Ons zoontje is bijna 4 maanden en heeft niet echt een vast ritme. Hij gaat naar bed als hij moe is en hij krijgt een fles als hij honger heeft. Ik weet dat dit bij mn dochtertje ook t beste werkte en er vanzelf een soort ritme in komt. Maar ik ben wel een beetje benieuwd naar hoe jullie dag eruit ziet, wat betreft voeding en slapen Hier meestal zo: 5-6uur wakker en fles 180ml Daarna slapen tot meeatal 8u 9-10uur fles 180ml 10uur naar bed (slaapt soms 1u soms iets langer) 12-13u fles 180 ml Daarna rond 2 slapen, tot..? Soms slaapt hij in de wandewagen of maxi cosi als we ergens heen gaan. 16.30u flesje 180ml Daarna een powernapje en om 19.30uur laatste fles Sinds kort maken we hem niet meer wakker voor de laatste fles van 23u en hij komt dan gewoon smorgens weer. Het maakt dus niks uit of we die fles wel of niet geven Iemand nog tips of reacties?
flessen van 180, om de 4 uur overdag niet langer dan 3 uur achter elkaar laten slapen 19.00 naar bed laatste fles altijd voor 23.00 (papfles) dan in diepe slaap 6.30 weer wakker
Als dit voor jullie goed werkt, dan werkt het toch? Lijkt me niks mis mee. Ik heb ook altijd op verzoek gevoed. Hier was het ongeveer zo: 6/7 uur - 9/10 uur - 13/14 uur - 16/17 uur en dan nog 1 a 2 nachtflessen. Ze kreeg dus vijf of zes flessen, ik geloof toen van 150/5. Slapen deed ze tussen de flessen door, dus overdag 3x (varierend tussen 45 minuten en 2,5 uur) en 's nachts tussen 18/19 uur en 6/7 uur (met dus wel 1 of 2 voedingen tussendoor).