Schema 8 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Hoe ziet jullie met 8 mnd eruit? Hier is het nu zo (tijden liggen totaal niet vast ivm slaapjes):
    7.30 papje 200 cc
    9.30 fruit
    12.00 brood en fles 200 cc
    15.30 fles 200 cc en koekje
    17.00 groente
    19.00 fles 200 cc

Papje is ze niet zo dol op. Ze eet hier soms maar de helft van op. Ik geef dan soms nog een flesje na. Vaak gaat de groente en/of fruithap ook niet helemaal op. Brood is ze nog niet zo dol op en daar eet ze dan ook weinig van. Vandaar dat ik toch nog 4 flessen geef omdat ze anders voor mijn gevoel te weinig binnen krijgt. Of zou ze juist zo weinig eten omdat ze teveel binnen krijgt. Wat denken jullie, toch een fles eraf halen want misschien dat ze toch teveel op een dag krijgt? Van de fles van 19.00 drinkt ze vaak maar 70 cc met als gevolg dat we nog steeds iedere nacht een nachtvoeding moeten geven.

Een andere vraag is dat ik benieuwd ben hoeveel jullie kleintjes nog slapen met 8 mnd. Iris komt soms uit op niet meer dan 2 uur slaap per dag maar dit lijkt me wel heel weinig :confused: Soms heb ik het idee dat het kdv voor haar voor onrust zorgt en dat ze daarom minder slaapt.

Thnx voor jullie reacties!
    Liefs Eva

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    4 flessen van 200 aanbieden is behoorlijk wat. Ikzelf bied ook meerdere x op n dag fv aan (bijvoorbeeld net als jij na de pap als dit niet goed gaat, of na t broodje) en dan drinkt Justin ong 100 cc per x. Ik geloof dat 300 cc fv nog net t minimale is en 500 cc op n dag hoort je kindje binnen te krijgen (denk ook dan aan fruithapje ed). Ze krijgt dus zat hoor, qua vocht. En t 'vaste' voedsel, komt ook wel.. Justin vind t brood en de pap ook maar matig en de rest eet hij heel goed en de fv gaat slecht maar dit was altijd al zo, dus dat is niks nieuws. Succes! Oja, hier geen schema, alleen; s morgens pap en evt fv. Rijstewafel of ligaatje. Tussen de middag broodje en evt fv. S middags fruithap en óf diksap als Justin de fv goed heeft gedronken, óf anders wat fv (100 cc). En dan Groentehap met etenstijd, als hij wakker blijft daarna, geef ik geen yoghurt toe en als hij daarna naar bedje gaat, wél. Dan krijgt hij nl later nog n avond fles. En slapen? Alleen maar hier thuis.. ;) Justin slaapt dan superveel. Ik denk dat als hij dan 6 uurtjes in totaal wakker is op n dag, dat dit veel is. Hij zal t nodig hebben. En idd op t kdv is hij als hij thuiskomt echt áf.. Hij slaapt daar stukken minder. Komt denk ik vanzelf wel hoor!

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Tja ik geef op verzoek dus verstand van flessen eraf halen heb ik niet.

We hebben ook niet echt vaste tijden maar het gaat ongeveer zo
    - wakker worden: fles 200cc mm
    - fruit (een hele appel/peer/banaan/druiven enz.)
    - fles 200cc mm + boterham
    - fles 200cc mm + rijstwafeltje of nog wat fruit
    - groenten en aardappels/pasta
    - voor het slapen gaan: fles 200cc mm
    Soms tussendoor nog een extra fles mm.

De tijden wisselen nogal. Behalve de warme maaltijd, die eet hij gewoon met ons mee, rond 18:00.

Hij slaapt nu ook ongeveer 2-3 uur op een dag... daardoor gaat hij nu wel eerder naar bed (zo rond 19:30-20:00) dan eerst...

4. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Slapen is hier heel verschillend. De ene keer veel slapen, soms minder, maar altijd minimaal twee keer per dag, vaak zelfs drie keer.
    Ons schema is als volgt

8.00u Boterham + 150cc opvolgmelk
    11.00 Fruithap + diksap
    12.30 Boterham + 150cc opvolgmelk
    16.00 Liga + diksap
    18.30 Warm eten + yoghurt

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Indy heeft best wel een lekker vast ritme.
    ong half 7 een fles 190/6 met 3 eetlepels babmix
    ong half 10 fruithapje
    ong. 11 uur broodkorstje sabbelen
    ong. kwart voor 12 flesje 190/6 of maar een deel want rond 12 uur doet ze atlijd een slaapje soms wel tot half 2! Dan dus evt. het restje van de fles nog opdrinken na de slaapje
    tussnbedoor een rijstewafeltje / soepstengel
    om ong. half 5 groentehapje met daarna yoghurt
    Dan om ong 17.00 uur nog even een uurtje slapen
    en tussendoor vanaf haar fruithapje in de ochtend geef ik haar steeds diksap.

Sinds een ruime week drink ze s' avonds voor het slapengaan (om ongveeer 19.00 uur) geen flesje meer en dit gaat prima. Ze gaat savonds altijd zonder morren heerlijk slapen./

6. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    best een redelijk vast ritme hier:
    800 opstaan
    830 pap (150 cc water + 5 OM+ behoorlijk wat molenaar pap)
    1030 stukje fruit als kwart appel (kluift ie meer van dan dat er van gegeten wordt :)
    1230 lunch met potje fruit en halve boterham
    1500 fles 200cc water + 7 OM
    eventueel nog een tussendoortje (soepstengel/ water/ stukje fruit of iets)
    1800 avondeten
    2000 pap uit fles
    dan slapen tot de volgende dag

7. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook wel een vast ritme, ik laat sinds een week de fles van 15.30 weg en dat gaat prima. Ik heb eventjes het schema omgegooid en nu gaat het als volgt.

7.00 fles melk 200cc
    10.00 liga + diksap
    11.30 boterham + melk 200cc
    15.30 fruithap
    17.30 groentehap
    19.00 fles melk + rijstebloem 200cc (drinkt ie niet altijd leeg)

Ik denk dat ik vanaf morgen de rijstebloem laat vervallen s'avonds en dat ik smorgens groeipap ga geven. Hij slaapt 3 x per dag van ongeveer een uur per keer.

Deel Deze Pagina