En jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Kom op zeg, het zijn oorbelletjes.. Kindermishandeling, natuuuuuuuurlijk!
kindermishandeling is het zeker niet! als dat al mishandeling is, zou de helft van de ouders dus hun kind mishandelen....
Mijn dochter kreeg ze voor haar 1e verjaardag. Geen kik gegeven, geen schikbeweging gemaakt, niet aangezeten na die tijd en ze is er super super super super blij mee. (nou is ze zowiezo een ekster, alles wat glimt qua sieraden vind ze prachtig en loopt de hele dag met meerdere kinderkettingen enzo om). Je bepaald het helemaal zelf hoe laat en of je ze laat geven. Respecteer andermans mening ook. Ordinair, asociaal, kindermishandeling... Het gaat allemaal wat tever. Je kan het niet mooi vinden, je kan het zelf niet willen voor je kinderen. Dan doe je het niet, simpel. Anderen vinden het duidelijk wel mooi.
Haha, laat me niet lachen, kindermishandeling, ik zou als ik jouw was de volgende keer dat je t ziet/hoort de kma maar bellen
Oh dit wordt weer zo'n heerlijke discussie... Ik vind het niks, mijn meisjes mogen best oorbelletjes als ze er zelf om kunnen vragen. Wie ben ik om voor mijn kinderen te bepalen dat er gaatjes in hun oren geschoten worden?! Maar goed, ieder zijn mening...
Ik kreeg oorbelletjes toen ik twee was omdat ik het heel erg graag wou... weet er niks meer van en ben nu alleen maar blij met mn gaatjes toen ik 14 was nog 1 laten zetten (in elk oor )
Ik vind het echt vreselijk bij zulke kleine babytjes en ook heel erg zielig. Hier in het dorp was laatst een JONGETJE wat met 3 maanden een oorbel had, nou mijn mond viel open toen ik de foto's zag, vreselijk! Bij meisjes vind ik het vanaf 3/4 jaar wel schattig staan. Als ik zelf een dochtertje zou krijgen zou ze pas oorbelletjes krijgen als ze er zelf om vraagt.
jeetje allemaal verschillende meningen, ik was zelf jaar of 4 of 5 toen ik het lied zetten,of ik dat wou geen idee,mijn zus was bij me toen ik het lied zetten. persoonlijk vind ik het bij sommige baby heel mooi staan,maar niet bij alle baby meisjes,ik dacht voor me dochter dat ik zo wie zo niet eerder lied zetten dan dat ze 2 is,maar vind toch liever dat ze er zelf achter moet staan. het doet me anders denken dat ik graag nog 2 gaatjes bij wou in me oor en dat het niet van me moeder mocht was toen jaar of 14 heb ze uit eindelijk wel gekregen. er zijn ook moeders ook al zijn de kinderen volwassen ze mogen nog geen oorbellen,dat vond de ene moeder zo vreselijk lelijk dat haar dochter niet een mocht,dat vind ik pas belachelijk maar dat zal wel weer aan mij liggen
ieder haar eigen mening hierover...wordt vast weer ruzie in dit topic want ik heb er al talloze voorbij zien komen en rarara geen een is op een normale manier afgesloten. mijn meisje heeft oorbelletjes vanaf 6 weken. (jaa bel de kinderbescherming maar) ze huilde eventjes toen ze gezet werden maar daarna sliep ze weer rustig verder. nooit geen last van gehad.
Hoewel ik oorbellen geen kindermishandeling vind maar ook helemaal nergens voor nodig (ik vind het niet mooi bij kleine kinderen) begrijp ik één ding nooit zo goed... veel moeders hebben veel moeite met het zetten van de inentingen bij hun babies... (ik en mijn vriendinnen tenminste wel..) maar het zetten van oorbellen is schijnbaar iets heel anders... En dat terwijl enten werkelijk een nut dient en oorbellen een vorm van versieren is. Mijn dochtertje heeft met 5 dagen oud 11 dagen in het ziekenhuis moeten liggen en is toen helemaal 'lek' geprikt voor infusen, ruggenmerkpuncties etc.. ik geloof niet dat ik haar ooit vrijwillig 'zomaar' zou laten prikken...
Tsja, het is denk ik vooral een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het niks bij baby'tjes. Ik kreeg zelf gaatjes toen ik een jaar of 7 was en ook alleen maar omdat ik er zelf om vroeg. Het schieten vond ik in mijn herinnering best pijnlijk. Ik zou het daarom pas doen als mijn dochter er zélf om vraagt en ook begrijpt dat het pijn doet. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier en dat moeten we gewoon respecteren!
Ik heb het laten doen toen ze 5 maanden was nergens last van gehad. ik vind het prachtig staan bij mijn dochtertje ze heeft heel donker krullend haar ik vind het eerder bij een jongen niet leuk of mooi mijn mening dan he net zo als velen het bij een meisje niet mooi vinden of wat zelf sommige zelfs zeggen aso en ordi. nou mijn dochter heeft oorbelletje maar echt geen konings ketting om de nek ringen om de vingers en grote zigeuner oorbellen bellen in hoor hahahah kijk dat vind ik dan ordi en aso eruit zien maar goed ieder zijn mening ik vind dat elke ouder moet doen wat haar of hem het beste lijkt. volg je hart en doe wat je wilt doen er zijn altijd mensen die het wel mooi vinden of lelijk vinden. gr jojo29
Ik denk omdat je bij het enten werkelijk het virus ingespoten krijgt om antistoffen aan te maken. Hier trouwens geen probleem ook met enten, alleen mijn dochter heb ik de BMR later gegeven ivm haar lage weerstand, maar ze heeft er niks geen last van gehad. De enting voor TBC vind ik verschikkkelijk. Mijn meis heeft er een best litteken van overgehouden voor zo'n klein prikje.
Ik vond het gewoon zielig dat mijn meisje elke keer geprikt moet worden (noodzakelijk kwaad!) en dus laat ik haar niet onnodig prikken (en oorbellen zijn in mijn ogen niet nodig)... Enne Vica... alleen de BMR is een levendvirus... en mijn vermoeden is dat veel moeders het naar vinden dat hun kindje pijn heeft (hoe kort het ook moge duren) maar dat als het gaat om de verfraaiing van het kind dit gevoel even opzij wordt gezet.. dat is toch wel een beetje vreemd nietwaar?
Ben het eens met jou Cygnet. Ik moet eerlijk zeggen, voor mijn man is het heel normaal (cultuur), en ik vind het niet eens lelijk op een bepaalde leeftijd. (niet bij die mini beebjes, en wel zilverkleurig, goud houd ik niet van) Maar ik doe 't niet, simpelweg omdat ik het echt zielig vind om je kindje pijn te doen zonder 'nut'. Als ze dat later zelf wil, prima, dan kan ik haar vertellen dat het wel zeer doet. Maar nu, nee.... hoe leuk ik het soms ook vind staan.
idd, ik ga mijn kind niet bewust pijn doen voor iets dat ik graag wil, want als ze zo klein zijn, dan doe je dat echt niet voor het kind. Als ze een jaar of 7/8 is en ze wil die, dan leg ik goed uit dat het heel zeer kan doen, als ze het na een half jaar nog wil, dan mag ze die.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Mijn dochter heeft denk ik een hoge pijngrens. Het zetten deed geen pijn. Als ze bloed moet prikken vind ze het ook van begin tot eind leuk. (had ik ook vroeger).
Ik hoor wat je zegt (schrijft) en het zal per kind inderdaad wel verschillend zijn. Ik geloof dat ik het graag aan mijn dochter over laat. Mijn dochter is heel dapper geweest tijdens haar dagen in het ziekenhuis en heeft nauwelijks gehuild bij infusen e.d. Toch brak mijn hart... misschien ben ik juist wel egoïstisch.. Alleen het IDEE dat mijn kindje pijn zou kunnen hebben, doet mij al zeer... dat voorkom ik dus liever...
Ik begrijp het ook nooit zo goed, die oorbellen bij baby's.. Heb je een prachtig mooi, puur en gaaf kindje op de wereld gezet, en dan ga je er een paar gaten in prikken omdat je het zelf zo leuk vindt staan?! Overigens vind ik het geen gezicht, maar goed, smaken verschillen.