Mijn dochter is nu 4 maand oud. Ik geef haar volledig borstvoeding en wil haar pas gaan bijvoeden met 6 maand. Vanmorgen Waren we bij mijn schoonouders en toen had mijn schoonmoeder een likje slagroom op haar vinger en wou ze aan mijn dochter geven. Ik zei hier wat van en wou dat niet hebben. Mijn schoonmoeder vondt het grote onzin en zei dat moeten we ook niet doen als je moeder kijkt. Doen we wel een keer stiekem :x Ze respeceert dus niet echt mijn keus. Zo geven ze ons (pleegkindje/vakantiekindje) van anderhalf jaar ook af en toe een paar slokken cola :x heb hier ook al eens wat van gezegd en ik moet niet zo moeilijk doen. Mijn schoonvader wou ook al eens een slok champagne aan hem geven. Moest nog flink praten en boos worden om hem tegen te houden. Ben ik nu echt zo n zeikerd over een toefje slagroom?
Tsja...ik zou niet zo moeilijk doen... Champagne is wat anders maar een slokje cola bij 1.5 of een likje slagroom bij 4 maand is toch niet verschrikkelijk...
Ik zou het ook niet willen hoor, vind het nog steeds niet goed als anderen zonder het aan mij te vragen iets aan mijn dochter willen geven. Een baby slagroom geven vind ik ook zo ontzettend onnodig. En no way dat mijn dochter een slok cola krijgt, waarom in hemelsnaam? Nergens voor nodig. Dus ik vind je reactie zeer begrijpelijk!
Oh en een kindje dat uberhaupt nog geen bijvoeding krijgt een hap slagroom geven, echt absurd... Ik snap wel dat ze het vragen als een kindje al wat eet, maar ook dán dus vrágen, niet zomaar geven.
Zeker geen zeikerd! Jij bepaald wat ze krijgt! Ik heb precies hetzelfde! In slagroom zit veel suiker en dat wil ik gewoon niet.... Gewoon zeggen!jij bent de moeder! Jij zit er dan straks mee als ze last heeft of verpest is door alle suikers en niets anders meer wil! Succes!!
Ze is 4 maanden?! Ik vind je absoluut geen zeikerd... Ik vind het belachelijk om een kind van vier maanden, wat enkel bv gewend is, slagroom te geven... En ik vind het ook niet nodig om een kind van anderhalf cola, laat staan champagne te geven... Ik zou ook boos worden als iemand dat zou doen.
Nee hoor. Geen zeikerd. Bijvoeding is bijvoeding is bijvoeding en JIJ bepaalt wanneer dat gebeurt. Je staat volledig in je recht.
Slagroom aan een 4-maanden oude baby? Cola aan een dreumes? Dat vind ik niet normaal. En dan die opmerking over dat ze het dan wel stiekem zal doen. Ik zou hun nooit vertrouwen met oppassen...
tjaa, ik vind het echt geen drama. van mijn moeder kreeg mijn dochter vorige week toen we in de efteling en stuk of drie lange vingers. een toefje slagroom kreeg ze al toen ze 1,5 maand was. mijn zoontje kreeg van mijn moeder ook al cola toen hij een jaar was. champagne zou ik iets minder blij mee zijn (zeg maar gerust woedend) maar voor de rest kan ik me daar gelukkig niet druk om maken. mijn moeder houd heel veel van mijn kinderen en ik weet dat ze nooit iets zou geven wat hun zou schaden.
Ik vind je zeker geen zeikerd! Jullie bepalen hoe en wanneer jullie met bijvoeding starten. Hier nu 5 maanden exclusief bv en ik zou enorm boos zijn als iemand mijn dochter iets zou geven. Hier ook een oma die kleindochter graag iets zou willen geven maar daar zal ze toch nog even geduld mee moeten hebben. Een ander mag er natuurlijk een andere mening over hebben maar wel jullie keuzes respecteren.
Nee, ik vind je geen zeikerd. Ik zou slagroom bij een 4 maand oude baby zelf absoluut niet op prijs stellen! En cola en champagne bij een dreumes ook echt niet. Alcohol is bewezen slecht voor jonge kinderen. Maar ik ga mijn kind geen suikerklontjes met cafeine voeren. Ik zou minstens net zo'n zeikerd zijn.
Cola?? Lijkt me helemaal niet lekker voor ze die prik.. En vind 1,5 wel erg jong. Champagne hetzelfde.. Slagroom met 4 maanden zou ik ook niet blij mee zijn. Vanaf een jaar kan het me minder 'schelen', maar geef toch liever gezonde tussendoortjes die ze even graag heeft dan dat soort dingen. Het is jouw kind dus dat moet gerespecteerd worden vind ik. Ik snap best dat oma's en opa's hun kleinkinderen willen verwennen, maar die 3 specifieke dingen vind ik niet echt geschikt voor een baby/dreumes.. Zeker als je nog nooit iets anders dan bv hebt gegeven. En als ze dat stiekem willen geven.. Dan zou ik laten merken dat ze dan nog een heeele tijd niet op kunnen passen
Ik vind je zeker geen zeikerd, mijn zoontje van 6 krijgt nog steeds geen cola, ook niet een slokje. En de leeftijd die jou kids hebben vind ik helemaal te jong om dat soort dingen aan te geven dus nee je bent geen zeikerd, ik zou een goed gesprek met ze aan gaan.
Ik herken de situatie precies En ik heb me daar ook woest om gemaakt toendertijd, dus ik vind je geen zeikerd. Inmiddels is mijn dochter ouder en heb ik het losgelaten. Maar toen ze nog zo jong was, heb ik er bovenop gezeten want ik wilde het echt niet hebben. Ook hier werden er dan opmerkingen gemaakt dat ze het dan maar stiekem moesten doen, juist daardoor zat ik er zo bovenop. Getuigt niet van vertrouwen kunnen hebben in ze vind ik.
Ik heb hier ook strijd om gehad. En ook die opmerking van stiekem doen heb ik gekregen. Dit werd gezegd tegen mijn oudste en tien heb ik tegen de oudste gezegd en dan mag oma niet op jou passen. Jammer dan maar ik zou ze nooit vertrouwen in het respecteren van onze regels
Nee, ik vind je geen zeikerd. Dat van die slagroom zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, maar die cola en champagne valt mijn mond van open. Terwijl ik volgens mij eigenlijk wel makkelijk ben als het op eten aankomt. Het is jouw kind, dus jij bepaalt de grens, zo simpel is het. Ik kan mij voorstellen dat je er onwijs van baalt als je het gevoel hebt dat dat niet serieus genomen wordt. Want volgens mij is dat de kern van je probleem. Niet dat je de grenzen aan moet geven (moeten we allemaal wel eens), maar het feit dat die niet gerespecteerd worden.
Hier trouwens ook een lollige oom (oudoom van dochter) die even z'n vinger door de slagroom haalde en aan mijn dochter wilde geven. Zij was toen een maand of 7, maar had koemelkallergie... Gelukkig zag ik het en heeft ze het niet gehad!
Ik vind je ook geen zeikerd! Slagroom zit bomvol suikers. Ik vind het goed dat je er wat van zei. Stel dat je het zou toelaten, dan komt van 1 vinger slagroom sraks 10 vingers slagroom? En cola voor een anderhalfjarige vind ik ook echt not done. Ik ken hier ook kindjes uit de buurt die thuis alleen maar cola drinken. Zeer slecht voor het gebit en kans op diabeters loop je op. Mijn oudste van 10 krijgt nog geen eens cola. Hij vindt prik dan ook vies. Wel koop ik siroop met cola smaak. Maar prik vind ik nog niet nodig.
Ik was laatst op een verjaardag toen er visite een likje slagroom gaf. Tsja, ik maak er geen probleem van, tenzij er (bij wijze van spreken) een halve taart naar binnen gaat. Een likje slagroom kan je nog geen 'bijvoeden' noemen dus ik zou het zelf geen drama vinden. Maar ik sta ook niet in je schoenen