We hebben haar opgeven voor oktober! Ze zal nog even geduld moeten hebben, maar dan maar wat vaker naar het zwembad .
We konden met 4 jaar bewust gewacht met 4.5 jaar eerst wennen op school.zit er nu 2 maanden op en gaat richting het 5de badje (oranje sticker)heeft er heel veel plezier en en luisterd goed..hierna nog 2 badje en dan zit hij in het diepe richting A diploma.
Mijn zoon was net 5 jaar ( 1 maand na zijn verjaardag) hij deed 15 maand over A en daarna 2 maand over B ( met zonder vakantie ertussen 3,5 maand maar er waren geen lessen in die periode) Mijn dochter is met ruim 5,5 begonnen, ze zit nu 31 weken op zwemles, vorige week heeft ze haar A gehaald we hebben 10 weken zomervakantie gehad ( zwemles vakantie niet school ) 2 weken meivakantie en 4 keer af moeten zeggen ivm oorontsteking, wel heeft zij de laatste 4 weken uit moeten wijken naar een groter bad 1 keer per week ernaast ( zwembad waarin les word gegeven is te klein en hiervoor wijken ze naar een groter bad ) hier kreeg ze dus 1 keer per week extra les, zij heeft dus totaal 20 lessen gehad toen ze A haalde In februari is weer afzwemmen en de juf verwacht dat ze dan ook weer kan afzwemmen. Wij hebben geen abc pakket maar betalen per les, wat dat betreft zijn we dus veel goedkoper uit als dat zo snel gaat en willen we dat met de anderen ook doen, aan de andere kant is het ene kind het andere niet, onze drie jarige is nu al woedend dat ze niet op zwemles mag ... Als ze met bijna 5 echt heel graag wil ... Dan denk ik misschien wel ach waarom ook niet, het kost misschien wat meer en duurt misschien wat langer Maargoed als ze het leuk vind .....
Onze oudste heeft van 4-5 eerst kleuterzwemmen gedaan . Hartstikke leuk , goedkoop en vrijblijvend en daarna kon hij meteen instromen in badje 3 voor diplomazwemmen.
Ik ben met mijn dochter met zwemles begonnen toen ze 4 was. Ze heeft nu bijna haar a. Als het goed is, heeft ze haar diploma's voor ze naar groep 3 gaat. Groep 3 is erg vermoeiend. Ze kunnen het dan niet meer permitteren om thuis te blijven. Ik ben gelijk begonnen ook omdat ze zich dan eerder kan redden met of zonder diploma. Ze gaat nu nog steeds vol enthousiasme naar zwemles. Het is echt een hobby van haar.
hier mag het pas vanaf 4 jaar hij gaat samen met mijn man 3 x per maand zwemmen en hij zwemt elke keer beter en is niet bang in het diepe water.
Mijn broer die badmeester en zwemleraar is zegt altijd dat het prima kan met 4 jaar maar dat ze met 5 jaar meer kracht hebben en ze dan sneller hun diploma halen. Met 4 jaar doen ze er dus meestal wat langer over. Maar als je kindje zo graag al wil zwemmen zou ik het gewoon doen 😊
Onze zoon is begonnen een maand voor zijn 4e verjaardag. Was al compleet watervrij; ouder/kind-zwemmen gedaan en overlevingszwemmen voor peuters. Dat deden ze ook met easyswimpakje aan. Hij is nogal klein van stuk (-2 lijn), maar heeft toch in een jaar zijn A gehaald. B en C er snel achteraan. Zat nog in groep 2 en had dus al zijn diploma's al. Dochter doet ook ouder-kindzwemmen en is ook compleet watervrij. Zij start ook rond haar 4e verjaardag. Zonde om te stoppen als ze al zo watervrij zijn. En dan is het maar een dure sport (hoewel we dat ook bij onze zoon hadden gedacht, maar dat viel dus onwijs mee), zolang ze er plezier in hebben.
Heb niks gelezen dus misschien zeg ik iets dubbel Maar leeftijd vind ik minder belangrijk dan wat voor diploma. Doe alsjeblieft een abc-diploma en geen envoz. Daar is geen controle op de kwaliteit! Dan kan je wel binnen 1 jaar a - b halen maar dat zegt niks over hoe goed ze kunnen zwemmen. Mijn neefje zwemt bij een envoz en toen ik daar keek waren kinderen die a al hadden en bijna voor b mochten afzwemmen en die gingen steeds kopje onder. Envoz heeft ook verklaard in een interview, maakt niet uit hoe je de kant haalt, als je hem maar haalt Hier starten de meeste kinderen met 5,3 (dat is de oproepleeftijd op dit moment)
Dit zou ik absoluut niet nemen. Wij hebben afgelopen jaar zeker 10kinderen gezien op zwemles die al een diploma hadden, maar alsnog kwamen leren om zich echt te redden in het water. Die kwamen allemaal van die garantiescholen of snelcursussen.
Mijn zoontje is met precies 4 jaar begonnen en vindt het prachtig. Zwemt gelijk in een die bad, eerst met bandjes, dan half lege bandjes en dan zonder. Hij is nu 7 maand bezig en als hij zo doorgaat heeft hij binnen een jaar zijn A diploma. Hij is echt sterk genoeg. Vind het belangrijk dat ze zich zo snel mogelijk zelf kunnen redden in het water. Hij heeft er veel plezier in, kan zich prima concentreren en gaat redelijk snel toch nog. Voor hem was het echt zonde geweest on langer te wachten. Kijk naar je kind en probeer het eens.
Hier mag je ze pas bij 4 inschrijven en vanaf 5 krijgen ze dan een oproep als er plek is. Hier zijn flinke wachtlijsten dus ook vrij strak beleid
Dan hebben die geluk gehad want er is totaal geen controle op de kwaliteit van de lessen en docenten..
Hier zeker niet voor de 5 jaar. De meeste kinderen zijn daarvoor nog niet sterk genoeg en hebben te weinig concentratie voor een heel uur les. Ook heb ik geen zin om een heel kapitaal uit te geven aan die diploma's. Als ze wat ouder zijn leren ze het veel sneller. Onze oudste is net vijf geworden. Ik twijfel nog. Misschien over een half jaar??? Beetje afhankelijk van of ze lang of kort gaat kleuteren. Groep 3 en gelijk ook op zwemles lijkt me geen geschikte combi.
Is per kind verschillend. De ideale leeftijd is volgens mij 6 a 7 jaar. Mijn kinderen zijn met 3 jaar begonnen. De oudste had met 5,5 jaar A, B en C. De jongste is nu bijna 5 jaar en is bezig voor B.
Ik lees heel veel over dat het handiger is als een kind ouder is, omdat ze dan sterker zijn. Vooral mijn jongste is een klein en fijn poppetje en die kon het prima met 4,5 jaar. Sterk was ze echt niet, maar ze was wel heel serieus. Motorisch is ze ook niet altijd handig maar met zwemmen wel. Het ligt er ook heel erg aan of je kinderen van zwemmen houden. Hier wel en ze hebben altijd zin in zwemles gehad. Hebben allebei voor hun 7e hun A, B en C gehaald (jongste moet nog voor haar C begin januari)