wanneer oorbellen bij kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door floorfilla, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Wááát? Ik zou mijn schoonzus nooit meer hoeven zien als ze dat zou flikken en die oorbellen gingen er onmiddelijk weer uit! Gaten in MIJN kind schieten terwijl je weet dat ik er tegen ben? Ik kan bijna niet geloven dat iemand zoiets zou doen! Bizar belachelijk!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach, 25 jaar geleden dacht men ook dat je babies niet hoefde te verdoven als er geopereert moest worden.. onwetendheid is niemand vreemd...

Dit trouwens als reactie op de post dat babies er geen last van zouden hebben...

Blup.. belachelijk.. ik denk dat ik geen contact met mijn zus meer zou hebben... en dat zegt een heleboel in mijn geval...

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wanneer ik een dochter zou hebben zou ze op haar 12e oorbellen mogen laten prikken. Eerder dan dat vind ik geen optie, allereerst omdat ik het niet mooi vind staan bij jonge meisjes (en bij een baby dus helemaal niet) en ten tweede vanwege ontstekingsgevaar ed. Zelf heb ik nl flink wat problemen gehad met mijn gaatjes.
    Bij jongens vind ik oorbellen echt vreselijk, dus mocht Julian er ooit over beginnen... Dan probeer ik het zo lang mogelijk uit te stellen!

4. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    @Blub: wat vreselijk naar zeg!

Mijn dochter (nu 8) riep al met haar vierde jaar dat ze oorbellen wilde. Ik niet.
    Toen ze 5 was en ik langs een zaak liep waar ze gaatjes schoten heb ik haar (ze riep dat ze het zoooo graag wilde) mee naar binnen genomen.
    Ze hebben 1 oorbel kunnen schieten, de 2e kwam er echt niet meer van. Ze vond het dus niet prettig ;).
    Wekenlang heeft ze rond gelopen met 1 oorbel. Ik mocht hem er geeneens meer uithalen.
    Totdat ik op het lumineuze idee kwam om dat 's nachts te doen.

Enfin, ze is nu 8 jaar en heeft toch in beide oren oorbellen.
    Dat ene gaatje is altijd open gebleven en de andere heeft ze een klein jaar geleden laten schieten, de bikkel!

Nu weer een dochter, maar van mij hoeft het echt niet hoor!

5. misa

misa Niet meer actief

@Blup: ....... :$:$:$ Ik ben geschokt!!! Hoe durven ze! Ik zou ze wat aan doen denk ik! En hier kwamen ze er ook niet meer in.

Ik vind dat ze het zelf min of meer moeten kunnen kiezen. Een jaar of 8 vind ik wel mooi. Maar als er gaatjes geschoten worden, dan twee. Dan zou ik het daar duidelijk over hebben: als er 1 in zit, dan moet die 2e ook! :)

6. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    @Jois, ja dat vond ik ook. Maar als ik dat had gedaan had ze echt een trauma gehad.
    Vond het ook echt geen gezicht!
    Achteraf vind ik het wel komisch, het is echt iets voor mijn dochter.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tegenwoordig schieten ze vaak beide oren tegelijk dacht ik, om dit te voorkomen. Hier wel iig.

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Nou, in dit dorp niet. Beide juweliers doen het nog per oor.
    Beetje jammer....

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kan me nog goed herinneren dat ik het erg zeer vond doen. Heb ze hier trouwens met 13 ofzo laten schieten. Met 18 2e gaatjes maar die gingen ontsteken. Later nog een keer gedaan maar weer 't zelfde verhaal. Nu zijn ze dichtgegroeid en zie je eigenlijk niks meer van. Ik hoef niet zo nodig weer haha.

Hier moet ze er zelf voor kunnen kiezen en vanaf een jaar of 8 zou ik er denk ik geen problemen mee hebben. Vindt het wel leuk staan, gewoon een klein knopje ofzo.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind trouwens een lieveheersbeestje or whatever echt niet ordinair staan hoor bij kleine kinderen

11. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    mijn dochter was 9 maanden en de oorknopjes waren super klein(wel meteen echt goud dat schijnt beter te zijn) ze heeft er nooit last van gehad en is nu bijna 3

wij vinden het super schattig staan maar ja smaken verschillen iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt:)

12. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    tuurlijk heeft ieder zn eigen mening
    maar ik vind om t ordinair te noemen wel een beetje ver gaan

Deel Deze Pagina