Hoi meiden, Ik weet niet zo goed meer wanneer er een beetje actie in een baby komt Wanneer ging jouw kindje omrollen? En wanneer kon jouw kindje zitten (neergezet, nog niet zelf)? Mijn dochter is wat vroeger gekomen dus ik moet er denk ik 7 weken bij rekenen Alvast bedankt voor de reacties!
Rollen kan ze van rug naar buik sinds 4 mnd, maar doet ze pas sinds een maand echt bewust om speeltjes te pakken enzo. Andersom gebeurd nog zelden. Vanaf 5,5 mnd zit ze los en kan ze steeds langer. Ze is gehaald met 37 wk
Dat verschilt nogal denk ik. Onze meid rolt nog helemaal niet. Nou ja, ik denk dat het niet lang meer duurt. Gister zat alleen voor het laatste stukje nog d'r arm in de weg (rug naar buik). En zitten los lukt nog niet, wel tegen de bankleuning (sinds 5 maanden denk ik ongeveer).
Onze dochter doet ook niet heel veel hoor. Beetje om haar as draaien. Soms laat ze zich van buik naar rug "vallen", maar denk dat het meer per ongeluk is dan bewust. Van rug naar buik komt ze niet verder dan op haar zij
Mijn zoontje kan ook nog niet zoveel hoor! Zonder steun zitten lukt nog niet en heeeeeeel af en toe rolt hij van zijn rug op zijn zij. Hij is ook nog wel vrij jong natuurlijk. Hij kan wel al heel goed zijn hoofdje optillen als hij op z'n buik ligt. Dit houdt hij zeker al een paar minuten vol...maar dan heeft hij het ook ver gehad!
Hier is ze vanaf 5,5 maand of zo gaan draaien van buik naar rug en af en toe terug. Zitten hoef je op die leeftijd nog helemaal niet te verwachten en bij voorkeur ook helemaal niet proberen! Het beste is ook om ze niet 'neer te zetten', maar pas te laten zitten als ze het zelf kunnen. Nu kun je wel dagelijks al 'oefenen' met liggen op de buik en dat je kindje dan steeds beter het hoofdje op kan tillen en op kan drukken. Als je kindje ook nog 7 weken te vroeg is geboren, moet je er maar van uit gaan dat je die weken er nog bij moet tellen (al hoeft dat niet zo te zijn hoor!).... Nog even geduld!
Hier nog niet zo veel hoor! ruim 6 maanden en ze kan van buik naar rug, rug naar buik af en toe met toeval. Zitten nog helemaal niet, zakt eigenlijk nog in elkaar. Dus nog steeds plat in de box en kinderwagen, en half zittend op schoot...
Mn meisje is in vergelijking met mn zoontje echt een late hoor! Met bijna 7 maanden draaide ze echt van rug naar buik. Terug kan ze nog steeds niet bewust, laat zich meer vallen. ze draait om dr as en tijger t ene beetje naar achteren. Los zitten kan ze nog lang niet volgens mij, ze kukelt zo naar voren. Op schoot zit ze al aardig stevig.
mijn meisje draait vanaf 1 week van buik naar rug en weer terug,cb is daar niet blij mee,heb het zelfs gefilmt toen ze bijna 2 weken oud was. Vanaf 2 maanden oud rolt ze bewust heen en weer. Nu kruipt ze op knietjes een stuk naar achteren en ze kan al vanaf ligstand uit haar eigen zitten,ze gaat als je haar op schoot neemt ook staan. Morgen is ze 4 maanden oud. Ze is geboren met 37,2 weken,was 3 jan uitgerekend. Ze is volgens cb erg vlot,maar ze is ook erg groot voor haar 4 maanden.
Onze dochter was geloof ik 6,5 maand toen ze van rug naar buik rolde en 4 dagen later rolde ze ook weer terug. Nu sinds 2 weken kan ze ook de andere kant oprollen. Zitten kon ze al vanaf 5 maanden maar nu sinds 1 week kan ze lang los zitten en als we haar beentjes tegenhouden trekt ze zich omhoog tot zit (buikspier oefening haha)
Pfff wat zijn er vroege kindertjes bij.. Met 3 maanden al laten zitten is echt nog niet goed.. Meestal gaan kindjes zelfstandig zitten rond de 7 - 8 - 9 maanden. Rollen is verschillend.
Hier ging ons meisje bewust rollen rond 5 maanden. Rond 6,5 maand kon ze goed blijven zitten (als wij haar neerzetten), met 8 maanden ging ze kruipen en zelf zitten.
rollen met 2 maanden heen en terug en zitten als je haar neerzette met 3,5 maanden zelf gaan zitten met bijna 5 maanden en zich optrekken tot staan met 6 maanden en 6 dagen nu met 8 maanden loopt ze overal langs maar dan moet ik er bij zetten dat ik hele snelle kinderen heb
Rollen met 4 maanden, beide kanten. Met 7 maanden zelfstandig zitten, daarvoor wilde ze ook niet zitten. Hier wil ze het eerst zelf kunnen haha. Lopen deed ze ook niet aan de hand, pas nadat ze zelfstandig kon lopen.
Mijn meisje gaat dus uit haar zelf zitten,ik probeer haar zoveel mogelijk te laten liggen,maar kan haar niet remmen in haar ontwikkeling,ook in de box gaat ze zelf zitten als ik haar heb neergelegd.
Die van mij doet nog niks met 5 maanden en een week Maakt wel de hele tijd aanstalten om om te gaan draaien maar lukt nog niet echt