Wanneer ophogen ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door EdN, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Wij hebben nogal wat gedoe gehad rondom de flesjes van mijn zoontje. Hij woog tot voor kort onder de 4 kilo en zou dus 'officieel' 5 of 6 x 120/4 moeten drinken. Hij wilde echter steeds meestal wel 7 flessen en leek dan nog steeds honger te hebben! Na anderhalf of 2 uur kwam hij al weer en als zijn flesje leeg was ging hij vaak hard huilen dat hij meer wilde. Maar aangezien hij al een flinke hoeveelheid kreeg wilde ik niet nog meergeven.

Sinds vorige week ben ik nutrilon forte door zijn voeding gaan mengen en sindsdien heb ik een andere baby. Hij is weer lekker voldaan na zijn flesjes en komt weer gewoon keurig na 3 à 4 uur. Ik kom echter nog steeds vaak aan 7 flessen die ook allemaal schoon op gaan. Hij is inmiddels boven de 4 kilo, dus hij zou naar 5 x 150/5 mogen en omdat hij zijn flesjes helemaal leeg drinkt denk ik ok wel dat hij daaraan toe is, maar ik betwijfel een beetje of we het ermee van 7 naar 5 voedingen redden. Wat zijn jullie ervaringen, 'doet' een kindje het echt zoveel langer op meer voeding? Tot nu toe heeft hij nl altijd om de 3, soms 4 uur willen drinken, ongeacht de hoeveelheid.

Hoe is het ophogen bij jullie verlopen? Deden jullie kindjes het evt veel langer op zo'n groter flesje? Ik ben nl erg bang dat we straks uitkomen op 7 x 150/5 en dat lijkt me geen goed idee.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi.

Als je kindje de forte voeding goed verdraagt, zou ik misschien langzaam over stappen. Mart was ook heel hongerig als baby en de forte scheelde echt heel veel. Hij raakte er wel wat verstopt door, heeft een poosje lactulose gehad, die kon gestopt worden toen de bijvoeding begon.

Over het algemeen laten kindjes een voeding vallen als je flesjes ophoogt.Ik denk niet dat je kindje dan naar 7x 165 zal gaan. Je kan ook bijvoorbeeld de eerste en de laatste fles eerst ophogen, dat hebben wij toen gedaan. Misschien dat er dan al een voeding vervalt.

Mijn ervaring is dat extra voeding niet helpt voor het doorslapen. Ze slapen door als ze er aan toe zijn. Bij sommige kinderen is dat snel en bij sommigen niet. Heb hier met 4.5 maand geprobeerd om rijstebloem door zijn fles te doen, en hij sliep juist korter! Mijn hongerige mannetje krijgt nu nog steeds (bijna 8 maand) voor het slapen alleen een fles van 180/6 en slaapt er 12 uur op.

Kortom, het is heel goed dat je niet je kindje wil overvoeren. Het is per kind toch ff puzzelen hoe het het beste werkt!

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn dochtertje had precies hetzelfde 7 flessen van 120/4 en die gingen ook allemaal echt op dat heeft ze van ongeveer week 6 tot 9 gedaan toen ook forte gaan gebruiken sinds een paar weken en ik heb een heel ander kind ook doe ik nutriton door de fles zodat ze echt 15-20 min over de fles doet nu drinkt ze 5 flessen van 150/5. het is gewoon even proberen bij mijn dochtertje duurde het ook even voor ze echt op die 5 flessen kwam ze moest er gewoon even aan wennen en opeens ging het vanzelf ik zou zeggen probeer het gewoon even en lukt het niet kan je altijd weer flessen van 120 gaan geven

Deel Deze Pagina