Waarom zóveel meisjes speelgoed??!!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamba25, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ons zoontje is in december jarig en met Sint en kerst er ook nog bij moet ik altijd een hoop verzinnen. Op zich heb ik altijd wel inspiratie, maar het valt me op dat zijn nichtjes altijd heel veel verzamelpakketten krijgen. Neem bijv My little pony, Frenzies, Pinypon,Lalaloopsy, Baby Born, kastelen, huizen, dieren, noem maar op. Mijn zoontje vindt veel van hun speelgoed leuk, bijv de furreal hond, het kasteel van vrolijke vriendjes, maar waarom is al-tijd-en-eeuwig al-les roze!!!!????? Voor hem blijft er alleen maar duplo (waar hij niets mee doet), sommige dingenvan little people, of (123) playmobil over. Dan zoek ik zo'n furreal hondje dat zelf kan lopen enzo, maar alleen maar met roze riempje en strikje. Kom op hee, produceer eens wat meer voor jongens! 'En een nerf-pistool dan?' Nou eh hij wordt 3.. zo lang hij nergens om vraagt komt er hier geen pistool in huis..
    Jullie nog tips???

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is dat roze riempje zo erg dan?

Maar ja, ik word ook gek van al dat roze, en ik heb dan nog een meisje.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh.. en pawpatrol dan? ook zo leuk! En toet toet.. en Smart Max en Cars -mijn neefje heeft veel leuke dingetjes gehad hoor :) . Gewoon in neutrale kleuren.

4. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik had dat toen ik een serviesje voor m'n zoontje zocht. Bijna alles is roze. Vond ik stom haha. Wel gevonden overigens!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Lekker met een roze riempje doen, misschien is het hondje wel een meisje? :p Of misschien wordt het tijd dat kleuren niet meer aan een geslacht gekoppeld worden?

Een houten treinbaan is ook super leuk, net als houten wegdelen en een garage. Of een keukentje met toebehoren. Ikea heeft bv. ook geweldig neutraal speelgoed.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vond een roze accessoire zoals een strikje niet zo erg. Onze jongste wilde heel graag zo'n lopend paardje en vindt het prima dat ze een meisje is ;) ik vind het soms ook lastig om iets nieuws te verzinnen! Ze komen al zo om in het speelgoed.

Tips voor jongens:
    Verkleedpakken (superhelden, mijn zoons zijn dol op hun collectie en spelen er veel mee)
    Zoomer dieren
    Sneakers met lichtjes
    Minecraft figuurtjes
    Voetbal met doel
    Schleich dieren of dinos
    Boeken
    Kleurtjes, echt jongens houden óók van tekenen :D
    Walkie talkie
    Stoere slaapkamerlamp of lichtje
    Stofzuigertje (die heb je ook ih rood)
    Muziekinstrumenten
    Bellenblaasmachine

Zit hier iets tussen voor je?

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik herken het probleem eigenlijk niet zo: er is ook heel veel voor jongens of gewoonweg neutraal te vinden wat mij betreft. En ja ik heb drie dochters, maar de jongste is ook gek van auto's, treinen, dino's, paw patrol en weet ik wat allemaal.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik herken dat niet hoor..weet voor mijn zoontje genoeg te bedenken.

9. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Niet herkenbaar....genoeg leuke spullen voor jongens te vinden. Unisex noem ik het liever, ik heb hier ook een meid die vlot met auto's en dino's speelt.

Maar bv
    toet toet
    brandweerman Sam
    Paw Patrol
    Dino's
    Cars
    Planes
    Hot wheels
    Klei
    Verf
    Spellen
    Lego Junior
    Eerste bestuurbare auto
    Treinbaan duplo
    Knikkerbaan
    ...

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan hoor....

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb twee zoons en ik heb niet het idee dat er voor meisjes meer is dan voor jongens. Toegegeven: ik kom ook eigenlijk nooit op de 'meisjesafdeling' met een roze gloed. En dat komt volgens mij omdat er op de afdelingen waar het glazuur niet van je tanden springt, ook genoeg te vinden is.

Onze zoon is van net 3 is weer enorm verwend met speelgoed van o.a. Brandweerman Sam, Paw Patrol en RoboCar Poli.

11. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik snap het wel. Natuurlijk is er genoeg speelgoed voor zowel jongens als meiden, maar mijn tweede vond my little pony en dora ook heel leuk. Maar als je daar iets van zou willen kopen is alles roze of paars.
    Nou is dat niet zo'n ramp, maar een t-shirt van MLP met een roezeltje, nee, dat ga ik mijn zoon niet aantrekken. Hij heeft overigens wel een shortama gehad met een vreselijk tuttig mouwtje ;).
    Nee, je zou kleuren oid niet aan een geslacht moeten koppelen, maar ze zouden best sommige spullen iets leuker mogen maken.
    Maar dat gaat wel beide kanten op. Want zoekend naar een dinoshirtje voor mijn dochter, beland ik ook op de jongensafdeling van de kledingwinkel... Mijn meisje vind dino's ook leuk.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook een meisje dat inderdaad tegen datzelfde aanloopt.
    Gek op starwars... hophop richting jongensafdeling.
    Want meisjeskleding met starwars... dat is een uitdaging.
    (H&m heeft een trui met bijpassende legging overigens!)
    Spelen met lego starwars.. Dus in de speelgoedwinkel: "nee mam.. hier js alles roze.. dat wil ik niet"

maar vandeweek dochterlief ontvoert naar de coolcat.
    Helemaal gelukkig :D
    Eindelijk leuke meisjeskleding op de meisjesafdeling :)

En vandaag heeft ze een (jongens)trui van starwars aan.
    Een legging van starwars.
    En een diadeem want die past leuk bij dr trui. :)

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik snap je heel goed, uk is 2.5 en veel dingen wat hij ook mooi vind is roze. Laatst al moeite moeten doen om een pop te vinden die niet knal roze was.heb geen probleem als er roze in zit maar compleet roze is weer wat anders.

(Hij heeft liever paars)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Even wat verder denken dan het voorbedachte plastic speelgoed...hier ook echt wel de hele collectie van brandweerman sam in huis maar ook heel veel houten speelgoed. Daar kun je alle kanten mee op.

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    kapla is ook erg leuk! voor beiden trouwens.
    En als een jongetje naast zijn andere speelgoed toevallig óók een roze my little pony heeft is daar toch niets mis mee? Er zijn ook jongetjes die roze een hele mooie kleur vinden. Dan is het toch sneu als hij dat niet mag hebben omdat anderen vinden dat dat alleen voor meisjes is.

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ik zie er leuke voorbeelden tussen staan. Bedankt!
    Toet toet heeft hij al heel veel van, maar daar speelt hij niet mee, evenals de houten treinbaan.
    Brandweerman Sam kijkt hij nooit, paw patrol ook niet, cars ook niet haha! Zelf heb ik daar misschien ook een soort afkeer tegen, dat alles met die populaire plaatjes bedrukt moet worden. Frozen bijv krijg ik helemaal de kriebels van 😂 Het moet leuk speelgoed zijn op zichzelf, niet omdat het bij een film hoort oid.
    Dino's heeft ie wel gehad inderdaad en hij speelt leuk met playmobil. Dus dan gaan we daar maar op door ☺️

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan zou ik inderdaad eens kijken naar houten speelgoed. Daarin heb je keukens, poppenhuizen, speelsets etc in neutrale kleuren.

18. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    O ja en nog even over de berichtjes hierboven. Een beetje roze of meisjesachtig heb ik echt geen probleem mee hoor! Hij speelde een poos graag met poppen (tot zijn zusje, de levende pop kwam 😝) en heb daarvoor ook lang moeten zoeken naar een blauwe pop en een badset die niet roze was, maar heb het gevonden. Me blauw betaald voor een blauwe buggy (goeie woordkeuze) maar dat heb ik er wel voor over, want hoe dan ook blijft dat wel zo dat jongens geen meisjesdingen 'horen' leuk te vinden. Daarentegen is mijn nichtje gek van Spider-Man en wordt dat wel geaccepteerd. Maar als hij met haar eenhoorns speelt is het homoachtig. Kan ik persoonlijk best over vallen.
    Enneh TopperD als je nog een shirtje zoekt kan ik hem wel voor je drukken 😉

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Er is genoeg kwalitatief unisex speelgoed te vinden, ik heb er meestal geen problemen mee. (Behalve als je bij de hema een goedkoop doosje simpele stempels moet uitzoeken, dan heb je helaas alleen de keuze tussen een setje roze prinsessen, taartjes en vlinders etc, of verkeersborden, auto's en vuurtorens. Dat je denkt: waarom geen combinatiedoosjes? )

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Grimm ed heeft ook mooi neutraal speelgoed, al hangt er een prijskaartje aan... Baby Born heeft ook jongenspoppen, toch? Of in ieder geval met een blauw pakje.

Ik hield ook niet van al dat commerciële speelgoed, maar dan is de keuze voor meisjes ook beperkt. Daarnaast houden mijn kinderen er wel van en ik kool het voor hen, niet voor mezelf, dus ja...

Deel Deze Pagina