Pas op het moment dat ze er zelf voor kiezen om structureel sieraden te dragen. Dus een kind dat af en toe eens een halsketting omdoet, krijgt van mij geen oorbellen. Gaatjes in de oren zonder oorbellen in, vind ik erg lelijk, dus mag het alleen als ik het idee heb dat er ook vaak oorbellen gedragen zullen worden.
Dochter kreeg haar eerste oorbellen toen ze 3 jaar was, dat ging ontsteken. Toen met haar 4e verjaardag, knopjes van goud. Dit ging wel goed. 3 maanden zou niet mijn keuze zijn, dan hebben ze zelf helemaal niks te kiezen. Ook zou ikbang zijn dat andere kleine kinderen er aan gaan zitten.
Dan zijn ze denk ik niet goed gezet. Ik had zelf vrij vroeg oorbellen. eentje zit nog steeds keurig in het midden, de andere is te hoog, maar die is niet verkeerd gegroeid, die hebben ze gewoon niet goed gezet.
Dat is bij mij ook gebeurd. De gaatjes zitten niet meer mooi op hun plek, terwijl als ik op babyfotos kijk dit nog wel zo is. Ze zijn toen dus wel goed geschoten. Voor mij ook een van de redenen waarom ik nooit oorbellen draag.
Wou ik net zeggen. Bij mij zitten ze allebei goed en ik had ook al heel jong oorbellen. Ik zou het overigens zelf niet doen. Ik wacht lekker af totdat zij er om vraagt.
Als ze zelf willen. Ik heb ze niet, wilde ze ook echt niet. Ben blij met mijn ongeschonden oorlellen Ik zou dat echt niet voor hen kunnen bepalen. Het is hun lichaam. Oudste dochter is nu 6 en tot nu toe heb ik ze er niet over gehoord. (Gelukkig, ik vind het gewoon echt niet mooi bij kinderen, laat staan wat ik er bij baby's van vind..)
De juwelier hier doet het niet onder de drie. Ik vind het zelf echt niet mooi, oorbellen bij een baby en zou het pas doen als ze er zelf om vraagt en vijf jaar of ouder is. Een jongen helemaal niet. Die mag daarvoor kiezen als hij 18 is.
Hier waren de oudste en middelste net 4 toen ze er eindeloos om gevraagd hadden. Uitgelegd dat het pijn zou doen en etc., maar 1 voor 1 de oorbellen laten schieten zonder een traan of iets omdat het echt was wat ze wilden. De oorbellen zijn ook altijd in terwijl ze verder geen andere sieraden dragen. Ikzelf trouwens ook altijd oorbellen en mijn trouwring, verder niets/nauwelijks iets.
Eerste dochter was 4 maanden Tweede dochter was ongeveer 9 maanden. Ze kregen juist toen ze zo klein waren super veel complimentjes op hun oorbelletjes! 💖
Ze wordt morgen vier en ze wil heel graag oorbelletjes... Ik wil het niet zo graag Vanmorgen afgesproken dat ze oorbellen mag als ze zes is.
De juwelier hier zet ze niet onder de drie jaar en daar heeft hij vast een goede reden voor (nooit naar gevraagd). Mensen die het eerder willen stuurt hij gewoon weg. Ik zelf zou ze pas zetten vanaf een jaar of 5 of 6. En als ze er zelf om vraagt. Ik vind oorbellen op heel jonge leeftijd echt ordinair. En ja, dat durf ik gewoon te zeggen. En zielig ook, omdat het kind er geen enkele zeggenschap in heeft.
Mijn dochter is nu 6 ze vind oorbellen mooi. Ze was 4 toen ze er een paar x om vroeg. Maar nu nog steeds geen oorbellen want ze heeft er verder nooit meer omgevraagd. Wij willen dat ze er echt zelf voor kiest, en de risico's uitleggen. Ik heb ook gaatjes maar bijna nooit oorbellen in.
Ik zou ook wachten tot ze er zelf om vragen. Geen idee of er regels zijn maar ik kan me er iets bij voorstellen dat de oren nog groeien en als je bij 3 maanden of 1 jaar al oorbellen doet zou dat wel eens gek kunnen uitpakken qua positie ofzo waar ze zitten. Overigens vind ik baby's met oorbellen echt niet schattig. Maar daar gaat je vraag niet over dus zeg ik daar verder niks op.
Ik vind persoonlijk oorbelletjes bij jonge kinderen echt niks. Vroeger is bij mijn beste vriendinnetje haar oor uitgescheurd.. we waren aan het gymmen met school en ze bleef hangen achter een kledingstuk van iemand anders..we deden soort tik spel.. ik kan het me nog zo goed herinneren.. oorlelletje was echt helemaal doorgescheurd.. 1 groot bloedbad.. en het is nooit mooi genezen. Ze heeft nu jaren later nog steeds een gespleten oorlel. En nichtje van ons mocht met vier jaar al ringetjes in.. trok haar kleine broertje aan haar ringetje.. ook oorlel doorgescheurd. Doordat ik dit dus twee keer heb meegemaakt vind ik het helemaal niks bij jonge kinderen. Ben veel te bang dat er ook zoiets gebeurd. En jonge meisjes zijn ook mooi als ze een armbandje dragen of leuke ketting.. leuke jurk of rokje.. ik vind oorbellen zo jong echt geen toegevoegde waarde hebben. Als mijn meiden 12 zijn dan kunnen we er eens over gaan praten. Op die leeftijd kunnen ze er denk ik beter mee omgaan.
Hier denk ik vanaf een jaar of vier.... Onze nichtjes krijgen/kregen het allemaal (als ze dat wilden) met iets van zwemles, dus of een diploma of een lintje ofzo. Of voor hun verjaardag. Dus dat houden we hier ook aan denk ik