Wanneer opgeven niet mogelijk is

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roxie, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    He Roxie,

Ik las je verhaal en wil toch graag reageren, ondanks dat je in de MMM zit. Ik neem aan dat ze je bloed al onder zocht hebben, maar heb je ook de exacte waardes zelf gezien? Ik heb zelf namelijk een vitamine b12 tekort (geen idee waarom, ben geen vegetarier) en vaak testen ze 2 andere stofjes en concluderen daaruit dat als die goed zijn, je geen b12 tekort kunt hebben (homocesteine en nog iets). Bij mij zijn die stofjes goed en toch een b12 tekort zonder aantoonbare reden. Ik heb dit zelf laten testen bij de HA en wilde de waardes ook zien. Op het formulier stond: geen tekort. Maar toen ik de waarde ging googlelen, zag ik dat ik in een grijs gebied zat, maar doktoren vinden dit onbelangrijk als het niet extreem genoeg is. Ik heb jaren aan een stuk de ene na de andere miskraam gehad, althans, chemische zwangerschappen. Enkel met een ultra gevoelige zwangerschapstest 2 dagen voor nod, kon ik zien dat er wel degelijk steeds een bevruchting plaats vond. Gewone testen bleven wit. Mijn eisprong was ook al 6 jaar veel te vroeg op dag 8, terwijl die heel vroeger altijd op dag 12 was. Ik heb b12 injecties geeist, spuit mezelf nu 2 x per week in de bil. Direct hierna gingen mijn eisprongen weer terug naar dag 12 en kijk mijn banner: hartstikke zwanger, super donkere streep en het blijft plakken tot nu toe. Laat dus effe je b12 testen meis en als de waarde onder de 300 is, eis dan injecties!

2. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Sorry voor mijn late reacties en heel erg bedankt voor de steunende en lieve berichtjes. Ik moest er even 'tussenuit', als in, weg van dit forum om weer even tot mezelf te komen en rustig te worden. Vandaag voel ik me weer goed, en heb ik weer moed, het komt wel goed (dat rijmt, een soort van ;)).

@Ikke101 ik zit niet in de medische molen, :) maar we hebben besloten dat we onszelf laten onderzoeken wanneer het nieuwe jaar aanbreekt en we nog geen kleine in de buik hebben. Zoals ik zei, we zijn ''superjong'' zoals ze dat zeggen haha, dus alle tijd en na anderhalf jaar kan ''dat er ook nog wel bij''. Klinkt depri maar het is juist een prettig gevoel deze beslissing. We geven het nog 4 maanden en in 2015 gaan we onderzoeken doen. Vaak genoeg gehoord - gelukkig - van mensen die daar net aan gingen beginnen en plotsklaps toch zwanger werden!

Nogmaals bedankt voor al deze berichten. O, ik wil er nog aan toevoegen dat ik misschien afstand moet nemen van hier, want ik ben nu maar 2 dagen ongesteld geweest - normaal 5 met hevige bloeding - en dat is echt heel vreemd. Ik ga me weer van alles in de hoofd halen, want kennelijk ben ik toch zo iemand die zichzelf niet kan bedwingen, en ik weet voor het eerst in mijn leven ook niet meer wat mijn cyclus nu is. Ben bang dat ik alles weer ga doorspitten om te kijken of die 2 dagen menstruatie niet ''toch iets betekent'', of dat ik wellicht een vroege miskraam heb gehad, of, of........
    uiteindelijk bereik ik er weinig of zelfs niks mee, behalve dat ik mezelf weer terugsleur in zo'n down gevoel.
    Ik lees wel lekker mee wanneer ik zin heb maar misschien beter als ik eventjes op leuke dingen ga richten :)

Wens iedereen die mijn gevoel zo goed snapt een hoop sterkte - en een babytje! - toe, want ik weet dat er met mij velen zijn die al zo lang wachten. Lief dat jullie me allemaal lieten horen dat ik niet de enige ben, en dat jullie zulke motiverende berichtjes hebben gestuurd. Dat doet me echt heel goed. Dankjulliewel. Liefs.

3. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Goedzo meis, dat klinkt allemaal super verstandig! Het komt allemaal wel goed!!!

4. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    We zijn niet alleen maar soms voelt dat wel zo!

Deel Deze Pagina