Inentingen en andere infusen zijn natuurlijk wel heel wat anders dan gaatjes laten prikken he. Bij een inenting laat je vloeistof inspuiten, en dát doet juist pijn. Mijn dochters hebben iig geen kick gelaten.
Oh ik vind het aanprikken juist zo zielig (ik word elke 3 weken geprikt en blijf het irritant vinden).. Het is trouwens een feit dat het inspuiten van de vloeistof pijnloos is en dat het breken van de huid een pijnreactie geeft.. maar goed...
sorry mss ot, maar zelf ervaar ik dus het zetten van het prikken als pijnloos maar de vloeistof vind ik wel altijd btj pittig ( heb nogal wat gaatjes ne piercings gehad, mss komt het daardoor..maar van pijn kan ik niet spreken) buiten of het wel mooi of niet is....volgens mij hebben babies er amper last van hoor, tis ff schrikken en daarna over..je hebt er late geen drama van en ik heb nog nooit iemand horen zgegen, nou wat erg dat mijn moeder me dat nooit zelf heeft laten bepalen... maargoed voor de rest moet iedereen het zelf maar weten...al vind ik nietd at alleeen "ordinaire" mensen het laten doen... in veel culturen is het niet meer als normaal en die lopen ook niet gelijk met kettingen rond enz...
Klopt Faf. Maar ik kan het zelf niet over mijn hart verkrijgen om haar zeer te doen voor de mooi, dat is wat ik bedoelde.
Nee idd...in mijn eerdere post zei ik ook. als ik een dochter zou hebben weet ik ook niet of ik het zou doen hoor...25 jaar geledne in mijn familie was het de normaalste zaak...maarja dat waren heel veel dingen... Ik heb periodes in mn leven gehad dat ik aaaltijd oorbellen droeg...geen goud, diamanten of grote bellen maar gewoon normale .....maar nu al maanden niet meer...maar ik heb nooit ene punt geha din mn leven dat ikd ahct, shit mam hoezo heb je dta gedaan dat ha dik zelf willen bepalen...mn moeder heeft zoveel voor me bepaald
Ja ik vond het vroeger zelfs jammer dat ik geen oorbellen had en nam het mijn moeder zelfs kwalijk. Zo kun je het ook zien. Ik had meer vriendinnetjes die het wel hadden (buitenlandse vaak) en al gekregen als baby en ik voelde me juist heel anders en vond het toen eng terwijl ik zo graag wilde. Dusja het kan ook andersom hihi. Maar nee ik doe t niet, als ze het zelf wil prima, dan gaan we meteen. Mijn man heeft ook wel een tijdje 'gezeurt' omdat het in zijn cultuur ook best gebruikelijk is. Maar nee ik kon t niet over mijn hart verkrijgen. Hebben toen samen een filmpje op Youtube zitten kijken van een baby die oorbellen kreeg, hard ging huilen en de ouders stonden er schaapachtig bij te lachen.... Hij was meteen genezen, werd er misselijk van.
Mijn dochter krijgt oorbelletjes als zij aangeeft dat ze dit zou willen. En dan nog zou ik zeker willen weten of ze het wel echt wil. Ik ga niet zelf beslissen en bovendien vind ik het bij de hele kleintjes ook helemaal niet mooi! Staat dan gelijk zo volwassen... Laat zo'n baby'tje lekker baby zijn... Puur!
ik heb ook een filmpje gezien van mijn nichtje en die kneep met dr ogen, ouders gelijk afleiden, lachen gek doen en echt na 2 sec weer lachen...verder heeft ze ook geen last ervan gehad...ze kreeg een mooi speeltje gelijk in dr handen...dus ja zo kan het natuurlijk ook... maar hoe dna ook, zulke dingne doe je alleen als je je er goed bij voelt....als je dat niet voelt..tja wrom zou j het dan doen
ik vind het ook vreselijk en ordinair. ik heb er ook dikke ruzie om gehad thuis. ze wisten dat ik het niet wilde en toch hebben ze haar met een smoesje meegenomen om mijn schoonzusje haar zin door te laten drijven ( tegen mijn principes en mijn wil in wat ze heel erg goed wisten) en ze heeft toen stiekem oorbellen bij MIJN dochter laten schieten voor haar derde verjaardag.met de opmerking dat ik neit altijd zo moest zeiken. toen ze 6 was hebben ze ze operatief eruit moeten snijden omdat ze ingroeide aan de achterkant. bij 1 op de 400 kinderen in de groei gebeurd dat. ik heb het haar nooit vergeven. walgelijk vond ik die actie.
blup, nou sorry hoor..dat vind ik ect niet kunnen!!! en dan is jouw kind ook nog es 1 van de 400 nou lekker dan!
dat moeten ze ook niet bij mij flikken hoor om mijn dochter mee te nemen en oorbellen laten zetten,ik ben dan altijd nog de baas over mijn dochter en daar hebben ze maar aan te houden. ik denk dat ze persoonlijk nog uit haal ook,vooral door dat ze zo stiekem achter je rug om doet.
Dat vind ik wel heeeeel erg! Zoiets (trouwens helemaal niets) hoor je te doen zonder toestemming van de moeder!
zo blub, ik gebruik eigenlijk nooit geweld, maar ik denk echt dat haar hoofd tegen de muur was gegaan. Nee, dat weet ik eigenlijk wel zeker.
ja nou, ik kan me nog kwaad maken en inmiddels is ze al bijna 17. weet je wat zo sneu is. het zijn nu wel littekentjes en je ziet ze nog steeds. en ook zij kan er niet mee lachen, het is geen overdreven ijdeltuit maar soms zie ik haar kijken en dan draait me maag om hoor.
Zowiezo.... Iedereen hier wist dat ik graag oorbelletjes wou bij mijn dochter, maar het was er nog niet echt van gekomen (had geen haast). Mijn nichtje kwam op het idee om ze van haar te 'krijgen' voor haar verjaardag. Maar zelfs al wist ze dat ik het graag wou bij haar, ze heeft mij netjes opgebeld om te vragen of het mocht. Niet meer dan normaal toch..? Laat staan als je weet dat de moeder het perse niet wilt! Nee dat kan er bij mij ook echt niet in!
Ik vind het echt heel schattig staan bij baby's. Bij mijn eigen dochter gaat het pas gebeuren als ze me zelf kan laten weten dat ze het graag wil, dat duurt nog wel wat jaartjes.