Hoi, ik heb nu mijn derde miskraam in 1,5 jaar tijd gehad met 11+2. Het is nu 5 weken geleden en het lijkt of het nu pas binnen komt. De pijn went dacht ik in het begin omdat ik er eigenlijk nauwelijks iets bij voelde emotioneel gezien dan. Maar nu weet ik het ff niet meer, ben er echt zo verdrietig van. Misschien ook omdat ik sinds gisteren weer ongesteld ben geworden, die zeer heftig verloopt met heftige buikkrampen enz. Weet iemand misschien raad?
Hi Daantje, helaas geen raad. Hier ook 3 keer al mis. 7,5 en 11 weken en daarvoor een vroeg geboorte. Nu via Gent nog extra testen en misschien is 1 stolling te hoog, het is een grens geval maar kan een oorzaak zijn. Verder is het gewoon heel erg moeilijk te blijven geloven in de goede afloop maar ben overtuigd dat het uiteindelijk goed moet komen. Heel veel sterkte.
Lieve Daantje, Helaas ook hier een ervaringsdeskundige...het ís ook heel moeilijk en verdrietig, ik ken het gevoel maar al te goed! Hebben jullie al onderzoeken gehad naar de oorzaak? Mij geeft het nu, na mijn 3e miskraam, een goed gevoel dat er in elk geval 'iets' wordt gedaan, ook al weet ik dat de kans heel groot is dat er niets uit de onderzoeken komt. Kun je er goed over praten met je man, familie, evt. vrienden? Dat heeft mij in elk geval erg geholpen! Heel veel sterkte en houd moed, dat probeer ik ook!!
hoi, nee we hebben niks laten onderzoeken. Ik denk niet dat daar iets uitging, de eerste keer was rond de 10de week, dus waarschijnlijk een fout in de aanleg, daarna leeg vruchtzakje en nu kwam het door stolsels rond het vruchtzakje die het "meegetrokken"hebben toen ze naar buiten kwamen. Dus heel waarschijnlijk drie hele andere oorzaken, dus drie keer hele domme pech. Je word er alleen zo moedeloos van, en de omgeving negeert het, je moet er zelf over beginnen anders vraagt niemand hoe het met je gaat. Als of ze ze er niet over durven te beginnen.
Hoi, Hoogstwaarschijnlijk zit ik op dit moment in mijn derde miskraam. Ik voel me precies zo, hoe moet ik nu verder? Hoe kan ik in de toekomst ooit nog blij zijn met een positieve test en genieten van een zwangerschap? We dachten nu we de 6 weken zijn gepasseerd, het zit wel goed. Nou, niet dus, ik verlies helderrood bloed (veel) en heb behoorlijke krampen. Ik heb volgende week een echo gepland staan, hopelijk blijft die staan om te kijken of ik schoon ben. En wie weet komen er wel onderzoeken. Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil. We hebben al een heel lief zoontje. Misschien is het ons gewoon niet gegund, een tweede kindje. @TS. Ik heb geen raad maar het is fijn om te weten dat je niet de enige bent. Bij mij helpt het om van me af te schrijven. Hier op het forum of gewoon voor mezelf. Sterkte in elk geval!
Hoi Adriana, ja voelt je zo machteloos, je weet niet wat je moet doen. Iedreen komt met goedbedoelde adviezen over onderzoeken enz Maar ik wil het eerst een plekje kunnen geven voordat ik me daar op ga storten. Want waarschijnlijk komt er niks uit, alleen is dat natuurlijk geen garantie voor een volgende keer. Sterkte de komende tijd
Hoi Adriana, Hier ook de 3e miskraam. De eerste bij 10 weken. De 2e bij 5 weken. En deze bij 5.2 weken. Ik heb geen vertrouwen in mijn lichaam en voel mij ook minder vrouw. Weg stoppen en doorgaan is mijn manier van verwerken. Ik kan en wil er niet te veel over nadenken. Sterkte ook voor de andere dames!
Mijn eerste zwangerschap is onze zoon, maar daarna ook 3 miskramen in 1,5 jaar gehad. Ik begreep er niks van, we hadden al een kind en dan gaat het 3x mis.. Ik was er toen even klaar mee, ook omdat de laatste 2 miskramen een maand na elkaar kwamen. Heb er toen 2/3 maand niets aangedaan, even geen zin om rond mn eisprong te klussen, en in januari weer op mn ei gaan letten. Die maand werd ik ook weer zwanger maar kon er niet van genieten. heb met 5.6 weken de vk gebeld en mocht gelukkig al met 6.1 weken heen voor een echo. Gelukkig alles goed, maar 2 dagen na de echo werd ik alweer zo onzeker dat ik elke week een echo kreeg. Nu inmiddels 22 weken zwanger en alles gaat goed. Waarom het 3x mis moest gaan zullen we nooit weten, maar nu het goed gaat kan ik de miskramen ook veel beter een plekje geven. Hopelijk word je ook snel weer zwanger en gaat het ook goed!