ik ben een jaar geleden bevallen dmv keizersnede. nu heb ik last van me rechterzij ik weet niet al hoelang. dokter heeft onderzoek gdn geen cyste en niks geks met baarmoeder. hij denk dat door sectio komt maar ik gaf aan dat het onmogelijk is omdat dit al een jaar geleden is. wie van de dames heeft hier ook last van? en als ik ook me rug lig krijg ik een soort pijn in de onderbuik. de pijn waar k het over heb is geen hevige pijn maar gwn zeurende maar wel vervelend.
ik gok maar even iets hoor... verrekte buikspier? prikkelbare darm? verkleving operatie? verkeerde houding? wellicht bezoekje aan de fysio? of door huisarts door laten sturen als het zo blijft? hier iig nergens last van na de keizersnedes.
Ook ik heb een keizersnede gehad maar herken ook geen van jou klachten. Hopelijk kom je er snel achter wat het wel is, sterkte iig.
3x keizersnede, maar ik herken het niet. Misschien ovulatie pijn, maar dan zou je dat toch ook eerder gehad moeten hebben?
Heb je pijn ter hoogte van je wond? Ik heb al 4,5 jaar in periodes verschrikkelijke pijn in het gebied tussen de wond en mijn rechter lies. Soms kan ik niet eena op de rechter been staan. Fietsen gaat bijna niet meer en trappen lopen als ik iets draag is heel pijnlijk. Ik heb ook verschillende onderzoeken gehad. Uiteindelijk een röntgenfoto laten maken. Bij mij is een zenuw geraakt bij het hechten van de wond. Deze gaat om de zoveel tijd ontsteken en leidt tot veel pijn. Enige oplossing is om me weer open te snijden en deze zenuw plat te spuiten. Maar dat durf ik niet en heb ook geen tijd om te gaan herstellen van een operatie.
Hier ook 2x keizersnede en ik herken het ook eigenlijk niet. Lijkt me wel vervelend, hoop dat je er snel achter komt wat het is. Sterkte!
lijkt mij ook sterk dat het door sectio komt ik heb geen pijn aan de wond. volgende week een doorverwijzing van echo vragen
hier is het ook een geval van zenuwpijn door middel van een spoed sectio ... ik ben uitbehandeld.. ik heb hier dagelijks last van.. je moet ermee leren leven verhaal hier..
Dit is voor mij heel herkenbaar,ik heb 2 keizersnedes gehad en zeker 2 keer in de maand heb ik hevige pijn aan de rechterkant terhoogte van mijn lies/heup.Ik ben deze week nog bij de huisarts geweest en die zei prikkelbare darm maar ik betwijfel dit.
Heb ook een keizersnede gehad maar herken het niet. Zou anders een second opinion vragen als je er zoveel last van hebt. Ik heb soms nog wel gevoelig bij de wond. (Volgens mij vooral met weersverandering).
Hier ook 2 keizersnedes gehad, maar ook totaal niet herkenbaar. Wat wel zo is, en wat mijn zusje ook heeft, is het volgende. Mijn zusje heeft bij haar eerste ook een geplande keizersnee en bij de tweede keer een spoedsectio gehad. Daar haar buikspieren (en de mijne dus ook) twee keer zijn doorgesneden, kan ze niet meer goed op haar buik liggen en kreeg ze rugklachten. Ze is hiervoor onder behandeling geweest van de chiropractor/fysiotherapeut. Die geven aan dat na een 1e keer de buikspieren wel weer goed genezen en aangroeien, maar dat die kans na de tweede keer doorsnijden een heel stuk kleiner wordt. Met als gevolg rugklachten en niet meer goed op de buik kunnen slapen. Mijn zusje heeft nu het advies gekregen om niet meer op haar buik te gaan slapen. Sindsdien heeft ze ook geen rugklachten meer. Ook ik ben een buikslaper, maar lig sinds de 2 keizersnedes ook niet meer lekker op mijn buik. Want op een gegeven moment gaat mijn rug dan zeer doen. Weet niet of dit ook herkenbaar is voor sommigen?
Ik heb een spoedkeizersnede gehad waarbij de spieren zijn doorgesneden. Heb je het alleen als je plat op je rug ligt? Na de keizersnede kan ik dat namelijk ook niet meer goed. Dan krijg ik een heel trekkend gevoel rondom de wond met een zeurende pijn. Terwijl het nu toch bijna twee jaar geleden is. Ook heb ik nu ik zwanger ben weer veel last van het litteken en op de plaatsen waar de hechtingen zaten komen dan bulten als ik er last van heb. Kunnen ze ook niets aan doen.
klopt alleen als ik plat op me rug lig als ik mijn knieën buig met voeten op bed gaat het al béter.bij mij was het ook een spoedks.hoe kom ik erachter of het zenuw is of spier of wat dan ook. denk je dat dit te zien is op een echo?
Ik had ook een spoedks, maar ik heb alleen heel af en toe een snijdend gevoel bij het litteken zelf. Verder nergens in de buik zelf last.
Heeft hij ook aangegeven wat precies zijn vermoeden is? Je kan natuurlijk een verkleving hebben wat soms pijnklachten kan geven. Er kan sprake zijn van een darmprobleem, daar kan een mdl arts je bij helpen. Bij een probleem van de zenuwen kan het pijnteam van het ziekenhuis je vaak helpen. Dit zijn anesthesiologen gespecialseerd in chronische pijn. Er zijn verschillende methodes om zenuwpijn te behandelen (medicatie injecteren, pillen, zenuw doorbranden etc). Er zijn vele opties voor de pijn...maar ook vele behandelingen. Succes! Ik bleef na een vaginale bevalling enorme buikpijn rechts houden...bleek uiteindelijk ontsteking eileider te zijn. Werd pas serieus genomen na 6 maanden...werd direct opgenomen ivm extreem hoge ontstekingswaardes...pas 2 maanden later konden ze opereren. Ik zou je dus niet zomaar naar huis laten sturen met zoveel pijn. (ik viel echt flauw van de pijn)