Wanneer op zwemles?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dani84, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier zwemlessen van 45 minuten en zoon is gestart met 4 jaar en 4 maanden en dat gaat prima. Hij is wel groot en gehoorzaam.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan had gisteren zijn eerste zwemles (en was toen precies 4 jaar en 8 maanden). Er was hier eigenlijk een wachttijd van een jaar, dus ik had hem vorig jaar rond zijn verjaardag aangemeld, maar nu kwam er een plekje vrij, dus na overleg met Milan is hij eerder begonnen. Hij heeft 2 x in de week een half uur les (op woensdag en vrijdag) en tot nu toe vindt hij het helemaal geweldig. Ik moet wel zeggen dat het een echte waterrat is, hij durft ook al een hele tijd zelf onder water en in het diepe te springen bijv.

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ruben is vorig jaar direct na de kerstvakantie begonnen en zwemt als het goed is eind april af (moet ie wel zijn borstcrawl netjes houden, dat is soms een puinhoop ;)). Hij heeft op maandag les, dus naast 8 weken zomer- en kerstvakantie vielen ook nog drie weken uit vanwege feestdagen. De halve groep van het begin is al afgezwommen, die waren bijna 6 of zelfs ouder toen ze begonnen. Duidelijk meer kracht een lichaamscoördinatie dan de 4-5 jarigen in de groep.

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje zwemt vanaf december dus hij was 4 jaar en 3 maanden en hij zit in het tweede badje nu.

En ja hij is klein van stuk en weegt niet veel maar ik vind het wel belangrijk dat hij de basis kent want mocht er ooit wat gebeuren dan weet hij wel al een beetje hoe of wat. En misschien doet hij er wel wat langer over maar vind het ook goed dat hij lekker in beweging is.

Hier doen ze er per badje ongeveer 24 lessen over en ze kijken gewoon naar het kind of die het aan kan en al doorheeft en anders blijven ze nog wat langer in hetzelfde badje.

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste dochter zat vanaf 4 jaar op zwemles.
    Ze is nu bijna 7 en heeft nu net Haar b diploma gehaald.
    Als ik het had geweten,had ik haar pas met 5.5/6 jaar laten zwemmen.

Misschien dat ik dat met haar jongere zusje zo doe.
    want het had 2 jaar en 3 maanden geduurd voordat ze pas haar A had.B was sneller,half jaar.(ook nog lang)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dochter zit net op zwemles, ze is in januari 5 geworden. Gaat niet super nog. Ze is klein en fijn van zichzelf, is niet heel sterk en vindt water best eng. Ik kijk hoe het gaat en wordt het een 'ramp' dan proberen we het weer als ze 6 is. Denk dat het per kind verschillend is. De ene 4jarige is de andere niet.

7. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hier beginnen ze pas met zwemles wanneer ze 5 zijn. Dus mijn zoon heeft net 2 lessen gehad. Hij vindt het erg leuk! Na 2 lessen mocht hij al naar een ander bad....

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier met 4 jaar, waarom omdat mijn ouders op het water wonen en ik het prettig vind dat hij bekend raakt met water

mijn broertje had met 4 jaar al a en b, ja was heel snel, ter compesatie moesten wij (ik ook na mijn diploma) op de zwemclub, want vaak is het zo dat ouders bijna niet meer gaan zwemmen als de kids zo jong hun diploma gehaald hebben, en dan verzwakt het weer.
    de zwemclub was 2 keer per week en het was nog leuk ook.

oja wij ga ook een abc pakket nemen,

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen is voor het eerst gegaan toen hij ongeveer 4,5 was. Toen (en bij die zwemschool) was het echt een drama. Dat was een lange les in een diep bad en met een vervelende juf. We hebben het toen even gestopt en zijn nu net weer begonnen bij een andere zwemschool... en wat een verademing! Dit is een half uurtje per keer in een ondiep bad en met leuke begeleiding. De lessen zijn ook heel speels en dat maakt het voor Thijmen veel beter behapbaar. Ze complimenteren ook alles wat maar enigszins goed gaat, dus je ziet die kinderen echt groeien.

Kijk dus ook vooral naar de verschillende zwemscholen en wat hun recensies zijn.

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn dochter gaat half april op les. (eerst een 'test' om te kijken op welk niveau ze zit, zal niet vet zijn. :D)
    Ze is dan 5 jaar en een maandje.

11. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier mag je pas inschrijven met 4 jaar. En de wachttijd is ongeveer 9 maanden. Ik begin pas als hij 5 jaar. Het is wel een iel en mager mannetje maar met zoveel sloten in de buurt vind ik het veiliger om dan toch te beginnen.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier mocht het vanaf 4 jaar. Hij was 4 jaar en 4 maanden. En precies een jaar later had hij zijn A diploma. Wij hebben daarna een pauze ingelast en hij is sinds een maand weer begonnen. Ze zeiden dat het niet verstandig was om zolang te stoppen (bijna 3/4 jaar), maar onze oudste vond het echt niet meer leuk.

En daarbij sprong hij weer in het water als toen hij gestopt was met zwemmen. Alleen 1 voordeel, hij vind het nu wel weer enigszins leuk :)

13. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Vaak beginnen de kinderen tegenwoordig erg vroeg idd met 4 jaar. Mijn oudste meiden waren bijna 6 jaar en hadden hun diploma a,b en c binnen het jaar gehaald.
    Ik zou nooit eerder beginnen dan 5 jaar omdat ze dan meer kracht hebben en de juf/meester beter begrijpen.
    Mijn jongste wil ik toch ook pas tegen haar zesde levensjaar gaan laten beginnen.

14. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier besloten dat onze dochter in januari 2014 op zwemles gaat. Ze is dan ruim 5 jaar. (5jr9mnd)......oa om eerder genoemde redenen.

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Moet je echt ver van te voren opgeven zijn er zulke grote wachtlijsten? ik zal eens informeren!
    ;) nogmaals bedankt voor jullie info en antwoorden

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En even informeren op schol of elders waar meer zwemles-leeftijden lopen :)

Hier in het zwembad is de wachtlijst een jaar....
    Maar er is ook een vereniging die ook zwemles geeft... Net ietsje duurder maar geen wachtlijst.
    En niet onbelangrijk.. Ze hebben dan les in veel kleinere groepen dan bij het zwembad zelf.
    Heb al diverse ouders gesproken die zijn overgestapt en waarna het een stuk beter ging met zwemles :)

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat saskia al zegt en hier hangt het er ook vanaf of je een voorkeursdag hebt of niet. De wachtlijst op zaterdag is langer dan op maandag bijvoorbeeld.
    Maar het verschilt enorm per zwembad en zwemvereniging. Maar dat is met alles ;) duur van de les, prijs, grootte van de groepen etc.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Een paar jaar geleden hadden ze hier een wachtlijst van 9 maanden, nu is het nog maar 2 maanden. Toevallig vorige week geïnformeerd, want het leek me wel handig om rekening mee te houden.
    Doe hem op zwemles met 4,5 jaar. Het is bij ons in de buurt een en al sloten en het is een nogal ondernemend mannetje, anders had ik denk ik wel tot 5 jaar gewacht.
    Mijn dochtertje was ook 4 jaar en 4 maanden toen ze op zwemles ging, had 10 maanden later haar A-diploma, weer 3 maanden later haar B-diploma, ze wou eigenlijk voor C gaan, maar ik wil nu eerst gewoon conditie op bouwen en haar zwemervaring uitbreiden door vrij te zwemmen. Kan ze straks met schoolzwemmen voor haar C-diploma gaan, scheelt mij ook weer in kosten.

Deel Deze Pagina