruinen.
    En vandaag een bedrijfsuitje op een boot...dus heb genoodzaakt 7 uur (!!!) in de zon gezeten vandaag.......

Mijn gezicht is helemaal rood! En dat van mijn vriend ook, haha.
    Pffff.... na ja, hopen dat het geen sporen bij mij achterlaat.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik smeer me steeds wel goed in, maar rond mijn ogen had ik dat blijkbaar niet goed genoeg gedaan (als ik daar ook maar iets van crème in de buurt krijg, heb ik de hele dag rode traanogen) en daar zit nu dus echt een irritante vlek aan 1 kant. Mijn man dacht al dat het een blauwe plek was. Het zit er nu al een paar weken.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hier ook gewoon aan t zonnen en geen last van het zwangerschapsmasker!!! Gelukkig

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik denk ook niet dat elke zwangere er last van krijgt... Het is persoonsgebonden, net als striae..

15. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens ik heb gelezen dat de kans bestaat dat het wel weer weg kan trekken na de bevalling en in sommige gevallen blijft het.

16. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Zwangerschapsmasker (melasma) - onafhankelijke informatie door de dermatoloog - hier staat inderdaad dat het bij sommige vrouwen blijvend is maar het hoeft niet. Maar ik vraag me af waarom je het risico zou willen nemen. Het is sowsieso veel gezonder om uit de zon te blijven en nu dus helemaal! Je kunt voor een gezond kleurtje ook een zelfbruiner proberen las ik in een tijdschrift over zwanger zijn.

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ikheb last van zwangerschapsmasker, maar maak mij er niet druk om. Op dit moment gebruik ik zo'n creme om mijn huid te egaliseren. En straks na de bevalling krijg ik een doorverwijz=sing om het weg te halen. (niet direct natuurlijk, we wachten wel een aantal maanden om te kijken hoe het zich hersteld)
    Bij de eerste twee had ik nergens geen last van.
    Zwangerschaps striemen is erger dan een masker, want een masker krijg, soms met behulp van dermatoloog wel weer weg, maar striemen zul je nooit meer weg krijgen!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.065
    113
    Nou ik ga gewoon de zon in hoor,vind het heerlijk. Smeer me goed in, bedek mijn buik en lekker genieten. Als ik niet in de zon zou mogen zou ik ook niet even lekker met mijn zoontje kunnen gaan zwemmen en dat vind hij heerlijk! Vorige keer nergens last van gehad en tot nu toe ook nog niet. We zullen het wel zien.

@noralie: als je je goed insmeert is het niet gezonder om uit de zon te blijven hoor, ja wel tussen 12 en 15 uur, maar zon is ook gezond voor de mens, zorgt oa voor de aanmaak van vitamine d.

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    :)

Ik ben net terug van 3 weken Zuid-Frankrijk..
    Heb me wel super goed ingesmeerd en in de gaten gehouden of ik witte vlekken kreeg op mijn buik of gezicht.

Die kreeg ik dus niet, dus toen ben ik lekker gaan zonnebaden :p

Lekker bruin gezicht en bruin velletje op mijn buik zijn het resultaat.
    Ik heb wel vanaf het begin een klein beetje rond mijn navel van die witte vlekjes. Maar dat is zo weinig, je ziet het bijna niet. Hopelijk trekt dat weg. Maar goed, ik zit ook onder de striae dus die vlekjes kunnen er ook nog wel bij ;)

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb een paar donkerder vlekjes in mijn gezicht maar ik kan daar gewoon ECHT niet mee zitten... Ook niet als het niet weg gaat. Er zijn ergere dingen in de wereld dan vlekjes in mijn gezicht... :D

Deel Deze Pagina