hoi na zolang proberen en 2 iui's eindelijk spontaan zwanger geraakt. we zijn erg blij maar ook onzeker. vanmiddag nadat we gemeenschap hebben gehad.. viel er een plas bloed in de wc ter grootte van een 2 euro munt ong. bij t vegen was er enkel roze.. paar minuten later weer wat gevoeld en toen ik ging vegen weer rood bloed.. met zelf 2 mini stolseltjes(die me zorgen baren) ze waren wel ong even groot als een sesamzaadje. ik lees overal dat bloeden na de sex in een zwangerschap veel voorkomt... alleen vond ik dit redelijk veel. ik heb net gedoucht en daarna niks meer gezien ofzo. wie herkent dit? kan dit kwaad? moet ik dit nu elke x verwachten als we seks hebben? en wat als t elke x gebeurt?? maar daarna gewoon weer stopt. ik wilde de huisarts bellen maar mn man zei van kijk als t nu stopt dan maken we ons geen zorgen en we gaan gewoon geen gemeenschap hebben tot bij de eerste echo(17juli) en dan stellen we onze vragen. maar ondertussen maken we ons beide toch nog n beetje zorgen
Als je je zorgen maakt, zeker de HA of de VK bellen, daar zijn ze voor! Het is heel logisch dat je je kapot schrikt en je super veel zorgen maakt. Ik heb gelezen (heb er zelf nl geen last van gehad) dat als je wat bloed verliest zonder kramp, dat je je dan geen zorgen hoeft te maken.. en dat je juist na gemeenschap een bloeding kan krijgen doordat alles juist extra doorbloed is. Meis, als je het niet vertrouwt zou ik gelijk de HA of VK bellen.. niet afwachten want dan maak je je zelf alleen maar gek Ik denk aan je!
bedankt voor jullie reacties. een echo nu? ik heb nog geen enkele echo gehad.. mn eerste krijg ik de 17de. is t daar niet wat te vroeg voor? het is wel gestopt t bloeden en ik ben vrij kalm hoor. het is alleen natuurlijk niet zo leuk.
ik had het okk na de seks maar dan met 17 weken bleek adertje gesprongen te zijn .. en daarna bleek ook dat mn placenta laag ligt
net de huisarts gesproken en volgens hem kunnen het 2 dingen zijn. de kans is groot dat er een bloedvaatje gesprongen is en dat t daardoor komt.. maar t kan ook door de zwangerschap zelf zijn, das ni goed, daar kan dan ook niks aan gedaan worden als t zo is. als ik nu afwacht en er komt geen bloed meer dan is dat wel een gunstig teken. dus ja .. nu hopen dat ik niks meer verlies
ok je had t dus eenmalig? laatste keer dat ik hiervoor seks heb gehad was voor ik had getest en ook toen verloor ik wat bloed. ik dacht dat mn ongi eraan kwamen.. later toch positief getest. ik heb gedacht dat dat de innestelingsbloeding was.. maar missch is t bij mij gwn erg gevoelig daar ofzo en bloedt t op t minst? als je placenta laag ligt heb je dan ook meer kans op bloedingen? doen ze dan geen keizersnede?? of zeg ik nu iets geks?
jaa idd is er dan kans dat de baby niet via de normale weg eruit kan .. maar heel vaak draait de placenta nog na mate je langer zwaner bent. Ja het was ook 1malig , begon na t klussen en de volgende dh rond uuurtje of 1 was t over. Geen buikpijn ofzo erbij . En het leek op een menstruatie . had wel vaker seks gehad daarvoor maar deze keer wat heftiger geknuffeld *hihi..
ow ok bij jou kwam t dus omdat jullie iets te hevig waren.. dat waren wij niet voor mijn gevoel.. ma goed geen spoor meer van bloed meer te bekennen bij mij dus laat ik dat op advies van de dokter maar als gunstig bekijken.