Even een vraagje: Mijn hubbie wil als de kleine er is 1 dag minder gaan werken d.m.v. ouderschapsverlof. Ik stop helemaal met werken om voor de kleine te zorgen. We zouden graag horen wanneer jullie het ouderschapsverlof in zouden laten gaan. 1. Direct na de geboorte 2. Vanaf 3 maanden 3. Vanaf 6 maanden 4. Later, nl. Alvast bedankt voor jullie reacties! Velobabe & Velobink
heyy..ik was de eerste! moet er wel om lachen....dat gebeurt me nooit ik vind meteen na de geboorte..lekker genieten van zon kleintje..het duurt ook best lang als je maar 1 dag per week inleverd en normaal 40 uur werkt. (65 dagen). Mijn hubbie gaat het ook zo doen in ieder geval.
Kan me alleen maar bij de dames boven mij aansluiten! Mijn man gaat eigenlijk al vanaf 1 mei (start van mijn verlof) een dag minder werken, zo zijn we de laatste weekjes voor de bevalling nog een dagje vaker samen thuis..... Ik snap ook nooit zo goed dat er mannen zijn die na de gegeven 2 dagen direct weer gaan werken, lijkt me zo raar, heb je 2 dagen een kind, gaat manlief gelijk weer aan de slag.....ben je overdag alleen (ja met de kraamhulp, maar die hoeft van mijn geen hele dagen te komen hoor...) Vind dat de man dan gelijk ook nog wel wat tips van de kraamhulp kan overnemen, want die zal ze vast hebben, het is tenslotte allemaal nieuw voor ons! Toch?
Sja mijn mannetje die neemt wel een week vakantie geloof ik op. Altans dat was de bedoeling bij de 2ling. Ik hoop dat ie nu meer dagen gespaard heeft. Hij vindt het niks om bij al die vrouwen te zitten. En hij heeft bouwvak dus heeft ie z'n vakantie al in de zomer dus kan dan niet bijv z'n 4 weken opnemen na de bevalling En verder is hij chef dus kan hij bijna niet gemist worden.
Ik weet niet of hij die dag minder betaald krijgt. Wij hebben niet zulke regelingen. Mocht het wel zo zijn eerst na de bevalling bv 2 weken vrijnemen en daarna in laten gaan . Lijkt mij dan wel handig.
manlief heeft het bij onze eerst niet gedaan. je kan het nog opnemen tot 8 jaar oud geloof ik. dus manlief dioet het later pas
Die van mij gaat ook na die 2 dagen weer werken hoor. Hij heeft dan zolang als de kraamzorg er is om z'n werk af te maken en over te dragen en dan neemt hij een week of misschien wel 2 vrij. Het is niet anders, als die baby gewoon op afspraak kan komen (lijkt me zowiezo een goed plan) kan hij er op zn werk ook rekening mee houden, maar ja, dat doen baby's niet
Is voor iedereen. Ouderschapsverlof Iedere ouder of verzorger van een kind tot 8 jaar kan tijdelijk onbetaald ouderschapsverlof opnemen. Hij/zij moet dan wel minimaal 1 jaar in dienst zijn bij de werkgever. Het verlof mag maximaal aaneengesloten 6 maanden duren. Per week mag maximaal de helft van de arbeidstijd worden opgenomen. Met de werknemer mogen varianten hierop worden afgesproken.
Kan je man het niet regelen om meteen na de bevalling een week of 2 vrij te nemen? Mijn man heeft dat bij Ryan wel kunnen regelen en dat was ideaal, zeker omdat ik eerst een paar dagen in het ziekenhuis heb gelegen en hij op en neer bleef kachelen om bij ons te komen en ondertussen ook van alles moest regelen. Wat dat betreft is die 2 dagen echt veel te weinig! Nu gaan we het weer zo regelen, ook omdat we re nu al 1 rond hebben lopen, dus mocht ik weer naar het ziekenhuis moeten, is Ryan gewoon bij papa en niet van de ene oppas naar de andere.
@Andrea Ja, mijn man neemt na de bevalling direct twee weken vrij, maar mijn vraag m.b.t. het ouderschapsverlof is voor de periode daarna.
Waarom zou je man ouderschapsverlof nemen als jij helemaal stopt met werken. Ik zou het over een paar jaar doen, misschien wil jij dan weer wat werken of kan je samen leuke dingen ondernemen of lang weg. Ik ben wel voor vakantie van de partner als de kleine net geboren is, lekker samen genieten.
mijn man neemt geen ouderschapsverlof op, hij krijgt niets vergoed (ik 75%), dus is het niet aantrekkelijk. Hij krijgt van zijn chef een flink aantal verlofdagen (zomaar als compensatie denk ik). En hij werkt regelmatig een dag thuis. Doe vooral wat jullie zelf willen. Het punt wat Berbel noemt zou ik ook overdenken.
wij zitten er ook aan te denken. Maar hij vindt het zelf leuker als hij bijv. een half jaar of een jaar is, zodat hij ook echt wat met hem kan gaan doen. Geef ik hem wel gelijk in....
Mijn vriendje gaat die week nadat de Kraamverzorgster is geweest minder werken want hij zegt dan kan die vrouw die week gewoon haar werk doen en hij is toch altijd op tijd thuis... daarna neemt hij lekker vrij en kunnen we samen zonder dat er iemand bij is genieten van die kleine gup... IK KAN NIET WACHTEN
mijn man krijgt 3 dgn vrij rondom de bevalling en neemt een week of 2 vrij. Als ik weer aan de slag moet, neemt hij ouderschapsverlof op. Hij krijgt het doorbetaald en ik werk al 32 uur. Voor de rest hebben we het geluk dat onze ouders ons dag en nacht kunnen bijstaan voor het geval dat.... Maar 1 ding is zeker, het is allemaal zo'n geregel als beide ouders werken.
Iedereen die de al de moeite heeft genomen om te reageren: Bedankt Het blijft toch een moeilijke beslissing. Mijn hubbie neemt (zoals ik geloof ik al eerder had gezegd) na de bevalling twee weken vrij. Hij denkt dat hij nog een hoop kan leren van de kraamverzorgster en dan laat hij het ouderschapsverlof ingaan als de kleine een paar maandjes oud is. Doe is gek en vul de poll in