Lopen deed ik eigenlijk al direct de eerste ochtend , moest zelfs rust houden van de vk .. Poetsen de 5 de dag en koken en de kleine verzorgen in bad ed en voor het eerst naar buiten na een week .. Ben ook iemand die zichzelf geen rust gunt , ook als ik ziek ben ..
Bij mij ging het gelukkig allemaal heel snel . Na de bevalling heb ik zelf kunnen douchen en de dag erna liep ik alweer rond. Toen mijn kleine man 9dgn was gingen we al op fam bezoek in het noorden van het land, met 2wk liep ik al heel veel met hem buiten en zaten we op terrasjes 8) .
elke ochtend als ik wakker werd voelde ik mij fitter wel lang depri geweest omdat ik lang last van hechtingen had mijn vader is overleden toen ik 12 weeken zwanger was en zoontje werd met 5 weken geopereerd emotioneel klapte ik toen in elkaar kreeg direct hulp vanuit het ziekenhuis en van mijn man. voor de rest de buiten wereld zag het niet en ik wou het ook niet laten zien want ik genoot ook volop van mijn zoon en nu nog steeds natuurlijk., en dat wou ik wel laten zien
correctie: gisteren een dikke terugval gehad dus nu lig ik weer op bed..fijn...het duurt hier nog wel even dus.
ja dat had ik wel verwacht cherrylein maar niet gegund... heel veel vrouwen krijgen een treugval en daarom moet je van te voren door je man, kraamzorg en VK beschermd worden voro jezelf soms.. Gewoon rustig aan het HOEFT allemaal niet zo snel! Het is NIET stoer om zo snel weer alles te kunnen eerder niet zo slim te noemen je lichaam verdiend deze rust en heeft het nodig.
eigenlijk vanaf 2 dagen na geboorte gewoon al volledig zelf alles met de kleine gedaanbadderen knuffelen voeden etc...koken heb ik eergsisteren weer voor t eerst gedaan en vanaf tpoen ook weer gewoon huishouden (stoffen, wasjes behalve stofzuigen en dweilen die laat ik nog ff voor mijn vriend) Oh ja gisteren ook poos boodschappen gedaan met mijn ouders en zoontje (wel mijn pa ff laten sjouwen naar de deur) Vriend is beetje bang dat ik teveel doe; maar ik kan gewoon niet stilzitten... Maar moet zeggen dat ik me ook best wel heel erg fit voel hoor..!
Op dag 2 liet ik m'n hond alweer 3 keer per dag uit. (Wel erg rustig gewandeld) Tja ik moest wel als alleenstaande mama. Net als zelf aangifte van de geboorte gaan doen, wist bijna niet hoe ik bij het gemeentehuis moest zitten van de pijn. Maar het is gelukt, dat is het enige dat telt
Heb na 1 week een klein ommetje gemaakt. Erg zwaar vond ik het, had last van mijn bekken, en begon enorm te zweten Nu na 7 weken ben ik nog niet een beetje de oude, en baal er vreselijk van. Zou wel weer willen dat ik niet zo snel moe en alles ben. Maar weet ook dat het even tijd kost...
Ik liep 3 uur na de bevalling zelf het ziekenhuis en 7 uur na de bevalling mochten we weer terug omdat mijn dochter een hersenbloeding had (bleek achteraf). In het ziekenhuis kest ik best hard achter mijn kind aanwandelen. Dus eigenlijk was ik direct na de bevalling al op de been. Ik stond de volgende dag ook al de badkamer te soppen 8) , Dat kwam eigenlijk ook meer door de stress. Ik moest iets doen. En vanaf de opname zijn we ca. 2 of 3 x per dag naar het ziekenhuis gegaan. Ik wilde echt niks van een rolstoel weten
ja ik vind dat niet echt lachwekkend eigenlijk (als ik je smiley zie en je die zo bedoeld) ik vind het gewoon niet zo slim als je zo slecht voor je eigen lichaam zorgt en ik snap best dat het niet helemaal gaat als je kindje zo ziek is maar een rolstoel is het minste en badkamer poetsen ook een beetje raar.. mensen denken echt dat je heldhaftig bent als je zo snel weer aan de slag gaat terwijl het heldhaftiger is als je van jezelf houd en ook goed voor je lichaam zorgt en toegeeft dat je hulp nodig hebt bv..
hier 4 dagen geleden bevallen en zal best willen wandelen en alles willen doen. Maar ik vertik het gewoon. Ik probeer het geen eens wil me eerst topfit voelen voor ik ga wandelen aangezien ik geen zin heb in een terugval. Kan me eigen nog zo goed voelen maar ben elke middag nog moe en elke avond ook snel moe. Sterker nog ik zie dat sommige hier al na 3 dagen stofzuigen hebben jullie dan geen kraamhulp? Hier word zelfs al gezegd als ik te lang beneden ben van doe rustig aan en ben zeer blj dat ze me erop wijs, want anders ben ik voglende week kapot als ze weg is en zie ik niet zitten.
Het was niet lach wekkend bedoelt. Ik ga gewoon niet in een rolstoel zitten. Ik voelde me lichaamlijk prima, en zorgde prima voor mezelf etc. dat hangt niet af van een rolstoel Ik kon prima zelf lopen. En 17 maanden later voel ik me nog steeds prima hoor. Ik denk gewoon niet dat er 1 standaart is die goed is voor je. Dat voel je zelf het beste aan toch? Door de adrenaline en de stress kreeg ik dus een overlevingsdrang en omdat mijn kind zo ziek was moest ik gewoon door he. En als je kind een MRI krijgt, dan kan je echt niet rustig op bed liggen (ik niet), ik moest iets doen, dus ja dan maar poetsen he. En idd ik had een terug val kunnen krijgen. En ik heb heus wel rust genomen. En hulp gekregen. Maar ja als je 7 dagen in bed ligt kan je ook een terug val krijgen. En geloof me ik had liever 7 dagen in bed gelegen, maar dat zat er niet in.