Hallo dames, Mijn zoontje is nooit echt een goede slaper geweest, maar het ging een paar maanden heel goed. Tot hij een keer ziek werd en toen was t mis. Dit is inmiddels alweer een half jaar geleden. Hij komt er vaak 's nachts uit. Soms wel 5 keer per nacht. Soms is het ook uittesten want dan wil hij bijvoorbeeld het gang licht uit (is aan, omdat hij een tijdje bang was in t donker) en 5 minuten later weer aan enz enz. En het vervelende is dat als je hem zegt dat het nu klaar is hij het op een gillen zet en dan slaap ik sowieso die nacht niet meer. Overdag is hij enorm druk. We dachten dat hij daarom misschien snachts ook slecht slaapt, maar hier hebben we een tijdje valdispert Kids voor gebruikt wat een week heeft geholpen. Heel eerlijk gezeg begin ik een beetje op te raken. Als hij me wakker maakt slaap ik namelijk niet direct weer. Ik werk fulltime wat momenteel ook veel druk geeft dus ik begin ook vaker mn geduld te verliezen dat ik echt enorm boos wordt en dat wil ik niet. Iemand tips?? Huisarts doet er niks aan, die zegt dat het erbij hoort en het vanzelf wel losloopt. Terwijl ik soms huilend mn eigen kind smeek om weer te gaan slapen
Oh meisje, wat herkenbaar! En wat vermoeiend he? Mijn dochter is nu 4 en ik hoef er "nog maar" 1x uit per nacht en soms slaapt ze wel door. Maar ik heb tijden gehad dat ik er 8x uit moest. Dus ik weet hoe je je voelt! Wat hier hielp is erover praten met haar overdag. Ik vertelde haar dat slapen heel belangrijk is, en dat mama (en zij) een stuk vrolijker gaan worden overdag. Ook kan een beloningssysteem werken, elke nacht dat er niet is geroepen of uit bed is gegaan (nachtmerries en toiletbezoekjes etc tellen niet mee) een sticker en bij 10 stickers iets leuks doen of uitkiezen! Succes ermee..
Dankje voor de tips. Er met hem over praten heb ik geprobeerd maar hij snapt t niet of wil het niet snappen. Dat sticker systeem ga ik dan maar proberen. Dankje!
Hij is vannacht netjes in z'n bed gebleven. Alleen vroeg wakker, maar daarna is hij toch nog zoet gaan spelen. Sticker 1 is verdient en hij vindt het super leuk! Hopelijk blijft dit zich zo voortzetten.
Nee. Dat heeft al vanaf de geboorte geen enkele zin. Mijn man wordt sowieso uit zichzelf niet wakker en als ik hem wakker maak om het eens over te nemen dan heb ik een chagrijnige vent. En ook echt de hele opvolgende dag.. Dat heb ik er niet voor over, want dat is nog vermoeiende.
Oef die zou aan mij toch een slechte hebben. Ikdenk niet dat ik je verder met tips kan helpen, hier begon het onrustige met 2 jaar. Maar verschil is dat mijn zoontje het zef heel erg vindt dat hij wakker wordt. We hebben een cosleeper en sindskort zijn we erachter dat het ws iets in zn koppie is waardoor hij steeds wakker wordt.
Mijn oudste sliep door bij 1,5 jaar, en gezien onze tweede geen medische klachten leek te hebben dachten we ach de eerste sliep ook pas laat door dus zal deze dat ook wel doen, toen ze 2,5 was bleek echter dat ze altijd pijn had, flinke keel neus en oorontsteking en bijna doof door al het vocht in haar oren, als we erbij gingen liggen of de lamp aandeden ging het beter maar dat bleek dus alleen beter te gaan omdat ze zich dan veiliger voelde met haar pijn, terwijl wij dachten dat ze ons uitprobeerde ( ze zei overigens niet 1 keer auw ! ) Toen ze 3 jaar was en ze buisjes had en de neus amandelen verwijderd waren werden ook haar keel amandelen verwijderd en sindsdien is ze een uitslaper. De derde had het zelfde dus met haar met 13 maand naar de kno en een week later kreeg ze buisjes en werden haar neusamandelen verwijderd, afgelopen januari gingen haar keel amandelen eruit, sinds die eruit zijn gaat het stukken beter ( inplaats van 22.00 tot 00.00 en van 03.00 tot 06.00 wakker naar de hele avond en nacht slapen met nog 2 tot 4 keer per nacht wakker om te drinken een kus een knuffel en soms om bij ons in bed te komen. Punt is ... Ook al lijkt het alsof ze niets mankeren .... Voor je stappen gaat ondernemen tegen het wakker worden in de nacht zou ik echt even een verwijzing naar de kno vragen ( niet door de huisarts maar echt kno, de huisarts zei bij mijn dochter dat er niet aan de hand was en de kno zei dat ze een flink poliep in haar beide oren had wat als dat niet verwijderd word voor gehoorschade kan zorgen.
@Shakes en Tuc: Achja, het is niet anders. Ik had het soms graag anders gezien, maar verder is hij een enorme hulp overal bij dus dit zie ik dan maar door de vingers. @Hippo: Mikai kampt al vanaf 6 weken na zijn geboorte met regelmatige oorontstekingen. Ook keelontstekingen lijken tegenwoordig vaker voor te komen. Soms heeft hij vocht achter oren en wordt hij gillend wakker en trekt ie aan zn oren. We zijn bij de KNO geweest, maar toen zagen zn oren er goed uit (Was na een AB-kuur). We moeten over 2,5 maand weer op controle komen, maar denk dat het dan hetzelfde is. Zn keelamandelen moeten er misschien wel uit.
Hier zagen de oren bij mijn tweede dochter ( derde kindje ) er ook goed uit, tot we een hoor test deden, ook zij bleek minder te horen ( bij 60 decibel ongeveer ) en omdat toch haar neusamandelen verwijderd zouden worden hebben ze meteen buisjes mee gepakt zodat het horen misschien wat beter zou gaan, na de " operatie" kwam de kno zelf mee naar buiten om te laten weten dat zij net als haar zus toch wel aardig grote poliepen in het oor had zitten en veel vocht achter de trommelvliezen, Vervelend he al die ontstekingen ! ze kunnen er zoveel pijn aan hebben Als je het spits kunt krijgen met de kno om de keel amandelen te laten verwijderen dan zou ik dat zeker doen, maar dat komt omdat ik de meiden er hier echt van zag opknappen, en ik zou zeker aan kaarten dat ondanks dat de oren er nu misschien goed uitzien hij met regelmaat oorpijn heeft en als hij toch onder zeil is het een kleine moeite is om er buisjes bij mee te pakken.
Ik zou een slaaptrainer/wekker proberen en samen(!) consequent doorpakken. Dus zodra zoontje uit bed komt gewoon zonder te praten terugleggen of heel kort: 'de oogjes van de wekker zijn nog dicht, dus jij gaat ook nog slapen'. En dan echt heel consequent volhouden, niet boos worden wel duidelijk zijn. Ik gok dat het dan binnen een week over is, ik praat uit ervaring, bij ons was het na 3 dagen over.