op welke leeftijd is het tijd om op het potje te zitten : het is namelijk zo dat mijn dochtertje van 20 maanden zegt als ze geplast of gepoept heeft zou ik het nu dan kunnen proberen
Kan, maar ik zou er niet van uitgaan dat ze nu al zindelijk wordt dat zou heel erg vroeg zijn, hoewel je die kindjes er uiteraard tussen hebt zitten. Ik zou alleen niet gaan dringen als het toch niks wordt, dat werkt averechts, dan kan je het over een paar maand gewoon weer proberen!
als je kindje het zelf aangeeft kan je het idd proberen maar push niet. Vanaf een jaar of 2 kan je er ook mee beginnen ALS ze er tenminste klaar voor zijn. Lisa is nu 23 maanden en vind de wc erg interresant, maar wil er zelf absoluut nog niet op. Ze zegt ook nog niet dat ze iets in de luier gedaan heeft. Ik wacht er dus ook nog mee.
Mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden en plast ook nog niet op het potje. Ze wil er nu wel zelf op gaan zitten af en toe, maar als ik vraag of ze wil plassen zegt ze: NEE! Gewoon geduld dan komt het vanzelf wel hoor Een kind maak je niet zindelijk, maar een kind wordt zindelijk.