Mijn dochtertje is 4 weken oud en drinkt 100 cc. Gisterenavond heeft ze om 22.45 uur de laatste fles gehad. Vanochtend om half 6 kwam ze voor de volgende fles. Normaal zou ik dan om half 9 weer een fles geven, maar ze lag nog zo lekker te slapen dat ik het vervelend vond om haar wakker te maken. Uiteindelijk heb ik haar om 9.15 toch maar wakker gemaakt voor de fles. Mag ik zo lang wachten? Wat is de max. tijd tussen de flessen? Overdag geef ik haar wel altijd om de 3 uur.
Beste Nientjje, Is jouw dochtertje goed op gewicht? En krijgt ze de hoeveelheid melk die zij nodig heeft? Dan maakt het niet uit als jij jouw dochtertje iets langer laat slapen. De tijd tussen de voedingen wordt aangegeven zodat baby's de juiste hoeveelheid melk per voeding en per dag binnenkrijgen. Het is ook fijn om een schema te hebben om een goed dag- en nachtritme te creëren en je hebt de zekerheid dat je kindje de juiste hoeveelheid melk binnenkrijgt. Dus het maakt niet uit als jouw dochtertje iets langer slaapt als zij maar de juiste hoeveelheid voeding binnenkrijgt. Groet, Anne
Bedankt voor je reactie. Haar geboortegewicht was 4100 gram, 2 weken geleden woog ze 4200 gram. Ze drinkt nu 6x100 ml. Is dat genoeg?
Beste Nientjje, Jouw dochtertje zou met haar gewicht (4 kilo) volgens onze richtlijnen 5 flesjes van 120 ml/4 mogen. Overleg anders eerst even met het consultatiebureau. Groet, Anne