Peuterbed of 1-persoons?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DvS, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dames,

Ik ben vast een beetje aan het rondkijken voor onze jongen als hij uit zijn ledikantje kan. Maar we twijfelen tussen een peuter/juniorbed en een gewoon 1-persoonsbed. Ik zie voor beide voor-en nadelen.
    Kan iemand mij helpen bij mijn keuze + ervaringen?
    Hoor het graag.

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik wilde niet dat mijn zoontje twee keer aan een nieuw bed moest wennen en daarbij heb ik nogal een groot zoontje. Dus hier gelijk een eenpersoonsbed (bopita belle met opstaande randjes voor en achter + plankje tegen uitvallen). Hij vond het gelijk super!

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier is mijn zoontje trouwens rond zijn tweede verjaardag overgegaan, we denken dat onze dochter ook rond die periode overgaat.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Onze zoon is met 2,5 jaar direct in een gewoon éénpersoonsbed gegaan.
    Ik ging voor een peuterbed, maar werd verliefd in de winkel op een groot bed (boomhutbed) dus toen die maar gekocht.
    De overstap is hier probleemloos verlopen.
    Het bed heeft wel een soort opstaande rand, zodat hij er niet uit kon vallen.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Layla krijgt volgende maand ook een 1persoonsbed.
    Wilde het meteen maar goed doen, de dekbedden enzo zijn ook niet goedkoop, en over enkele jaren WEER een nieuw bed kopen.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook zo iets ;) - ook dus gekozen voor een duurder/luxe 1 persoonsbed... Onze dochter was 2 . Maar liever had ik nog een tijdje gewacht, tot 2,5 of 3... maar helaas - ze begon er uit te klimmen (nouja: duiken!)

Ik denk dat het dus ook een beetje van de leeftijd afhangt. Als je kindje nog een tijdje (dus tot 2,5 - 3 ) in het ledikant kan blijven, zou ik denk ik makkelijker voor een 1 persoonsbed gaan ipv een peuterbedje.

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik hoorde laatst bij de Prenatal dat kindjes vaak gemiddeld tot hun 7de jaar in zo'n juniorbed kunnen.
    Dat viel mij heel hard mee, ik was band dat je dan na een jaar of 2 alweer een nieuw bed moest kopen.
    Ben er echter nog niet uit, maar we willen de kleine man rond zijn 2de verjaardag overdoen in een groot bed.
    Als hij het nog zolang red in zijn ledikantje, hij is behoorlijk lang en heeft nu nog zo'n 15-20 cm over...
    Maar zou me idd ook kunnen voorstellen dat een 1 persoonsbed met opstaande randen ook een goede optie is.
    Bij mij is het wel bijna een voorwaarde hoor die opstaande randen.
    Lijkt me dat het toch een gevoel van geborgenheid/veiligheid geeft aan onze zoon (maar dat denk ik dan, hihihi)

8. natjes

natjes Niet meer actief

Hier is de kleine met 14 maanden overgegaan naar een junior bed omdat zijn broertje straks zijn ledikant krijgt.
    Qua beddegoed heb ik wel al een 1-persoonsdekbed gekocht, ene helft boven het matras, andere helft onder het matras.
    Tegen de tijd dat hij 4 (?) is, gaat het juniorbedje door naar zijn broertje en krijgt hij een 1-persoonsbed.
    Ze zijn anders wel erg verloren in zo'n groot bed vind iK!

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

De oudste is met bijna 3 gelijk in een 1 persoonsbede gegaan, maar hebben er zelf een plankje opgemaakt tegen het eruit vallen.
    de middelste is nu 2 jaar en 3 maanden en ligt sinds 2 maanden in een juniorbed, omdat ze slaapproblemen had en dit 1 van de dingen kon zijn die zouden helpen om haar beter te laten slapen.
    Een gewoon bed vond ik echt nog te groot voor haar, en het past niet op de kamer.
    Voor een stapelbed is ze nog te klein dus wij hebben het zo opgelost.
    Maar nummer 3 kan straks ook in het peuterbed, dus voorlopig hebben wij er wel wat aan.
    En ik heb hem 2de hands gekocht voor een schijntje, nieuw matras erop en klaar waren wij.

Ik vind het ideaal, het is niet meteen zo groot voor ze.

10. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

Oct 20, 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    En oxbow, als ik mag vragen, zijn de slaapproblemen nu over?

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    heb net een topic geopend over het kopen van een groter bed. mijn zoontje is 1.5jaar en heb een mooi bed gezien. is het te vroeg? hoe weet je dat de tijd er rijp voor is?

12. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Bedankt voor de reacties! Ik denk dat we voor een 1-persoons gaan.

Boomhut? Dat is toch hoog? Ik wil dat ook het liefste, heb een hele mooie gezien maar ik vind het nog erg gevaarlijk voor als hij 2 is (gepland dat we hem dan ongeveer over willen zetten).

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben een peuterbed gekocht. Daar kan hij nog een tijd in. Bovendien schuiven we hem straks door naar zijn broertje. Dus het bed kan nog lang mee.

De reden waarom wij voor een peuterbed hebben gekozen is overigens voornamelijk vanwege ruimtegebrek. Al vind ik dit bed groot genoeg voor hem op dit moment.

Wij hebben trouwens nooit een uitvalrekje gebruikt, maar hem direct zonder laten slapen. Hij is er in totaal 3 keer uitgevallen. De eerste 2 keer hadden we nog zijn ledikantmatras naast zijn bed liggen en viel hij dus zacht. De derde keer lag dat matras er inmiddels niet meer, maar dan nog heeft hij er niets aan overgehouden. Dat is inmiddels alweer 2 maanden geleden.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Wij hebben voor de oudste een meegroeibed van Ikea. Voor de jonste heb ik vast een juniorbed van Bopita gekocht (die was flink afgeprijsd, dus alvast gekocht, maar hij slaapt nog in zijn ledikant).
    Dat meegroeibed zit nog steeds op de kleinste stand (1.40 m) en dat is voorlopig nog ruim zat.
    Voor die bedjes gebruik ik gewoon een 1-persoonsdekbed, stop gewoon wat extra in bij het voeteneinde, maar dat werkt prima.
    Ik vind het wat knusser zo'n kleiner bedje.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Liam slaapt in een normaal eenpersoonsbed met een plankje aan de buitenkant vast zodat hij er niet uit kan rollen, aan de achterkant van het bed is het los zodat hij er zelf in kan klimmen.
    Ging vanaf dag 1 goed en nooit geen problemen gehad met in slaap vallen. Hij ligt er vanaf dat hij 17 maand is in.

liefsz

16. firegirl

firegirl Niet meer actief

Wij hebben ook een meegroeibed van de Ikea. Nu nog niet zo groot, maar wordt dus groter zodra mijn meisje ook groter wordt. Ideaal!

17. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hoe zit het dan met een matras voor zo'n meegroeibed en zijn die wel stevig?

Share This Page