de 'weken overtijd' meerekenen in ontwikkeling?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jane1972, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo allemaal,

Mijn baby is ruim twee weken na mijn uitgerekende datum geboren. Mag je deze tijd meerekenen in de ontwikkeling van de baby? Stel, hij is vandaag 1 maand oud, maar 'eigenlijk' 1,5 maanden oud als je die 2 weken erbij rekent.

Wie weet dit? Ik vind dit handig om te weten ivm diverse ontwikkelingen van een baby.

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ja, mag je meerekenen, vooral bij sprongetjes en zo. Voor de lichamelijke ontwikkeling maakt het niet zo veel uit, die 2 weken, maar mijn kinderen lopen ook voor in sprongen. Of eignelijk niet dus :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt er vanaf voor wat. Voor sommige dingen die ze ook al in de baarmoeder ontwikkelen wel, voor andere dingen die ze pas gaan doen als ze buiten zijn, zoals ademhalen en eten niet. De ontwikkeling van de longen en darmen begint pas echt na contact met de buitenwereld.

4. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt meiden, voor het snelle antwoord! Handig toch, zo'n forum!

Ik vroeg het me af, omdat mijn kind 'nu al' lacht, dingen doet die eigenlijk horen bij een 'latere' ontwikkeling, rond de 2 maanden. Lachen dus bijvoorbeeld en beetje brabbelen.

Al met al scheelt het bijna 3 weken dat mijn kind 'te laat' kwam, dus vandaar vraag ik het me even af...

5. Niet meer actief

Ik weet niet of dat er echt mee te maken heeft.

Ons meisje lachte bij 4 weken en is 2 weken te vroeg geboren. Het ene kind is gewoon sneller dan de ander.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is het 'normaal' om met 5 weken te lachen toch? Eva lachte een paar keer naar mijn vriend met 4 weken en met 5 weken lachte ze meerdere keren per dag. Ze is trouwens 1 week na de uitgerekende datum geboren.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In het Oei, ik groei boek staat idd dat je bij het berekenen van de sprongetjes moet uitgaan van de uitgerekende datum. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw meisje niet erg snel kan zijn met iets. Lekker van genieten zou ik zo zeggen.. ;)

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne is 3 weken te vroeg geboren, maar ze loopt keurig mee met de sprongetjes. Dus hier gaat het niet op.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik denk dat het echt per kind verschilt de ene is sneller dan de andere daan lachte ook al heel erg vroeg met een week of 4. wel 2 weken telaat geboren maar het ene is het ene kind gewoon sneller dan het andere

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Geen idee denk dat het inderdaad per kind anders is.
    Als ik Oei ik groei lees zou Nora dus ongeveer 11 dagen later pas dingen kunnen die ze nu al veel eerder deed. (Ze is namelijk 11 dagen te vroeg geboren.)
    :rolleyes: maar ze lachtte dus al met 4 /4,5 weken en brabbelt nu al vrolijk naar haar mobile enzo.
    Dus ik zou er niet teveel mee aan t rekenen gaan, gewoon genieten van wat je ukkie doet wanneer die het doet ;) :)

Deel Deze Pagina