weet iemand dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hairdresser, 3 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    ik las net onder een ander kopje dat ze niet wist als ze op vakantie ging en daar een inenting voor moest hebben ( ik bijvoorbeeld ook ga naar turkije) of dat dat schadelijk was als je misschien dan al zwanger ben , zonder dat je het al weet. ik heb die vraag eigenlijk ook .
    ik hoor het wel
    liefs esther

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    dit zegt de GGD:

Wat heb ik nodig voor Turkije, Tunesië en Marokko?'
    In deze landen heerst bijvoorbeeld hepatitis A (besmettelijke geelzucht). Dit is een ontsteking van de lever die veroorzaakt wordt door een virus. De ziekte duurt meestal enkele weken. Bij volwassenen kan het soms drie maanden of langer duren. Hepatitis A is door een inenting en door hygiënische maatregelen goed te voorkomen.

3. Niet meer actief

ik denk dat als je in turkijke niet van de grond eet dat het wel mee zal vallen...

4. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi hoi,
    Ik ben 3x in turkije geweest zonder inenting.
    mijn ouders al 10x zonder
    en niemand is ziek geweest of geworden.
    groetjes dieneke

5. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik werk op een reisbureau en de GGD raadt het zeker aan om wel inentingen te nemen als je naar Turkije reist.

Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nooit gedaan heb. Als je in een goed hotel verblijft (minimaal 4 of 5 sterren) hoef je je volgens mij niet echt heel erg zorgen te maken over het eten!

Ik ben 3 keer naar Turkije geweest en nooit ziek geweest...wel altijd aan de d....maar nooit heel erg ziek. Let op wat je eet: beter geen ijs in je frisdrank, niet te veel sla (kan gewassen zijn in kraanwater) etc.

6. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    maar het kan geen kwaad als je misschien zwanger bent.

7. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Ik ben al een paar keer in Turkije geweest zonder inenting en heb toen nergens last van gehad. Zo wilde ik dit jaar eigenlijk ook zonder enting naar Tunesie maar omdat ik sinds vorige maand gestopt ben met de pil durf ik het risico niet te nemen. Stel dat het direct raak zou zijn en ik word daar ziek met alle gevolgen van dien dan zou ik het mezelf niet vergeven.
    Dus nu moet ik (en mijn vriend) over 3 weken een inenting halen bij de GGD.
    Dit kan overigens geen kwaad voor zwangere vrouwen!!

Deel Deze Pagina