Wanneer oorbelletjes?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Shaana, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Ik wacht ook tot ze het zelf kunnen kiezen

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Pas vanaf een jaar of 7/8, als ze er zelf om vraagt en echt goed beseft wat het inhoud. Zelf was ik ook 8 en wou ze graag, maar ik vond het echt niet prettig om ze te laten schieten.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind oorbellen bij kleine kinderen al ordinair, laat staan bij een baby.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik doe het pas als de oren uitgegroeid zijn en ze er zelf voor kiest.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Vraag me af, hoe maakt ze dat dan Goed steriel? je maakt toch een wondje... dat heeft niets te maken met een bubbel. dat heeft te maken dat ik mijn dochter niet zo'n ontsteking gun als ik had met mijn zelfgezette piercing in mijn oor (wel steriel spul besteld maarja moet je het ook steriel houden zeg maar :p )

oja het advies van draaien en druppelen is erg achterhaald. met druppelen maak je ook de bacteriën die voor de genezing zijn, kapot... draaien trek je alleen de wond mee kapot. lichaamsvreemd materiaal kan niet vastgroeien namelijk ;)

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik vind oorbellen bij een baby geen zicht.. Bij een jongen al hélemaal niet.

Hier krijgt ze er pas als ze het zelf beseft en echt wilt, dus vanaf dat ze 6 jaar is ofzo

7. Veera

Veera Niet meer actief

Dat ligt aan de juwelier! Even langsgaan dus :)
    Hier geen oorbelletjes wel over getwijfeld

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Als ze er zelf om vragen en het ook echt willen. De oudste (bijna 7) heeft ze nu een half jaar. Ze begon er over toen ze bijna zes was, ik heb haar toen nog ruim een half jaar laten bedenken of ze het echt wilde en toen ze er na een half jaar weer over begon, was het wel duidelijk. ;)
    Mijn schoonmoeder wilde ze al voor haar vierde verjaardag geven, maar toen was J. er helemaal niet mee bezig, dus dat wilde ik niet.
    (Van mij hoeft het überhaupt niet...had er ook best moeite mee dat ze gaatjes liet maken in een gezond oor... Maar zij is er erg gelukkig mee...)

9. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha dan is ze bejaard;). Ik geloof dat je oren je hele leven groeien.

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit helemaal. En ook bij jongens. Hier op het dorp heb je kinderen van het kamp die dat hebben. Ik zou het bij mijn kinderen nooit doen,tenzij mijn dochter er bewust voor kiest vanaf een jaar of 6.

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dit dus...en bij een jongetje vindt ik het nog erger.....vandaar dat mijn zoontje nooit en te nimmer oorbellen van mij zal krijgen....

Maar als ik een dochtertje zou hebben is het pas als ze er zelf om gaan zeuren en het liefst als ze een jaar of 10 of ouder zijn. Ikzelf had er voordat ik op de middelbare school kwam helemaal geen interesse in en heb ze pas gekregen toen ik een jaar of 14 was.

Maar goed ieder zijn eigen ding...

12. Logan

Logan Niet meer actief

Als hij/zij oud genoeg is om er zelf voor te kiezen. Zeker niet voor de basisschooltijd. Wat ben ik blij dat mijn ouders mij ook die keuze zelf hebben gegeven, ik was geloof ik zes toen ik ze wilde en mocht.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Zodra ze het zelf wilde. En dat was met 3,5 jaar. Ze kwam een ochtend of 10 uit bed en het eerste wat ze zei: mam, ik wil oorbellen. Ik weet dat het pijn doet, maar ik wil het echt.
    De tiende dag heb ik gezegd dat het prima was. We zijn samen gegaan, ze heeft geen kik gegeven, ze vertrok haar gezicht niet eens. Helaas is het gaan ontsteken. Toen eruit gehaald, en na een maand of 3 begon ze weer erover, dat ze echt nieuwe wilde. Weer gegaan, titanium oorbellen laten schieten, weer geen kik.
    Dus was ze er aan toe. Ikzelf was ook nog geen 4 toen ik overtuigd was dat ik ze wilde, ik weet nog dat ik bij de juwelier zat, ook geen kik gegeven.

Bij een jonger kind zou ik het nooit doen, kan best zijn dat het maar even pijn doet, maar ik weiger om mijn kind bewust pijn te doen omdat ík dat zo mooi vind. Het enige wat ik ze bewust aandoe is inentingen, maar dat is voor een goed doel, dat is bij oorbellen niet zo.

14. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze bij m'n meisjes gedaan toen ze 4 dagen waren.gewoon bij de juwelier. Ze hebben er geen last van gehad, een klein kikje bij het zetten maar binnen 1 sec weer stil.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier krijgt ze ze ook pas als ze er zelf over begint een zeker niet voor ze 4 jaar is.

Mijn moeder heeft het er al over sinds DL 6 maanden is. Ik heb mijn moeder vorige week nog maar een keer verteld dat DL ze zeker niet voor haar 4e jaar krijgt een dat ml en ik er de eindbeslissing over hebben...

Zelf heb ik ze ook heel vroeg gekregen van mijn moeder.

16. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Pas als ze het zelf wil en snapt wat het inhoudt heb ik altijd gezegd. Dat laatste doet ze en ze wil het ook echt niet :)

Oorbellen bij baby's heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen, waarom zou je dat doen? Kindje kan er tenslotte nog niks over zeggen.. Ik zit nu nog steeds met gaten in mn oren terwijl ik nooit oorbellen draag, zo zonde want je ziet het best goed!

17. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Wanneer je het ook wil doen, ik zou het dan wel bij een goede juwelier doen met ervaring, zodat de gaatjes op de juiste plek komen en de kans op ontsteking kleiner is omdat de juiste materialen worden gebruikt.

18. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

#38 In your eyes, 16 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2016
    Ik heb zelf 7 jaar lang (!! Vanaf 6 jaar, pas op mijn 13e gekregen) moeten zeuren om gaatjes, en ik mocht ze niet, dus ik had me voorgenomen dat zodra mijn dochters erom gingen vragen, en oud genoeg waren om het echt te beseffen ze gaatjes mogen.
    In plaats daarvan heb ik 2 dames die kei hard roepen dat ze nevernooit gaatjes willen ;)
    Ik wacht geduldig af.... :p

Wel vind ik het echt belangrijk dat ze zelf beslissen, het is hun lichaam, en zo'n gaatje blijf je altijd zien, ook wanneer ze geen oorbellen dragen. Ik zou hen dus nooit iets opleggen alleen maar omdat ik het leuk zou vinden oid, zij zijn de baas over hun eigen lichaam. Of ze nou morgen besluiten dat ze ze willen, of over 20 jaar, de keuze ligt bij hen zelf, en niet bij mij.
    Een baby kan deze keuze over haar (of zijn) eigen lichaam simpelweg niet maken, daarom zou dat absoluut niet mijn keuze zijn.

19. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Bij ons mogen ze het vanaf 7 jaar zelf beslissen. Ik was zelf drie maanden toen ik gaatjes kreeg en ik ben er zelf helemaal niet blij ben. Ik hou helemaal niet van oorbellen en ondanks dat ik ze nooit draag zijn bij mij de gaatjes al 34 (!) jaar lang minimaal drie keer per jaar ontstoken. Dicht groeien doen ze helaas niet :(.

20. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

even iets anders, een esthetisch dingetje:

Een vriendin van me heeft oorbelletjes gekregen toen ze baby was. Maar de oren gaan groeien en de oorlelletjes ook. Gevolg is dat ze als ze ouder worden vaak niet meer mooi in het midden zitten. Bij die vriendin van mij zaten de gaatjes heel raar onderin haar oorlel toen ze een jaar of 15 was en uit schaamte deed ze nooit meer oorbellen in. Nu heeft ze weer opnieuw gaatjes laten schieten, een stukje hoger, wel mooi in het midden. Maar dan doet ze dus oorbellen in die grotere knoppen hebben zodat ze over het onderste rare lage gaatje vallen zeg maar...

Dus iets om over na te denken...

Deel Deze Pagina