Huilen, hoeveel uur per dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door novanne, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

    novanne Niet meer actief

    Dag,

    Mijn kleintje is nu drie weken oud en ik ben benieuwd hoeveel jullie baby huilde in deze periode.
    Onze Sara is veelal erg onrustig tussen 20.00 en 23.00 maar vaak ook al aan het einde van de middag of ook ´s ochtends. Het lijkt vaak of ze nog honger heeft terwijl ze meer dan voldoende flesvoeding krijgt. En ook huilt ze standaard als ze in haar bedje wordt gelegd om te slapen. Meestal een minuut of 10 a 20. Wie herkent dit?

    Ze huilt nu toch al gauw drie a vier uur per dag (als we haar wiegen etc huilt ze niet maar als je stopt begint ze weer).
    En hoeveel is/was jullie baby wakker. Als Sara wakker is, blijft ze alleen stil als ze bij mij of bij mijn man in de armen ligt .In de box zet ze het meteen op een krijsen.

    groetjes
    Anne
     
  2. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Hoi Anne,

    Leuke naam hebben jullie gekozen ;) !
    De eerste paar weken kreeg je een ander antwoord van mijn man dan van mij als iemand vroeg hoeveel ze huilde... Mijn man zei steeds dat ze vooral 's avonds erg veel huilde. Ik zei steeds dat het allemaal erg meeviel, maar dat ze 's avonds wel een "huiluurtje" had.
    Het was voor ons echt even wennen (maar ik neem aan dat dat voor alle verse ouders geldt...) wat de huiltjes betekenden en wanneer ze moest slapen enzo. Maar meestal wilde ze gewoon veel aandacht, dus die kreeg ze ook!
    Slapen in haar eigen bedje is nog steeds wel een probleem en 's avonds is ze nog steeds hangeriger dan overdag, maar ze valt tegenwoordig wel makkelijker in slaap. Dat krijsen is er over het algemeen wel vanaf, maar soms doet ze het nog wel (als ze haar zin niet krijgt...).

    Lijkt mij dus wel normaal bij zo'n kleintje.
    Succes!
     
  3. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Tja je kindje is 9 maanden samen met mama geweest, geen worden dat het uilt als je haar alleen in haar bedje legt.
    Huilen is normaal gedrag voor een baby, het is de een van de weinige manieren van communiceren die het heeft. Hoeveel een baby huilt hangt af van hoeveel je de baby laat huilen.
    Ik liet mijn kinderen nooit alleen huilen (dus in hun bedje of zo) dus mijn kinderen huilden maar heel weinig. (omdat ik ze dus bij me pakte als ze huilden had ik ze laten liggen hadden ze wel meer gehuild)
    De namiddag en avond zijn bekende huilmomenten.
    Mijn tip is lekker bij je houden 's avonds. Rond de 12 weken wordt het allemala vanzelf minder en gaat ze ook s'avonds lekker naar bed.
    En wees niet bang dat je je kindje verwent of iet aan went, daaris ze veel te klein voor. Ja je went haar iets aan, namelijk dat papa en/of mama er voor haar zijn als ze huilt. En dat is toch heel mooi eigenlijk
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft op die leeftijd een tijdje 's avonds gehuild van de krampjes. Ik heb haar af en toe laten huilen maar daar heb ik nu echt enorme spijt van. Ze huilt alleen maar als er wat is. Er gaan nu dagen en weken voorbij dat ze helemaal niet huilt. Je baby heeft je gewoon nodig. Ik zou bij een volgende mn baby veel meer bij me houden, lekker kroelen en zo het huilen proberen te verminderen. Echt, het wordt vanzelf beter. En sneller dan je denkt. Ik ben er ook echt van overtuigd dat wij zo'n makkelijk kind hebben omdat we juist zo op haar wensen in gaan. Ik geloof echt dat als we haar niet zo zouden volgen, ze veel onrustiger en huiliger zou zijn. Hier wil ik overigens niet mee zeggen dat ouders van baby's die meer huilen of onrustiger zijn iets fout doen! Ieder kind is anders maar voor ons werkt deze aanpak het allerbeste!
     
  5. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    hoi hoi,

    ff vraagje. Ze huilt dus als ze moet liggen (in bed/box) en zolang je met haar rondwiegt is ze stil?
    Onze Anique had ongeveer hetzelfde. Ze huilde als ze moest liggen. Wij hebben lang gedacht dat het normaal was en dat ze krampjes had. Wij zijn gaan inbakeren, het huilen werd wel minder maar goed ging het nog niet. Na 7 wk kwamen we erachter dat de geboorte de oorzaak was, er was nl. een vaccuumpomp gebruikt. Ze had PIJN in haar nek en schouders!
    Na 7 weken zijn we bij een osteopaat belandt. Die heeft haar 3x behandelt en toen ging het zienderogen beter.
    Dat is onze ervaring met huilen....... :(

    gr. wup
     
  6. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Toen Merel 3 weken oud was werd ze net ingebakerd en huilde ze ongeveer 2 uur op een dag. Vooral in de tijd tussen 16.00 en 22.00 uur huilt ze veel meer als over de rest van de dag.

    Maar voor ze 3 weken oud was huilde ze 9 á 10 uur op een dag. Was met geen mogelijkheid te troosten en we vielen hier bijna om van de slaap. ook Merel was helemaal kapot. Wij zijn toen beginnen inbakeren en dat was voor ons een verademing.

    De gemiddelden voor huilen zijn ongeveer 1,5 á 2 uur bij een 3 weken oude baby, maar dat is een gemiddelde, de een huilt 4 uur, de ander huilt bijna niet. Lekker troosten als zij daar behoefte aan heeft. Zij wordt stil als je haar oppakt, dus dan is dat waarschijnlijk wat ze graag wil. Dan voelt ze zich veilig en geboregn. Het is ook nogal wat in deze grote wereld voor zo'n kleintje. Als ze verder last heeft van krampjes of anders zou je misschien kunnen inbakeren. het heeft Merel een veilig gevoel gegeven en de krampjes zijn er mede door verdwenen.
     
  7. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Het veelal 's avonds huilen duidt bij veel kleine kindjes op krampjes.

    Ik ben na een paar huilende maanden ook gaan inbakeren en dit gaf wel wat verlichting.

    Na 3 maanden ben ik naar een osteopaat geweest en dit hielp ook.

    Alle kleine beetjes helpen.

    Nu slaapt ze van 19.00 tot 8.30.

    Mijn advies is ook om haar niet meteen uit bed te pakken als ze huilt. Lynn moest ook leren om zelf in slaap te vallen. Nu is sara nog wel heel klein. Ga er naar toe, leg je hand op dr bolletje en praat zachtjes tegen haar.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Succes
     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    :) Het lijkt wel of je onze Elena beschrijft, zo erg komt het overeen! Ow geweldig om te horen dat wij niet de enige zijn met zoiets.. Alleen Elena huilt zo'n 2 tot 3 uur per dag, niet meer. Ik kan je geen tips geven, want ik moet alles ook nog uitvinden met Elena. Het is echt wennen he, zo'n kleintje? Maar ik vertrouw erop dat ons wel gaat lukken.. :)
     
  9. Shanna2

    Shanna2 Bekend lid

    13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi Anne,

    Zag je vragen aan de kraamverpleegkundige, maar kon daar niet reageren, dus dan maar hier....
    Erg herkenbaar je verhaal en vragen!

    Wat betreft de voeding:
    Tip: Nutrilon Omneo gaan gebruiken. Die is wat dikker dan de gewone, waardoor Beebs minder gulzig gaan drinken. Wij konden dit gewoon in de Aventfles geven.... Echt, sinds Britt deze voeding krijgt, is er een wereld van verschil!

    Voor krampjes werkt Cinababy (homeopatisch) van VSM trouwens errug goed!

    En wat betreft het overstappen naar minder voedingen:
    Dit gaat bijna vanzelf hoor.
    Als je meer voeding gaat geven (dus 120 ml), komt ze vanzelf later voor de volgende fles!

    Succes!
     
  10. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik gaf ook nutrilon en na 6 weken continue huilen en een opname in het ziekenhuis later, zijn we erachter gekomen dat lynn niet tegen nutrilon kon. In het ziekenhuis kreeg ze friso en meteen was het over.

    Het schijnt dat, sinds nutrilon het heeft veranderd dat meer kindjes er niet tegen kunnen.
     

Deel Deze Pagina