Mijn kleine man is vandaag 2 weken oud. Ik leg hem na elke voeding op een andere zij te slapen. Ik leg nog een opgerolde handdoek achter hem. Als ik hem wakker gaat maken ligt hij al half op zijn rug. Wanneer kan ik mijn kindje nou op zijn rug laten slapen?
Kan rustig op de rug nu, tenzij je kleintje erg veel terugspuugt. Maar als het mondjes zijn en je baby ligt met het koppie netjes opzij, kan dat geen kwaad op het ruggetje.
Hij spuugt niet geeft wel kleine mondjes terug. Niet na elke voeding gelukkig. Ik heb onder de poten van het ledikantje aan het hoofdeinde boeken gelegd, kreeg ik als tip, en dit helpt hij geeft minder mondjes terug. Ik ga hem lekker na de volgende voeding op zijn ruggetje leggen.
Alle kraamhulpen zijn hier weer verschillend in. De één zegt op de rug, de ander op de zij. Volg je eigen gevoel hierin en kijk goed naar de ontwikkeling van het hoofdje.
Kraamzorg zei hier meteen op de rug, maar ik heb mijn dochter steeds op haar zijgelegd, maar dan neit een handdoek achter haar, maar voor haar buikje, zodat ze niet op haar buik draaide, uiteindelijk draaide ze zelfs steeds terug op haar rug, dus nu leg ik haar al 2 maanden op haar rug neer...
Mijn kraamhulp zei dat mijn zoontje na 2 weken op zijn rug moest liggen. Hij heeft tot die tijd op zijn zij gelegen. Hij vond het eerst helemaal niet fijn om op zijn rug te liggen, maar nu gaat dat prima.
in het ziekenhuis deden ze dat ook bij mijn kindje Maar daar is 24 uur per dag toezicht). Eigenlijk is het juist zo, dat als je kindje thuis is, je je kindje moet aanleren op de rug te slapen. De opgerolde handdoek kan namelijk tot verstikking leiden als je kindje zich omdraait. die van ons deed het ineens, en ik schrok daar erg van! Verder kan je baby zich ineens op de buik rollen. dit stukje heb ik van stichting wiegendood http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen Leg de baby altijd op de rug te slapen. Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg een baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Aarzel ook niet om naar de dokter te gaan als u denkt dat uw kind een huilbaby is. Huilbaby's lopen extra risico, omdat ze vaker op de buik worden gelegd. Mocht je perse je kindje op zijn zij willen laten slapen, dan is er in de betere babywinkels een soort kussentje voor in de rug en voor de buik. Die twee kussentjes zitten aan elkaar vast en hebben een driehoekige vorm. zodat de baby ingeklemt ligt en zich niet kan draaien.