Beste voedingsdeskundige, Onze kleine meid is inmiddels ruim 3 weken 'oud' na een geboorte bij een termijn van 37+3 weken, en een hele snelle bevalling van 2,5uur. Ze is geboren met een gewicht van 2920gram, inmiddels weegt ze, wat ik zelf heb gewogen op de weegschaal eerst ik erop, daarna met haar en zo uitgerekend wat ze ongeveer weegt. Kom ik uit op een gewicht van ongeveer 3040gram. Ze krijgt nu 6 flessen van 100cc en drinkt die nagenoeg altijd leeg. 'S avonds om 23:00uur met de laatste fles krijgt ze 120cc want ze heeft dan echt veel honger. Nu merk ik dat ze ook overdag na de fles van 100cc nog honger heeft. De fopspeen of afgekookt water helpt niet ze heeft echt honger. Ze is een super lieve baby die alleen maar huilt als ze honger heeft. Wat kan ik nu het beste doen? Meer voeding aanbieden? Of mag dat nog niet?
Beste Juffie26, Als je de fopspeen hebt uitgeprobeerd en het ligt niet aan haar zuigbehoefte dan zou je in overleg met het consultatiebureau kunnen overstappen naar een zuigelingenvoeding die speciaal bestemd is voor hongerige baby's. Ik zou je niet adviseren om meer voeding aan te bieden. Groet, Anne