Kan dit kwaad???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elmo83, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

I.v.m. pco bij mij zijn mijn man en ik de medische molen ingedraaid afgelopen zomer. Nu ben ik eind augustus begonnen met een kuurtje duphaston van 10 dagen om de menstruatie op te wekken. Daarna zou ik beginnen met clomid 50 mg om een eisprong op te wekken.
    Helaas duurde het maar erg lang na het stoppen met de duphaston voordat ik ongesteld werd. Op advies van mijn gyn is er afgelopen maandag een echo gemaakt. Tijdens die echo kreeg ik het bizarre nieuws te horen dat er een vruchtzakje en dooierzakje zichtbaar waren. Het vruchtje konden ze niet zien. Ik moest maar even bloed laten prikken om te zien of ik ook inderdaad echt zwanger was.

Uit het bloedonderzoek kwam dat ik inderdaad zwanger ben. Vandaag nog een clear blue digital gedaan en die geeft zwanger 3+ aan.
    Nu vraag ik me af.... kan het kwaad voor het kindje dat ik die duphaston heb genomen??

Groetjes,
    elmo

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Als het goed is staat dit ook in de bijsluiter: ;)

Zwangerschap [​IMG]
    Dit medicijn kan voor zover bekend zonder bezwaar voor de vrucht tijdens de zwangerschap volgens voorschrift worden gebruikt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er van.

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je.... ik heb het natuurlijk genomen in de veronderstelling dat ik niet zwanger was om de menstruatie op te wekken.... dus het is nu erg verwarrend dat ik wel zwanger ben

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dat kan ik me voorstellen. Lijkt me dat je dan echt even overdonderd bent.
    Wel een echt wondertje! Hopelijk is het een mooi plakbeebje.

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    anders bel je toch een verloskundige ofzo? die kunnen je dat wel vertellen
    of een ander contactpersoon... je zit al in de molen dus ze weten je situatie etc

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt.... ik heb volgende week een echo om te kijken of ze het vruchtje dan wel zien, want die was maandag niet te zien, dus dan vraag ik het gelijk.
    Maar ik dacht: misschien weet iemand het hier wel.... Vandaar mijn vraag.

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Fantastisch nieuws! Bovendien blijft de Clomid/Pregnyl-fase je bespaart! Over die medicijnen moet je echt even je gynaecoloog bellen.... vreemd dat hij/zij daar niet al wat over heeft gezegd bij de echo...

Deel Deze Pagina