Hoi, Hoe lang duurde het bij jullie voordat je weer 'op de been was' na een (gewone) bevalling te hebben gehad? Ik bedoel dat je bijv. kunt gaan wandelen met de baby of dat je een middagje naar de stad kunt gaan? Thanx!
bij mij duurde dat wel een paar weekjes het echt kunnen wandelen. Na 1,5 a 2 weken voor het eerst buiten een stukje gelopen, maar moest echt heel rustig lopen en halverwege even zitten. Maar dat verschilt natuurlijk ontzettend per persoon en de bevalling die je hebt.
Ik ben nu alweer helemaal op de been. Ik ben 2 weken geleden bevallen. Vind dat ik best snel weer op de been ben eigenlijk. Ik doe alles weer, hond uitlaten, schoonmaken, koken. ik kan ook weer lekker een heel stuk wandelen.
na 1 week een klein ommetje gemaakt, echt erg vermoeiend en met hechtingen.. echt een middag naar de stad moest ik niet aan denken, denk dat dat na 1 maand weer een beetje kon. je staat echt versteld wat voor een inpact zo'n bevalling heeft!
Ik ging na 2 weken voor het eerst met mijn zoon naar buiten. Klein stukje gelopen en even naar de supermarkt geweest, maar ik was helemaal gesloopt toen ik thuiskwam. Die vermoeidheid bleef nog wel even. Met ongeveer 4 weken voelde ik me lichamelijk weer een beetje de oude worden.
Rechtop in bed zitten: 1 dag na de bevalling Uit bed en naar de wc lopen: 2 dagen na de bevalling na mijn bloedtransfusie. Wandelen: een blokje om van 10 minuten aan het einde van de kraamweek. Geen pijn meer van onderen: na 2 weken. Ook weer goed kunnen zitten. Echt eruit gaan: 3 weken na de bevalling een boodschap doen met Yelena samen. Eigenlijk voelde ik me na 2 weken echt een stuk beter en minder vermoeid. In de kraamweek kreeg ik het ook niet voor elkaar om Yelena in bad te doen.
vorige keer ging ik binnen week gewapend met kinderwagen de stad in... en dat ging goed.. had weinig last van hechtingen enzo. heb zon vermoeden dat me dat dit keer niet lukt
dag 1 - kreeg ik visite zat ik daar avond eten te afwassen ( had 9 hechtingen) was gewoon nachtmerrie. wat had ik pijn. Maar mensen begrijpen het niet. dag 10 - stukje wandelen dag 20 - naar de stad enzo
je kan zeggen mensen begrijpen het niet maar het is JOUW verantwoordelijkheid om voor je eigen lijf te zorgen en nee te zeggen en anders had je man/partner dat wel kunnen doen (voor je opkomen en die werkzaamheden doen) dus als jij niet aangeeft dat je dat niet doet kunnen andere mensen dat niet goed begrijpen..
Ik was erg snel op de been. had wel wat hechtingen maar was met een week weer helemaal hersteld. Kon al een eind lopen enzo. Ik heb vanalles gedaan en heb me hechtingen niet ontweken. dat kreeg ik als tip mee uit het zienhuis en ik denk dat het een hele hoop heeft geholpen na 5 dagn voelde ik ze niet meer
Ben al meteen in huis rond gaan lopen. Na een week naar buiten gegaan met de baby en vriend. Daarna ben ik echt al uren gaan wandelen. Ben nog nooit zo actief geweest.
Ik kon na 3 dagen zonder moeite zelf naar de wc en douche in het ziekenhuis. Na 5 dagen liep ik de eerste keer naar de confeuse afdeling en dat viel wel iets tegen. Na 1,5 week ongeveer heb ik een wandelingetje gemaakt met de baby naar de winkel (ongeveer 1 km verderop) en ik was echt kapot! Ik was met 2 weken pas weer helemaal een beetje op orde kwa een stukje lopen naar de winkel. Daarna was ik bijna iedere dag in de stad te vinden met de kinderwagen
Na 4 dagen kon ik me alweer redelijk doorhet huis verplaatsen. Toen op de 8ste dag eindelijk de hechtingen eruit gehaald werden z'on 15 minuutjes gaan wandelen. Daarna ging het al snel beter met 2 weken liep ik al zeker een uur.
echt eruit gaan.... pfff bij aidan wel een dikke week of 3-4 en bij hayley hetzelfde weet nog dat ik na 2 weken vergeten was om luiers te halen en geen auto had en toen naar de etos moest lopen. normaal is dat 15 min ik moest onderweg echt stoppen want ging bijna onderuit. heb geleerd dat dat dus niet beste plan vd wereld was. bevalling is zwaarderd an je denkt, ook al heb je een makkelijke bevalling. alles van binnen moet genezen en dat heeft gewoon tijd nodig en vergt veel energie.
Ben in een kraahotel bevallen en kon na 2 dagen al gewoon door mijn kamer lopen, dus geen hele wandeling ofzo. Was gelukkig niet ingescheurd en had dus ook geen hechtingen ofzo...
Ik liep gelijk alweer door t huis, was opvouwen ed. 7 dagen later alweer naar de stad geweest (met de auto erheen gereden) en 9 dagen later lopend (20 minuten) naar de stad geweest en daar zo'n uur rond gelopen... Had overigens wel een paar hechtingen maar daar heb ik alleen de 1e dag na de bevalling last van gehad.
Kwam na 2 dagen thuis uit ziekenhuis en was meteen wel weer op de been. Heb ook meteen gekookt iedere avond en kon ook best schoonmaken etc en ben na zo'n 5 dagen boodschappen gaan doen, was dan ook blij dat ik de kv snel kon wegsturen (heb op dag 3 zelf nog voor HAAR gekookt ipv zij voor mij ). Redelijk zware bevalling gehad en 8 hechtingen, maar het herstel nadien viel in mijn geval 100% mee.
Eigenlijk liep ik meteen na de bevalling al weer rond . Had eigenlijk nergens last van. de kraamhulp gaf wel eens comentaar dat ik rustiger aan moest doen maar geloof dat ik oost indisch doof was voor wat ze zei. Na 5 dagen pas naar buiten , Voor mij voelde dat idd als pas omdat het wat mij betreft eerder ook wel gekunt had. Liep volgens de kraamhulp alsof ik de trein moest halen zo snel en ze vroeg me als grap of ik wel echt bevallen was omdat ik zo fit oogde. Geloof dat ik de dag nadat de kraamhulp weg was met de tram naar het centum ben gegaan .