wanneer op zn vroegst testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Herma, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hallo dames, wanneer kan ik op zn vroegst een test doen? Ben zoooo ongeduldig en die test heb ik al in huis. Ik heb op dag 20 van mijn cyclus een beetje bloed gehad bij het afvegen.Daarna helemaal niks meer. Mijn nod is ergens tussen di en vr. Hebben jullie wel eens positief getest voor je nod? Op de bijsluiter van de test staat dat je al 4 dagen voor nod kan testen( van sensitest) Wat zouden jullie doen? Bedankt alvast.

2. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Hoi!

Ik zelf zou wachten tot zaterdag omdat je zegt dat je nod tussen dinsdag en vrijdag ligt. Maar ja dat ben ik. ;)
    Je hebt dus een onregelmatige cylus, misschien kun je dinsdag of woensdag een testje wagen?

Spannend, ik begrijp je ongeduldigheid. Duim met je mee dat je zwanger bent. Veel succes. :)

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou testen na je nod. Ik had ook een keer 1 dag ervoor getest en was negatief. Paar dagen daarna was de test wel positief. Natuurlijk verschilt het ook per persoon hoe snel je lichaam het zwangerschapshormoon aanmaakt.

gr vruchtje

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Had je ook zwangerschapsverschijnselen dan vruchtje 24? Voor je nod al? Ik was er paar dagen geleden van overtuigd dat het raak is maar nu helemaal niet meer. Voel ook niks raars of zo.

5. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi,
    Ik zou na je NOD testen. Want als het eitje bevrucht is dan moet het gaan inestelen in je baarmoeder. tijdens het innestelen kan er heel erg veel mis gaan, dus stel jij test een paar dagen voor je NOD, dus tijdens het innestelen kan je zwanger zijn maar als er dan iets mis gaat tijdens het innestelen dan wordt je dus weer ongesteld en dan ben je dus niet zwanger.
    Sommige vrouwen maken namelijk al bij de bevruchting zwangerschapshormonen aan en daar reageert de test op.

Ze zeggen dat er nu zo veel meer miskramen zijn doordat vrouwen te vroeg testen.

Ik wacht zelf ook tot na mijn NOD, dan weet je zeker dat er bij het begin van de innesteling goed is gegaan en tuurlijk dan nog is het niet een verzekering dat het goed blijft gaan.

Het is voor jezelf om teleurstellingen te voorkomen, als je een posi test hebt ben je natuurlijk erg blij maar als je dan 4 dagen later toch ongi wordt, is dat een teleurstelling.

Nou succes
    Het is ook moeilijk om te wachten, ik moet nog 9 dagen :(
    groetjes Sanne

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Volgens mij klopt dat niet helemaal...je maakt pas HCG hormoon aan als het kindje helemaal ingenesteld is volgens mij (of heb ik het nu fout)
    Met sommige testen kun je gewoon al 4 dgn voor j nod testten.
    Het is indrdaad de vraag of je al HCG hormoon hebt. Mijn vriendin heeft zlfs 5 dagen voor haar nod getest,
    Ik zou het gwoon lekker doen, dan zit je in ieder geval iets rustiger positief of negatief.

Succes mid ik hoop dat t raak is

Groetjes Debby

7. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi,

Volgens mij kun je wel voor je nod testen.
    Het is inderdaad waar dat je HCG aanmaakt vanaf de innesteling. En die vind ongeveer 7 dagen na je eisprong (als ie bevrucht is) plaats.
    Daarom is het met hele gevoelige testen soms mogelijk om eerder te testen....er kan nog wel heel veel misgaan maar als je het wilt doen voor je eigen gevoel dan zou ik het doen!

Groetjes en ik duim voor je....Eva

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Die sensitest werkte helemaal niet bij mij!
    Ik had sensitest (zooo gevoelig stond er bij) Hardstikke nega. CB digi wel positief. Sensitest pas dagen na nod en toen wist ik het allang. Ik vertrouw dat ultragevoelig niet hoor! Kost alleen maar geld want dan gaat men vaker testen.

9. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

welke test had je toen?

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    hoef al helemaal niet meer te testen, ben vanmorgen ongesteld geworden. Is maar goed dat ik niet getest heb dus. Op naar de volgende maand en kans.Groetjes

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Altijd wachten tot je OVERtijd bent...zegt mijn ervaring ;)

12. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ik zou wachten tot je nod dag is geweest en daarna pas testen.

Deel Deze Pagina