Papfles welke speen avent?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Ik wil mijn zoon graag rijstebloempap geven want hij is nu 4 maanden en ik denk dat hij dat wel lekker zal vinden. Nu vroeg ik me af welke speen je dan het beste op de avent fles kan zetten? Ik gebruik nu de speen van 3 maanden zou het daar doorheen passen? En ik stop normaal in de melk johannesbroodpitmeel (ivm spugen) maar ik neem aan dat dat bij de pap niet hoeft omdat die van zichzelf al dik is, toch?

2. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    3 standen speen van avent, en geen jbpm toevoegen want de pap is dan al wat dikker. Zo doe ik het nu ook.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Rijstebloem wordt weer dun in de maag dus als je denkt dat hij daarop "lekker met een vol buikje" gaat slapen klopt waarschijnlijk niet. Sommige kinderen worden er erg onrustig van. Zelf ga ik ook niet met een volle buik slapen.
    Waarom wil je rijstebloem geven? Alleen maar omdat je denkt dat hij het lekker gaat vinden? Kinderen hebben geen besef van: lekker, vies, bah dat is groen of vies of wat dan ook.

Rijstebloem kan ook nog eens zorgen voor verstopping (kan).

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik gebruik nu ook de 3 standen speen van Avent. Alleen drinkt hij het hier wel erg snel uit...

Toen hij een maand of 4 was heb ik een fles van Etos eigen mertk gekocht en de papspenen van etos eigen merk. Als ik dit gaat IETS groter maakte met een naald ging het perfect!

5. Humava

Humava Niet meer actief

Ik gebruikte ook de 3 standen speen. Ik had ook een echte pap speen gekocht maar dat gat is echt gigantisch!

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochtertje krijgt 's ochtends 3-4 schepjes rijstebloem door haar fles. Dit omdat ik met 6 maanden over wil gaan op granenpap als ontbijt, dan eventueel langzaam pap in een bordje, om haar alvast langzaam te laten wennen als voorlopers van latere boterhammen als ontbijt.
    Als je de JHBPM gebruikt tegen het spugen, moet je het ook in de papfles doen. De rijstebloem wordt namelijk in de maag weer dun zoals al gezegd.

Voor gewone melk + JHBPM gebruik ik Avent fles + Aventspeen 3.
    Voor de papfles + JHBPM had ik de Avent fles + Etos 3 standenspeen gekocht. Maar die 3 standenspeen gaat veel te snel! Fles in 4 minuten leeg ipv 15 minuten bij Aventspeen 3.

Is de papspeen van Etos weer een ander soort dan de 3-standenspeen van Etos? Dan ga ik die maar eens kopen denk ik. Of is er nog een maat 4? (6+ maanden)

Lastig al die soorten! Daarom koop ik nu maar de Etos spenen, die zijn de helft goedkoper.

Deel Deze Pagina