Wat gebruiken jullie voor darmkrampjes? Wij hadden cinababy maar volgens het cb hielp dit niet en zijn we nu overgestapt op infacol. Het lijkt wel al meer te helpen. Ik was wel benieuwd naar wat jullie gebruiken en jullie ervaringen er mee. gebruikt iemand infacol en wat vind je ervan?
Oh lol, wij gebruikten cinababy, het had even nodig om in te werken maar na een aantal dagen leek het hier absoluut te werken. Infacol zegt me eigenlijk niks.
ik geef bv en drink zelf venkel thee, dat helpt heel goed je kan het je kindje ook zelf geven, maar ik vind het makkelijker om zelf te drinken gezien ze geen fles krijgt en zo gaat het ook niet tenkoste van de melk die ze binnen moet krijgen.....
Er is een tijd terug bewezen dat je een baby juist GEEN venkelthee moet geven, want ook dit veroorzaakt darmkrampjes. Tevens zit er ook nog eens een stof in die bij de afbraak kankerverwekkend kan zijn. Voedingscentrum: Gebruik van Venkelthee en andere kruiden Het voedingscentrum adviseert voorzichtig te zijn met het gebruik van venkelthee en bepaalde kruiden. In venkel, basilicum, anijs, nootmuskaat, folie, drago, pesto en kaneel komen namelijk van nature de aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol voor. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risicos voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect. Advies Drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen bewezen effect). Geef babys liever helemaal geen venkelthee. Gebruik ook geen anijsolie en venkelolie. Conclusie; Liever niet doen dus!
infacol hielp bij goed boeren, maar na een week kreeg hij juist meer last van krampen. Cinababy werkt hier perfect! het duurde wel een dag of 2.
Nog even een tip: rooibosthee helpt wel! Ik maak nog steeds mijn voedingen aan met rooibosthee i.p.v. water. Is erg gezond voor de darmen en helpt tegen darmkrampen
Wij hebben eerst cinababy gebruikt dat werkte niet en toen overgestapt op de infacol dat hielp een beetje in het begin en later dachten we dat het juist erger werd. Toen Jayden in het zh kwam te liggen (niet voor de krampjes hoor) hebben ze het eigenlijk nooit gebruikt en toen hij thuis kwam zijn we er ook niet mee verder gegaan en hij had geen darmkrampjes meer. Toen was hij 7 weken oud.
Hier heeft Infacol een aantal weken goed geholpen, en de krampen waarbij hij echt gilde van de pijn zijn nu helemaal over. Maar nu heeft hij weer dat het poepen heel moeilijk gaat. Hij drinkt zelfs zijn flessen vaak niet leeg, omdat hij alleen maar aan het persen en aan het wurmen is op mijn schoot Dus ik ga nu maar eens stoppen met die Infacol, want misschien ligt het inderdaad daar aan...
Hier infacol gebruikt en dat werkte echt perfect. Vanaf een week of 3 zijn we daar mee begonnen, tot een week of 12-14, zoiets? In ieder geval leek het er de laatste week op dat Thirza juist wat meer last kreeg van de infacol zelf, toen gestopt en sindsdien niet meer hoeven te gebruiken. Overigens zijn we hier ook naar de osteopaat geweest en heb ik het voeden zelf aangepakt, wat ook veel goeds heeft gedaan, (eerste lading melk afkolven: de dunne voormelk werkt laxerend en verergert de krampjes. Na verloop van tijd het kolven afgebouwd en daarna op een gegeven moment gestopt met infacol).
Ik heb ook cinababy gebruikt en vond het goed werken, bij het CB adviseerde de arts mij om een paar druppeltjes olie door de fles te doen. Nou dat was het ergste wat ik had kunnen doen, ze kreeg er nog ergere kramp van!
Wij hebben ook infacol geprobeerd, maar daar reageerde ons meissie heel raar op. Het leek alsof ze in ademsnood kwam en het scheen ook niets te helpen. Er zit een sinaasappelsmaak aan en het leek net of ze daar allergisch voor was ofzo en ze vond het ook vies. Toen ik na 2 keer proberen het idee kreeg, dat ze er ademshalingsproblemen door kreeg, heb ik het meteen in de vuilnisbak gesmeten. Ik vond het maar eng spul. Verder hebben we hier cinababy gebruikt en later eerst ABC Dophilus, waar de drogist later ineens moeilijk meer aan kon komen, en toen dus Orthiflor Start. Dat zijn probiotica voor een betere darmwerking. Uiteindelijk vonden wij dat het beste werken en het is ook nog goed voor de weerstand. Op het CB is mij inderdaad ook verteld, dat ze venkelthee niet meer aan mogen raden i.v.m de ontdekking dat het kankerverwekkend kan zijn. Frieda