Hoi allemaal, Ik had even een paar vraagjes. Nu onze derde op komst is zitten wij te denken om de kids thuis te houden i.p.v. ze steeds weg te brengen. Ik zat dan te denken aan een gastouder aan huis of een Nanny. Maar nu in 2010 de gastoudersopvang weer gaat veranderen weet ik niet of dit verstandig is. * Geld dit ook voor hun? * Weet ook iemand wat je gemiddeld kwijt bent voor 3 kids als er iemand bij je in huis komt? * Welke organisatie is goed om erbij aan gesloten te zijn voor gastouder aan huis of een Nanny? * Doen ze ook huishoudelijke werkzaamheden? * Ik zit nu bij een gastouderbureau en is dit betrouwbaarder dan iets van internet wat ik zo soms lees? * Worden die mensen ook gecontroleerd? * Krijg je voor een gastouder aan huis of voor een Nanny ook een vergoeding van het rijk? Groetjes Bianca
Hoi, Ik weet er niet heel veel vanaf, maar een vriendin van mij is gastouder aan huis. Dus ze gaat naar het huis van de kinderen heen, zoals jij bedoelt. Ik weet niet precies wat ze betaald krijgt, maar ze is daar terecht gekomen via een gastouderbureau. Zij heeft zich daar in geschreven en is bemiddeld en werkt nu voor een gezin met drie kinderen en daarnaast ook nog voor een gezin met bijna drie kinderen. Naast dat de ouders die vriendin betalen, betalen ze ook een bedrag per maand aan het gastouder bureau. Wat zij precies doen weet ik niet, maar in ieder geval wordt er een keer per jaar een risico inventarisatie gemaakt. Ook kan je hierdoor een deel van de belasting terugkrijgen, omdat het formele opvang is. Ik denk dat het meest handig is dat je verschillende bureaus opzoek en daar informatie aanvraagd. Ik hoop dat ik een paar van je vragen heb kunnen beantwoorden. Helaas heb ik er zelf geen ervaring mee. Groetjes Mariska