Wááát? Ik zou mijn schoonzus nooit meer hoeven zien als ze dat zou flikken en die oorbellen gingen er onmiddelijk weer uit! Gaten in MIJN kind schieten terwijl je weet dat ik er tegen ben? Ik kan bijna niet geloven dat iemand zoiets zou doen! Bizar belachelijk!
Ach, 25 jaar geleden dacht men ook dat je babies niet hoefde te verdoven als er geopereert moest worden.. onwetendheid is niemand vreemd... Dit trouwens als reactie op de post dat babies er geen last van zouden hebben... Blup.. belachelijk.. ik denk dat ik geen contact met mijn zus meer zou hebben... en dat zegt een heleboel in mijn geval...
Wanneer ik een dochter zou hebben zou ze op haar 12e oorbellen mogen laten prikken. Eerder dan dat vind ik geen optie, allereerst omdat ik het niet mooi vind staan bij jonge meisjes (en bij een baby dus helemaal niet) en ten tweede vanwege ontstekingsgevaar ed. Zelf heb ik nl flink wat problemen gehad met mijn gaatjes. Bij jongens vind ik oorbellen echt vreselijk, dus mocht Julian er ooit over beginnen... Dan probeer ik het zo lang mogelijk uit te stellen!
@Blub: wat vreselijk naar zeg! Mijn dochter (nu 8) riep al met haar vierde jaar dat ze oorbellen wilde. Ik niet. Toen ze 5 was en ik langs een zaak liep waar ze gaatjes schoten heb ik haar (ze riep dat ze het zoooo graag wilde) mee naar binnen genomen. Ze hebben 1 oorbel kunnen schieten, de 2e kwam er echt niet meer van. Ze vond het dus niet prettig . Wekenlang heeft ze rond gelopen met 1 oorbel. Ik mocht hem er geeneens meer uithalen. Totdat ik op het lumineuze idee kwam om dat 's nachts te doen. Enfin, ze is nu 8 jaar en heeft toch in beide oren oorbellen. Dat ene gaatje is altijd open gebleven en de andere heeft ze een klein jaar geleden laten schieten, de bikkel! Nu weer een dochter, maar van mij hoeft het echt niet hoor!
@Blup: ....... Ik ben geschokt!!! Hoe durven ze! Ik zou ze wat aan doen denk ik! En hier kwamen ze er ook niet meer in. Ik vind dat ze het zelf min of meer moeten kunnen kiezen. Een jaar of 8 vind ik wel mooi. Maar als er gaatjes geschoten worden, dan twee. Dan zou ik het daar duidelijk over hebben: als er 1 in zit, dan moet die 2e ook!
@Jois, ja dat vond ik ook. Maar als ik dat had gedaan had ze echt een trauma gehad. Vond het ook echt geen gezicht! Achteraf vind ik het wel komisch, het is echt iets voor mijn dochter.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik het erg zeer vond doen. Heb ze hier trouwens met 13 ofzo laten schieten. Met 18 2e gaatjes maar die gingen ontsteken. Later nog een keer gedaan maar weer 't zelfde verhaal. Nu zijn ze dichtgegroeid en zie je eigenlijk niks meer van. Ik hoef niet zo nodig weer haha. Hier moet ze er zelf voor kunnen kiezen en vanaf een jaar of 8 zou ik er denk ik geen problemen mee hebben. Vindt het wel leuk staan, gewoon een klein knopje ofzo.
mijn dochter was 9 maanden en de oorknopjes waren super klein(wel meteen echt goud dat schijnt beter te zijn) ze heeft er nooit last van gehad en is nu bijna 3 wij vinden het super schattig staan maar ja smaken verschillen iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt