huiluurtje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door femke32, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    hoi,
    Ik heb een heel lief meisje die nu 9 weken oud is.
    Overdag slaapt ze heel goed.
    ik zorg voor een bepaalde rust en regelmaat.
    maar dan...hahahah ze heeft last van huiluurtje(s) dat kan varieren vanaf een uur of 19.30 tot soms 24.00 zodanig dat ze de laatste voeding niet wil van het huilen.
    dit heeft ze niet iedere dag maar de laatste week wel vaak.
    gister heeft ze dit ineens 's nachts gehad...van 03.00 tot 06.00..huilen huilen. het zijn volgens mij geen krampjes omdat ze niet spartelt met armpjes en beentjes.
    ik geloof wel dat het verwerken van indrukken zou kunnen zijn maar weet dat uiteraard niet zeker.
    mama's met ervaring hierin? en eventueel wat tips zou super welkom zijn!
    oh ja..laten huilen is no option omdat ze dan in een zware "overstuur" modus gaat......
    alle tips zijn welkom ladies!
    groetjes

2. cvm110

cvm110 Lid

25 okt 2007
    29
    0
    0
    Tycho moet ook iedere avond even huilen. Meestal als hij net ligt te slapen, wordt hij nog een keer wakker en het duurt dan even voordat hij dan weer rustig is.
    Ik heb ook geen idee waarom, soms denk ik dat ik dat hij een beetje buikpijn heeft, soms weer dat hij zich eenzaam voelt, soms dat hij indrukken verwerkt. Mijn moederinstinct is nog niet zo ontwikkeld dat ik dat meteen aan het huiltje hoor :oops:

Wij laten Tycho nooit huilen. We weten dan wel niet precies waarom hij huilt, maar gaan wel altijd meteen heen en troosten. En als we hem lekker oppakken en knuffelen, is het meestal zo weer over. En anders hang ik hem even aan de borst en dan kalmeert hij ook snel.

Maar drie uur achter elkaar huilen hebben wij nog nooit meegemaakt... Helpt lichaamscontact (huid op huid)helemaal niet bij haar? Of er mee rondlopen en zacht op de billen(=pamper) kloppen?

3. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    nou als ik schrijf dat ze drie uur wakker is aan een stuk huilt ze die niet aan 1 stuk door hoor. We krijgen ze wel rustig maar om de zoveel tijd begint ze gewoon weer te huilen.
    oh en wees gerust ....ik herken ook nog niet alle huiltjes hoor.
    ik weet wel het verschil tussen een honger-huiltje of een ik-geraak-niet-in-slaap-huiltje. dat wel.
    Heb de dingen die jij zegt al geprobeert...no luck.
    maar dank je voor je reactie want iedereen in mijn omgeving zegt dat zijn of haar baby al doorsliep met 6 weken...
    allemaal....alsof mijn meisje de enige is die hier last van heeft...pffffff

4. cvm110

cvm110 Lid

25 okt 2007
    29
    0
    0
    Met zes weken al doorslapen? :confused:

Ik blijf even lekker deze thread volgen, want ik ben errug benieuwd naar reacties en tips van mensen met babies die met zes weken doorslapen! Daar doen we namelijk graag aan mee!

Overigens ervaar ik de voedingen 's nachts niet echt als belastend hoor. Tycho wil 's nachts minstens één keer, maar vaak twee keer, drinken. Hij slaapt bij ons dus ik word wakker, leg hem aan, en word een half uur later weer wakker en leg hem terug op z'n plekkie. Ideaal ;)

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ach niet naar luisteren naar die verhalen. Fleur sliep door met 10 weken en dan van 11 tot 06 of zo. Het ligt aan het gewicht van het kindje en niet aan de leeftijd. Met 5 a 6 kilo (10 pond) gaan de meeste kindje doorslapen omdat de maag dan meer voeding kan hebben en dat ze dus langer kunnen doen op 1 voeding. Hoe zwaar is jou kindje?

Fleur had lange tijd dat ze onrustig was tussen 17:00 en 24:00 uur maar elke 2/3 weken ging dat beter en was ze vroeger stil. De eerste 3/4 maanden zijn gewoon wat onrustig in dat opzicht en kan je soms zelf helemaal niet avondeten!

Vooral gewoon naar toe gaan en knuffelen als ze zo overstuur zijn. Misschien wat meer voeding in de fles? of heeft ze pijn? spuugt ze veel? heeft ze het warm genoeg in bed? hoe ziet je schema eruit? Hoe vaak komt ze snachts?

Sterkte ermee.

Marijn

6. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he marijn,
    thanks voor je bemoedigende woorden.
    mijn meisje is 2 weken te vroeg geboren en was heel klein en fijn.
    2.840gr met 46 cm.
    nu weegt ze ongeveer 5 kg. dus ja daar kan het ook aan liggen he dat het zo een klein en fijn meisje was. nu is ze al een pak dikker hoor! gelukkig. gister heeft ze zelfs totaal geen huiluurtje gehad.
    ze zit op nutrilon omneo voeding omdat ze met de standaard geen stoelgang had. nu heeft ze soms tot 2 keer een poepluier per dag dus dat is ook goed...maar misschien is ze niet genoeg verzadigd met deze voeding....andere tips?
    ach ik weet dat dit over gaat en ook ik heb geen moeite om op te staan of haar te troosten want het hoort er gewoon bij.
    oh ja...ik ben ook in de overgang van borst naar fles....( wegens werk dat over 3 weken weer begint )
    femke

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb zo'n baby. Hij sliep met precies 6 weken door. Heb er niets voor hoeven te doen, maar het wat Femke zegt, volgens mij helpt het gewicht enorm. Mij zoontje was bij de geboorte 8 pond en had heel snel geen nachtvoeding meer nodig. Vaak moesten we in het begin hem wakker maken.
    Maar even on topic. Ik denk echt dat het een periode is en ik denk dat je kan verwachten dat het met een paar weken over is. Ze zeggen dat huiluurtjes met de 3 maanden sterk afnemen. Wij hebben ze gelukkig niet meegemaakt maar bij veel baby's in onze omgeving zie je dat ze met 3 maanden veranderen. Je ziet ze wijzer worden of zo en niet snel meer huilen. Dus nog eventje volhouden, het komt echt wel!

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik zit er op dit moment middenin!
    Danique is volgende week 2 maand.
    En elke avond om 7 uur na de fles huilt ze in bed.
    Dit is al vanaf het begin af aan.
    Nu de laatste 3 dagen huilt ze wel een uur lang.
    ZE is dan ook bijan niet te troosten. Knuffelen helpt eventjes, maar zodra ik haar in bed leg is het weer huilen. Op een gegeven moment valt ze wel in slaap.

Dus ik volg alle tips ook nog even

Deel Deze Pagina