Wanneer op met de auto op stap met baby!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babs38, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Onze zoon is nu 2,5 week en ik vraag me af wat een goed tijdstip is om met een jonge baby in de auto op stap te gaan. Ik begreep dat het niet goed is om ze bloot te stellen aan teveel prikkels, maar ik wil ook graag weer eens bij mijn moeder op bezoek bijvoorbeeld.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben op dag 9 met de auto weggeweest, toen zijn we op zaterdag lekker gaan winkelen in de stad.

3. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    ik ben op dag 9 naar de ikea gaan winkelen en ging heel goed je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Probeer het gewoon een keertje uit. Als je eventjes naar je moeder gaat, daar een bakkie doet en dan weer terug, of als je de kleine daar wellicht een slaapje laat doen in de reiswieg ofzo, kan dat echt niet zoveel kwaad. Veel baby's vallen in de auto toch in slaap (niet die van mij overigens ;)).

Je merkt het vanzelf achteraf als je kleine echt teveel prikkels heeft gehad. Ze kunnen overigens best wel tegen een stootje hoor!

Mocht de hele familie tegelijkertijd langskomen om zich over de beeb te buigen, wordt het wellicht wel wat druk, maar daar ben je zelf bij.

En owja... ik ga er dan wel even vanuit dat je moeder niet op 3u rijden woont... ;) want dat zou ik persoonlijk nog wel erg lang vinden.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Het ene kind kan beter tegen prikkels dan het andere en niet vreemd correspondeert dit vaak met de houding van de ouders (maar niet altijd). Als jij je lekker voelt, gewoon doen. Hou je kindje goed in de gaten en doe geen dingen die niet goed voelen. (geldt ook voor de partner)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben toen ze 2,5 a 3 weken was weer normale dingen gaan doen. Dus op visite bij mijn ouders etc en dus ook regelmatig met de auto weg.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij zijn na een weekje ook gaan shoppen/wandelen.
    In je buik kreeg je kindje ook véél prikkels zenne. ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Na 2,5 week kun je gerust met je kindje weg hoor. Ik was (toen ik eindelijk weer een beetje op de been was) door het dolle heb het toen iets te gek gemaakt door vier dagen achter elkaar, elke dag ergens heen te gaan. Dat hebben we geweten met een kind dat absoluut niet meer wilde slapen. ;) Maar ja, dat merk je vanzelf toch? Als je kindje een keer overprikkeld raakt is dat na een nacht en dag rust ook wel weer over hoor.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik plande het trouwens wel in tussen de slaapjes. Al vallen ze wel snel in de wagen in slaap enz hoor, maar je kindje merkt er allemaal nog zo weinig van.

10. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Wij zijn na de kraamweek naar de camping gegaan. Is 1,5 uur rijden maar ging prima. We zijn meteen na haar fles weggegaan en in de auto heeft ze heerlijk geslapen. Ik heb niet het idee dat ze daar last van heeft gehad.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    op dag 8 gingen we met zijn drietjes winkelen (lees naar de drogist luiers halen en terug) na twee en halve week gingen we naar mijn ouders (drie kwartier rijden)

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Na 4dgn in de auto uit het ziekenhuis! Toen ie een week was nam ik em al overal mee naar toe van boodschappen tot gezellig lunchen met vriendinnen.Het gaat nog steeds helemaal goed en meneer slaapt overal,eten etc altijd bij me.Je moet gewoon kijken hoe je kindje reageert dan merk je snel genoeg wanneer het te veel is.Mijn idee is wel je moet niet te gek doen(als ze een week zijn over de kermis wandelen ofzo) maar ook niet te flauw.Ieder kind is anders maar het ligt er ook wel aan hoe je er mee om gaat.

13. misa

misa Niet meer actief

Kijk naar wat je kindje kan hebben. Vaak adviseren ze maximaal 1 uitje op een dag. Maar je kunt ook altijd zorgen dat je kindje ergens anders (in de wandelwagenbak) kan slapen ofzo.
    Veel plezier!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zijn op dag 6 boodschappen gaan doen en bij mijn moeder langsgeweest - mevrouw sliep overal doorheen :)

15. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties! Ik was vrijdag al even een boodschap gaan doen met de auto met hem, maar door de reactie van een vriendin van mij werd ik een beetje onzeker!!

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij zijn na 3 weken bij een BBQ geweest waarbij mijn dochter mee ging. Was maar een klein stukje, maar zo konden we toch lekker even weg. We zijn trouwens ook gewoon uit het ziekenhuis naar huis gereden, na 3 dagen. Kan best, niet te lang!

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Met een week of 3, vanuit het ziekenhuis naar huis. Na de voeding laten boeren en het eten even laten zakken en hup in de auto... meneer sliep meteen ;)

Zo doe ik dat nu meestal ook... ná de voeding.

En met zo'n 7 weken naar Nijmegen Radboud, 50 minuten rijden. Ik zorgde dan wel dat ik niet alleen was... voor het geval hij wakker zou worden (spugen en paniek... reflux)

Nu durf ik alleen wel zo'n eindje te rijden met hem.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier na 3 weken geloof ik. Kon zelf eerst nog bijna niks. Ook voor het eerst even naar de winkels, later boodschappen doen en naar m'n ouders enzo.

19. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Bij ons met een aantal uur oud van het ziekenhuis naar huis in de auto. En na een week ongeveerd even bij mn ouders op bezoek geweest, ging goed!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dag 1; van het ziekenhuis naar huis.
    Dag 7; ff boodschappen doen.

Ging allemaal prima hoor. Zo'n kleintje slaapt heerlijk in de auto ;)

Deel Deze Pagina