Wat doen met mooi weer en 'moeilijke' baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dit weekend wordt het natuurlijk super goed weer. Graag zou ik dan ook iets leuks doen met mijn vriend en dochter. Mijn dochter is 4 maanden en erg actief en vrolijk. Maar... ze heeft haar vaste dagindeling best hard nodig en kan lastig slapen op andere plekken. Ze drinkt 4 flessen per dag en die moeten natuurlijk opgewarmd worden.

Wat doen jullie met zo'n jonge baby met dit mooie weer? Wil best even weg maar niet ten koste van haar. Ik voed haar flessen op verzoek en leg haar in bed zodra ze de eerste tekenen geeft.

Iemand een leuk idee of tips om het weggaan makkelijker te maken?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij nemen gewoon alles mee en zorgen dat we rond de tijd dat de baby om zn voeding kan komen bij iets zijn van een restaurantje ofzo. We gaan daar dan zitten en geven de baby daar de fles en zn verschoning.

Valt ze niet in slaap in de kinderwagen?

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn kinderen sliepen altijd heel makkelijk in de kinderwagen, dus dat was geen probleem. Kon ze zo overal mee naar toe nemen. Voor de FV nam ik altijd een thermos met heet water mee en een flesje koud water, zo kon ik makkelijk de FV aanmaken.

Ik zou maar gewoon op stap gaan en als het een drama'tje wordt/dreigt te worden met slapen dan pak je je zooi weer in en rijd je alsnog naar huis om haar lekker in bed te leggen.

4. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Carino!

Voor het warm maken van de fles had ik altijd in de luiertas een thermoskan met heet water mee en een flesje bronwater. Zo kan je de melk precies op de gewenste temperatuur krijgen. Over het slapen: mijn dochter sliep ook nooit zo goed ergens anders dan in haar bedje maar wat voor mij de gouden tip was - die ik kreeg van iemand zonder kinderen :p - was een doek over de 'ingang' van de kap hangen (beetje knullig uitgelegd, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :)). Zo kreeg ze geen prikkels en viel ze ineens veel makkelijker in slaap (ik heb een dooky daarvoor, maar je kan het ook prima met een hydrofielluier en knijpers doen). Wat ook helpt, is slaapknuffeltje meenemen en als ze bijvoorbeeld gewend is een liedje te horen voor het slapen gaan, om dat dan buitenshuis ook te doen. Dan lijkt de slaapsituatie buiten de deur zoveel mogelijk op de slaapsituatie thuis.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ze kan wel in slaap vallen in de wagen maar als ik te vaak stil sta dan wordt ze weer wakker.. Misschien moet ik het maar gewoon weer eens proberen, lukt het nu wel.. Heb je leuke ideeen om heen te gaan?

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje had idd ook wel dat hij snel weer wakker werd als hij nog niet echt diep sliep en ik stil stond met de wagen. Oplossing -> de wagen gewoon zachtjes heen en weer blijven rollen tot hij diep genoeg in slaap was.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Goeie tip, dank je! Als ze eenmaal echt slaapt, dan slaapt ze ook echt ja, dus even wat langer door wiebelen.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Thermoskan, nooit aan gedacht! Leuk dat jullie zo snel met handige tips komen. Ga morgenochtend meteen even eentje halen.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Dat is een goeie tip, die ga ik ook eens proberen!

Hier ook eentje die niet echt slaapt in de kinderwagen, alleen als hij heel erg moe is (lees 8 uur wakker aan een stuk). Maar als we eens een dagje weg gaan gaat het prima, hij slaapt dan maar 1 x 45 min. en thuis dus 2x 1,5 uur. Maar hij houd het prima vol! Ik was er ook erg bang voor maar heb me dus voor niets zo'n zorgen gemaakt.En ik denk dat die tip van die doek misschien ook werkt, iig hier slaapt hij niet omdat het allemaal veel te gezellig is. Maar ik denk ook dat hij dan misschien gaat huilen omdat hij niets ziet. Hij slaapt als het gezellig is sowiso minder dan gewoon, maar dat is logisch denk ik.

Ik zou zeggen probeer het gewoon! Als ze echt doodmoe zijn vallen ze echt wel in slaap is mijn ervaring! En anders blijf je de eerste keer een beetje dicht bij huis als het dan niet gaat kun je nog altijd terug naar huis.

10. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heb misschien een leuk ideetje om te doen:
    Neem een zachte deken mee, picknickmand met lekkere hapjes, kinderwagen, en hop naar het bos of een meer met lekker veel shaduw, kleedje uitvouwen, jullie lekkere smikkelen en kleine lekker koel in de schaduw op een kleedje spelen en als ze moe is kan ze in de kinderwagenbak. Stel dat ze het op een huilen zet, hoort niemand het en kun je alsnog zo naar huis :)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Met dit extreme weer zou ik dan alleen voor het heetst van de dag gaan of daarna. Ik blijf lekker in en om het huis als het zo heet wordt...

Maar je kan warm water in een thermosfles meenemen.
    Hema heeft een hele fijne waar 300cc in kan.
    Dan ergens naar het water en dan in de schaduw ofzo beetje in een briesje.

Ik ben nogal een ouderwetse muts geef ik toe ik zorgde altijd dat ik ergens was dat ik zeker wist en weet dat ze kan slapen.
    Zeker nu ze er nog maar 1 op een dag heeft.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier tzelfde! En inderdaad rond 4 maanden ben ik t gewoon gaan doen! Soms ging t wel soms niet!
    Doe ook nog wel eens tussendoor rondje rijden hup maxi cosi weer op t onderstel haha

ze is opzich best makkelijk maar kan gwoon niet lang wakker blijven en wil dan naar bed

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat je dat van de thermoskan niet wist. Hoe heb je de afgelopen 4 maanden dan buiten de deur de fles gemaakt?

Mijn dochter is nu 6 weken en heeft al 8x de fles op het terras gehad, en 1x in het park op een picknickkleed. Ik ben daar erg makkelijk in. Lekker met manlief of een vriendin lunchen in de stad, of naar de Apenheul, met een vriendin picknicken of zoals vandaag met mn ouders een eind wandelen en daarna een rosé op het terras. Dochterlief slaapt thuis overdag nooit, maar wel als ik wandel of als ze op de arm zit. Ik ben dus liever op pad met een rustig kind dan thuis met een jengelend kind dat niet slaapt.
    Tip: leg een hydrofielluier op je arm tussen jouw huid en je kind als je haar op de arm hebt. Dan plakt het niet zo met deze warmte.

14. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wist ik ook pas heel laat hoor (toen onze jongste 8 maanden was) en nog steeds doe ik het zelden zo. Heb namelijk alleen een thermosfles van een liter ;) Ik zorg eigenlijk altijd dat ik vlak na een voeding wegga en binnen 4 uur weer terug ben. Of ik zorg ervoor dat ik tijdens de volgende voeding ergens ben waar ze een magnetron hebben. Ook kun je prima in een pan met heet water een flesje opwarmen.

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi

Toen ons zoontje 2 maanden was zijn wij met hem na de dierentuin geweest.
    Hij sliep toen heel slecht ivm reflux.
    Maar omdat wij de hele tijd liepen sliep hij die dag als een roos.
    Ook fijn is dat daar vaak magnetrons bij de restaurants zijn.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    @babyproject: Als je hem mist, dan koop je toch een kleinere erbij? :D Kost amper wat bij bv. de Xenos. Als je hem niet mist, dan is dat natuurlijk niet nodig. :D

Maar ik maak gerust ook gewoon een fles met enkel water uit een flesje...dat is met deze temperatuur ook alles behalve koud. ;) De oudste dronk koude flessen bovendien net zo goed/beter als warme...dus dat was helemaal makkelijk. De jongste heeft wel wat meer 'eisen'. :D

En qua slapen ben ik ook makkelijk: als ze slapen dan slapen ze, willen ze het niet, dan niet (probeer dan wel de dag erna rustig te houden, zodat ze dan wel kunnen slapen). Maar dat kon/kan met mijn meiden ook, dat scheelt ook. Zou anders iets bedenken waarbij je veel wandelt (boswandeling? ook lekker als het erg zonnig is) of waarbij je bv. een uur in de auto moet rijden (dat is het enige moment waarop onze oudste nog wel eens in slaap wil vallen en de jongste valt daarbij dan meestal ook wel in slaap - en slaapt dan daarna soms nog verder) ofzo.

17. babyproject

Vorig jaar zijn we met de oudste op vakantie geweest. Toen zijn we halverwege de wandeling ergens in de schaduw op een kleedje gaan liggen. Ben ik lekker tegen haar aangekropen, en viel ze heerlijk in slaap. Toegedekt met een hydrofiel. Boekje mee en wij hebben ons super vermaakt.

18. babyproject

Ja, vergeet ik steeds ;) ik zal het proberen te onthouden, want vind het wel zeker een gemis! (toch wel ;))

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36

Tsja, als je baby het toe laat dat je zo veel weg kunt, dat is makkelijk dan. Niet iedere baby is zo he ;) Vandaar ook het topic om eens te kijken of er mogelijkheden zijn waar ik niet aan gedacht heb. Mijn baby is super actief, nu 4 maanden maar kruipt al de kamer rond en daardoor ook snel moe. In een omgeving met veel geluid drinkt ze slecht en slaapt ze niet.
    Mijn dochter is snel overprikkeld en slaapt veel beter thuis, ze heeft dat ook echt nodig. Tuurlijk ben ik ook wel weg, maar vooral bij familie en vrienden thuis, daar is de fles zo opgewarmd.

Ik heb de 1e 3 maanden BV gegeven, dus ze krijgt nog niet zo lang volledig FV... Maar aangezien ze nu 4 flessen drinkt, heb ik wat meer speling om weg te gaan..

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier ook een kindje dat bij veel prikkels slecht slaapt en drinkt, maar ik vind dat voor een keertje geen drama (maar dat verschilt natuurlijk erg per kind!). En met wandelen slaapt ze vaak toch wel even en anders dus in de auto. :)

Inderdaad fijn dat ze dan nu wat minder vaak drinkt, dan kun je in ieder geval tussen haar flessen door weg. :) En misschien dat ze in een bos (toch vaak rustig) oid wel goed slaapt. :)

Deel Deze Pagina