Vanaf hoe vroeg kun je je kind opgeven voor het KDV? En wanneer ga je kijken. Ben nu 9 weken zwanger, erg kort nog maar, maar je hoort ook veel verhalen over lange wachttijden (woon zelf in Schiedam). In juli ben ik klaar met met mijn studie, in september ga ik bevallen en waarschijnlijk wil ik vanaf december/ januari voor een uitzendbureau werken voor ik vast werk heb, 3 of 4 dagen per week. Wil solliciteren voor de huisartsopleiding en hoop dan per 1 maart te kunnen beginnen. En zou ik het beste 5 dagen per week kunnen opgeven, want ik weet nog niet hoeveel en welke dagen ik kan werken, lijkt me dat minder dagen opvang minder problematisch is dan je kind toch meer dagen naar het KDV te willen brengen. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Opgeven heb ik hier met 4 weken al gedaan en ik heb met geluk bij 1 kdv een plek weten te bemachtigen... En dat was nog spannend. Maar dat verschilt heel erg per gemeente. Verder doen ze hier niet aan 5 dagen opvang maar aan maximaal 4 dagen...
meteen opgeven. Beter te vroeg dan te laat. En mocht het onverhoopt toch misgaan dan kan je het altijd nog afzeggen. Ik was denk ik net 10 weken zwanger toen ik haar heb opgegeven en had gelukkig een paar weken voor de bevalling te horen gekregen dat ze terecht kon op de dagen dat ik wilde (en had de makkelijkste dagen uitgekozen, maandag en woensdag) wilde ik ander dagen dan kon ik pas een half jaar later terecht. Volgens mij mag je bij ons wel gewoon 5 dagen je kindje brengen maar dat komt eigenlijk nauwelijks voor.
Ik ga morgen rondbellen, zal idd verschillen per gemeente. Bellen en informatie vragen en evt. gaan kijken kan je het beste maar gedaan hebben. Misschien ben ik al wel te laat
Toen ik er net achterkwam dat ik zwanger was, heb ik het opgegeven voor het kdv. Uiteindelijk zou ik 10 weken verlof hebben en een maand vakantie en dan nog zou ik geen plek hebben (in Haarlem) Uiteindelijk ben ik niet meer gaan werken door omstandigheden en nu ben ik verhuisd. Maar ik zou het ook zo snel mogelijk opgeven. Beter te vroeg, dan te laat.
Ik zou me gewoon bij een (of meer) kinderdagverblijven opgeven en een afspraak maken om te kijken. Je wilt straks ook je kind met een goed gevoel daar laten zijn. Hier ben je eigenlijk al te laat op het moment dat je zwanger bent . Zeker op dinsdag en donderdag. Als ons zoontje meer dan een jaar is, kan hij ook zijn 3e dag terecht. Dit kinderdagverblijf raadt max. 6 dagdelen aan. Het kinderdagverblijf hier vlak in de buurt heeft nog langere wachttijden, maar dat is nog niets vergeleken bij de vinexwijk hier niet ver vandaan. Misschien valt het in Schiedam wel mee, dus kijk ook waar je je zelf lekker bij voelt. En als laatste wil ik je meegeven: bel tegen het einde van je zwangerschap geregeld het kinderdagverblijf van je voorkeur op. Soms is er dan opeens sneller plek omdat jij echt interesse toont in een plekje op hun kinderdagverblijf.
klinkt een beetje raar maar ik zou ook gelijk papieren aanvragen voor de naschoolse opvang. ik werk zelf in de kinderopvang en weet dat de maandag dinsdag en donderdag erg vol zijn. het is daarom moelijk om een plekje te krijgen. de naschoolse opvang is wel wat vroeg maar mijn schoonzus had haar zoontje met ander half ingeschreven en alles zat nog propvol toen hij 4 werdt. daarom heb ik mijn kleine al ingeschreven het is tenslotte aleen maar een papiertje invullen en heb natuurlijk gegarendeert een plekje
ZSM! Is het zo erg met naschoolse opvang? De school moet dat toch gewoon garanderen? Zijn ze verplicht hoor! Ik heb eerlijk gezegd nu nog geen zin om een school uit te gaan zoeken, ik weet toch nog niet wat bij mijn kind past?
ik woon in een dorp en daar doen ze het nog niet volop in scholen. vandaar moest ik me al opgeven bij de naschoolse opvang in de buurt, en het is er maar 1 dus iedereen meldt zich daar aan en zitten ze propvol.
scholen zijn verplicht om buitenschoolse opvang te organiseren, maar om de een of andere reden niet om te zorgen dat er voor iedereen ook plek is Vraagje: woon in Amsterdam... bij hoeveel kinderdagverblijven kan ik me het beste inschrijven? We gaan woensdag kijken bij onze voorkeur (vlak in de buurt) en heb me in elk geval al bij 2 anderen ingeschreven (waarvan een meteen al mailde een lange wachtlijst te hebben)> Chrizzzy
Ik woon ook in Amsterdam. Bij de kdv's waar ik me ingeschreven heb mocht je vanaf 3 maanden zwangerschap op de wachtlijst. Begin januari ben ik bevallen. Bij het kdv van mijn voorkeur hebben we op zijn vroegst in december een plek. Ik moet 1 april weer werken. Bij mijn backup kdv is er een baby uitgevallen waardoor ze mij toch twee dagen in de week konden aanbieden. Dus niet de dagen die ik zelf uitgezocht heb en twee te weinig. Voor de andere twee dagen heb ik ouderschapsverlof opgenomen. Ik ben al heel blij dat ik vanaf 1 april twee dagen in de week heb.
Ik woon ook in Amsterdam en had me in eerste instantie bij 3 goede kdv's ingeschreven vanaf mijn 4e week zwangerschap. Helaas kwamen ze allemaal met het bericht voorlopig geen plaats te hebben dus toen heb ik me tijdens mijn verlof bij nog eens 6 ingeschreven Die allemaal een stuk verder weg waren... GELUKKIG werd ik 2 weken voor mijn uitgerekende datum opgebeld door voorkeur nummer 3 dat ze ons 2 dagen konden aanbieden. Ja gezegd en al snel een derde dag erbij aangeboden gekregen. Het is helaas niet onze voorkeur, maar de andere 2 zaten sowieso tot en met augustus vol en daarna is het ook nog maar de vraag of ze voor het einde van het jaar wel plek hebben... Ligt er overigens maar net aan waar je woont in Amsterdam hoor... Ik woon in een hele kinderrijke buurt (watergraafsmeer). In noord is er veel meer plek zag ik... Maar dat is niet te doen vanaf hier.
Ik heb ingeschreven voor het kdv nadat ik een goede echo had gehad, dus zo rond de 10-11 weken zwangerschap. Hier in het dorp heb je maar 1 kdv, dus het was spannend of er plek was, maar gelukkig kwam het goed. Wij zijn gaan kijken toen onze zoon al geboren was.
Kdv heb ik met 12 weken geregeld; hoefde maar 1 dag dus dat was geen probleem... Bij ons kan je je kind voor de BSO pas opgeven als het 3 jaar is...