Waarom kun je in geen enkel boek of forum lezen wat een baby wanneer aan moet hebben. Ik snap dat je edr op moet letten dat ze het niet te warm hebben, maar een beetje richtlijn zou geen kwaad kunnen. Alle andere details staan wel uitgebreid in boeken (relatie, voeding bedjes). Slaapt een baby alleen in een rompertje in bed (onderlaken en deken of trappelzak)? Moet het een jasje aan als je ook nog een deken in de kinderwagen of een babywrap om doet als je naar buiten gaat?
Denk aan wat jezelf aantrekt...dat is het advies wat ik gekregen heb. Even een voorbeeldje hoe wij het doen... In de slaapkamer van Storm is het ongebeer 17-18 graden (kacheltje). Ik heb hem een rompertje aan (korte mouwen of mouwloos), een pakje uit een stuk of een broekje en truitje (gewoon katoen zeg maar). Hij heeft ook sokjes aan. Daar over heen heb ik een dun slaapzakje zonder mouwtjes. En dan slaapt hij onder een dekentje zonder laken. Zo heeft hij het lekker warm maar niet te. Naar buiten; zelfde kleertjes als in bed. Over het pakje een licht gevoerd buitenpak met muts. Dan onder de deken met lakentje, de hoes van de bak erover en klaar! Mocht het nog kouder worden, heb ik ook nog een dik gevoerd buitenpak.
ja.. dat is toch ook iets wat je zelf moet aanvoelen denk ik! Kleden zoals jij zelf ook kleedt (zonder rompertje dan hè hihi). In die wieg deed ik geen jasje maar een vestje als ik naar buiten ging, want ja, het lag inderdaad nog onder een deken.
Nadine lag in het ziekenhuis en daar zeiden ze als je met hem/haar naar buiten gaat moet je kijken wat je zelf aan hebt en dan moet de baby een laag extra aan. Wij kijken naar haar temperatuur. Is die tussen de 36.8 en 37.4 is het goed.
Ilias draagt rompertjes met lange mouwen met daar overheen een broekje en truitje of pakjes uit 1 stuk. De eerste 7 dagen temperatuurde ik hem bij iedere verschoning, nu niet meer. Ik zou gewoon vertrouwen op wat de kraamverzorgster je straks adviseert, want ieder jaargetijde is het weer anders natuurlijk.
Dat is mij ook geadviseerd. 1 laagje extra. Lynn heeft overdag gewoon kleertjes aan en als ik weg ga doe ik een jas aan met muts en een dasje. In bed heeft ze een pyamatje aan en dr romper. Dan een winterslaapzak zonder mouwen en dan een dekentje. Lynn heeft geen sokken aan, dat heb ik zelf ook niet in bed.
Hetzelfde aan doen als dat je zelf aan doet. Je kleintje heeft buiten als extra toch een dekentje/lakentje of dekbedje en zelfs nog een hoes vd wagen, dus die krijgt het niet koud hoor! Ik zou voor in bed kiezen voor pyama met winterslaapak nu, óf dekentje/lakentje of dekbad. Beiden is niet nodig.