Hoi meiden, Sinds een aantal weken heeft Mischa last van pukkeltjes (hele kleine glanzende rode bultjes) op zijn wangen, langs zijn neus en op zijn kin. Het hele merkwaardige is dat ze er zijn wanneer hij net uit bed komt, als hij er uit is trekken ze weg, om weer terug te komen als hij weer in bed geslapen heeft, enz. Dus, heb ik nieuw wasmiddel gekocht, hypoallergeen van Persil. Ik dacht dat het te maken had met het bedengoed dat tegen zijn gezicht ligt en kon niets anders bedenken dan het wasmiddel waarmee dit gewassen wordt... Daarmee was ik nu al zijn wasgoed en ik heb ook al zijn knuffels hiermee gewassen. (die heeft hij ook vaak tegen zijn gezicht en in zijn mond) Dit leek even een de oplossing, maar na een week of twee beginnen de pukkeltjes nu opeens weer terug te komen... En ik begrijp er niks meer van! Hij kwijlt heel veel en zijn papa denkt dat het daardoor komt. Dat zou wel kunnen, maar hoe kan het nou dat het na het slapen duidelijk erger is en dan steeds weer een beetje wegtrekt..? Kan iemand hier iets van maken? Want het is mij een groooot raadsel.
wasmiddel is ook het eerste waar ik aan denk, hoe is de luchtvochtigheid en temperatuur op zijn kamertje? hetzelfde als beneden? soms zie je daar namelijk verschil in als er beneden dubbel glas is en boven niet. mijn meisje kwijlt ook enorm veel in haar slaap (heeft ze van mammie hihi!!) maar pukkeltjes heeft ze niet.
De luchtvochtigheid en temperatuur op zijn kamer zijn ongeveer hetzelfde als in de rest van het huis, we wonen in een flat. Het is aan de koele kant maar niet koud. Hoe denk je dat dit met de pukkeltjes te maken kan hebben? Ik ontdekte trouwens net dat het zelfs boven zijn wenkbrauwen zit, dus van het kwijlen lijkt me vrijwel uitgesloten.
Mijn oudste had op die leeftijd veel last van de warmte en reageerde daarop met bultjes/pukkeltjes. Misschien ligt hij te warm toegedekt?
Hmm, dat zou kunnen... Alleen zou ik verwachten dat als hij het te warm heeft zijn nekje ook zweterig zou moeten zijn en dat is niet het geval...