Is dit een sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Naast het feit dat mijn meisje wel eens een vies gezicht trekt door de Omneo (zie topic "Nutrilon Omneo stinkt") wil ze soms helemaal niet drinken. Ze neemt een paar slokjes, laat de fles dan los en begint heel hard te huilen.. Ze slikt hetgeen ze in haar mondje heeft ook niet door en soms stikt ze zelfs in de voeding.. :(
    Het enige wat dan helpt is met haar tegen me aangedrukt, haar gezicht naar voren gericht, rondlopen. Of haar op een arm leggen zodat ze naar de grond kijkt en rondlopen. Zodra ik ga zitten zet ze weer een keel op.

    Als ze rustig is en ik nogmaals de fles probeer, neemt ze weer een paar slokjes en dan begint het hele gedoe opnieuw. Soms moet ik 3 of 4 ker proberen en dan drinkt ze, als ik geluk heb, de helft leeg en valt dan in slaap.. Ze slaapt wel goed, zelfs beter dan de voorgaande weken, huilt ook niet meer dan anders ofzo, maar als ze overstuur is moet ik wel meer moeite doen om haar rustig te krijgen.

    Ik vraag me af of dit een sprongetje is? Ik heb het boek Oei Ik Groei, haar leeftijd duidt wel op een sprongetje, maar Elena is niet Hangerig, Humeurig of (extra) Huilerig ofzo, vandaar dat ik twijfel..
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het is wel de leeftijd voor een sprongetje. Niet elk kindje heeft al die symptomen

    Maar ik vraag me af, heeft ze geen spruw?
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja, nu je het zegt.. Ze heeft idd wel spruw. Ik gebruik Daktarin en de aanslag op haar tongetje is minder geworden, al bijna weg. Maar die spruw heeft ze al langer en dit is echt iets van de laatse 3 dagen..
     
  4. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Die paar slokjes nemen en dan huilen en dan later weer proberen, doet me echt aan spruw denken.

    Even in de gaten houden of de spruw echt weg gaat.

    Wanneer Lynn in een sprongetje zit, duwt ze de speen weg, slaapt ze slecht en wil ze constant bij me zijn.
     
  5. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft het ook gehad op die leeftijd. Zij had toen ook spruw. Dat zit niet alleen in het mondje, maar door het hele maag- darm kanaal. Misschien heeft ze last van haar maagje? Of de slokdarm en bij elke slok kan ze dat voelen?

    Maar het kan ook heel goed een sprong zijn. Merel zit er nu in (de tweede) en eet ook slecht. Vaak maar halve flessen. De vorige keer duurde het 3 dagen.
     
  6. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur heeft ook 2 x spruw gehad! wel nog ene paar dagen gebruiken hoor die daktarin anders komt het zo weer terug! Inderdaad drinkt ze dan niet zo goed en hapt aan en af.

    Misschien heeft ze idd last van haar slokdarm. Dat verslikken ken ik. Fleur doet het ook en heeft verborgen reflux. We gaan nu naar een osteopaat en ze heeft zantac van de dokter. We blijven er maar druk mee maar het gaat nu wel beter sinds gister.

    Sterkte,

    Marijn
     
  7. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja, ik denk dat het dan idd met de spruw te maken heeft en niet zozeer met het sprongetje..
    Ik vind die Daktarin geven zo irritant! Ik probeerde het eerst volgens advies van de apotheek met mijn vinger in haar mond en rondom haar tandvlees te smeren, maar dat was drama.. Nu doe ik het op haar speen..
     

Deel Deze Pagina