hier zal er straks bijna 2,5 jaar tussen zitten. wij zijn 6 maanden bezig geweest om zwanger te worden voor de 2de. nu ben ik 23 weken zwanger van ons meisje.
Na onze eerste zijn wij na 6 maanden weer begonnen voor een 2e. na de 2e waren we er klaar mee, maar ging toch kriebelen en zijn we er weer mee begonnen toen H een maand of 11 was. Uiteindelijk zit er tussen beeb 1 en 2 20 maanden en tussen 2 en 3 dalijk 22 maanden. Het i MEGA druk, maar voor later hopelijk wel fijn!
De 1e kwam bij ons "door de pil heen" de 2e wilde we graag snel uiteindelijk zat er nog 22 maanden tussen voor de 2e geboren werd. na de 2e hebben we bewust vrij snel weer zwanger willen worden (met ovutesten gekeken wanneer de eisprong was) en tussen de 2e en 3e zit 19 maanden. Nu willen we gerust nog meer kindjes.. maakt mij eigenlijk niet uit of t nu snel is of langer duurt. als t snel is, kwa drukte ben je niet anders gewend en of je een 2e een 3e of een 4e of wat dan ook krijg je heb toch wel je bezigheden.. als t langer duurt dan is het ook goed, kunnen we eerst volop genieten van deze 3 en straks als de jongste paar jaar is is het ook erg leuk weer een kleine. we hebben wel besloten, de natuur zn gang te laten gaan.. dus mocht t snel raak zijn geen probleem, maar we gaan nu niet iets van ovutesten of iets dergelijks gebruiken, om sneller zwanger te zijn. Meestal als de jongste een maand of 6 is begint t erg te kriebelen.. we zullen zien hoe t allemaal loopt
In maart 2008 ons eerste kindje gekregen. Wisten toen al dat we ook een tweede willen. Heb lang BV gegeven, ongeveer 15 mnd en bij mij werkte dat in het begin met name wel remmend op de cyclus. Nadat ik ongi ben geworden was ik binnen 5 mnd zwanger. In november 2009 ons tweede ukkie gekregen. Ook toen wisten we snel dat we een derde wilden. Ook hier weer lang BV gegeven, ook weer 15 mnd ongeveer. Na eerste keer ongi binnen 3 mnd zwanger, nu van de derde. Die verwachten we eind augustus/begin september 2011! Redelijk snel op elkaar hoor ik vaak, had van ons sneller gemogen maar ja je hebt het niet in de hand. Twee kleintjes achter elkaar vond ik wel druk, maar leuk druk. Ben benieuwd hoe het met de derde erbij zal gaan.
Wij wilden eigenlijk zo'n 3 tot 3,5 jaar tussen de oudste en de 2e. Echter kozen we ervoor om geen anticonceptie te gebruiken, omdat ik nogal problemen had met de pil. Aangezien we over de oudste 19 maanden hebben gedaan voor ik zwanger was, dachten we, dat het niet zo'n vaart zou lopen als we zouden kiezen voor de kalendermethode, als anticonceptie... maar oeps.. in de 2e ronde was het raak . Een lief klein wondertje dus. Ook omdat ik een risico heb om vervroegd in de overgang te raken- voelt het toch weer als een onverwachts kadootje Uiteindelijk zat er hier dus 2 jaar en 4 maanden tussen. Ik vond de 2e zwangerschap zwaarder. Kreeg veel last van m'n bekken, al vanaf 9 weken zwangerschap. Ook de vermoeidheid de 1e weken was veel slopender. Verder had ik gewoon geen tijd om m'n rust te nemen als die nodig was, terwijl dat de 1e zwangerschap wel kon. Dus hoewel we een ontzettend lief, rustig 2e meisje hebben gekregen, was het voor mijzelf fysiek (en ook emotioneel) misschien beter geweest, als ze een jaartje later gekomen was. Ondanks dat ik haar nu niet meer kan missen.... ze is zóó lief...!