's Avonds eropuit gaan met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kyrest, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Gaan jullie 's avonds weleens eropuit met jullie baby? Een wandeling, een verjaardag, uiteten, etc.?

Ik zou graag 's avonds eens een wandeling willen maken met man en baby. Sinds haar geboorte hebben we iedere avond een ritueel (badje, flesje, bed) en slaapt ze door tot de volgende ochtend. Ik ben bang dat een wandeling dit ritme verstoort en ze dus wakker wordt. Aan de andere kant.. als we het niet proberen, zullen we hier ook niet achter komen.

Hoe gaat dat bij jullie?

2. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Een keer eropuit gaan kan geen kwaad. Ik zou wel voor de bedtijd naar buiten gaan. Zodat je eigenlijk de dag iets uitrekt.

Wij zijn sinds de geboorte vaak uit eten geweest (maken het dan niet te laat en gaan al meteen om 17.00 uur uit eten).

Maar als we ergens op een verjaardag zijn gaat zoontje gewoon wat later naar bed dan gebruikelijk. We letten wel een beetje op wanneer het te veel lijkt te worden.

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dag Kyrest. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik denk dat je er erg blij mee mag zijn dat ze goed slaapt. Het laatste wat ik zou doen is zl uit z'n ritme halen nu we dat eindelijk een beetje hebben. Overdag beetje morrelen met slaapjes vind ik weer minder problematisch, omdat ik dat prima kan opvangen met slaapje in de drager.

Maar ik ken wat moeders van droombaby's die ze gerust meenemen naar een verjaardag, daar in bed doen en dan rond middernacht mee naar huis nemen en daar nogmaals naar bed brengen.

Je kunt het natuurlijk altijd een keer proberen.

4. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Wij hebben vanavond een bbq voor de Bomma die 85 wordt. Begint om 17u, normaal gaat zoontje om 20u slapen en maken we hem om 22.30 wakker voor laatste fles.
    Ik neem de draagdoek mee. Daar kan hij lekker al wat in rusten/dutten. Ten laatste om 22u zorgen we dat we thuis zijn zodat het laatste avondritueel (fles, even knuffelen en bedje in) gewoon rustig thuis kan doorgaan. Tot nu toe lukt dit pima, zoontje slaapt ook wel lekker in de doek dus dat scheelt wel wat :)

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij doen het eigenlijk nooit. In de eerste maanden was onze man erg onrustig, dus toen kwam het er niet van. Nu hebben we een vast ritueel. We gaan binnenkort op vakantie en dan heeft hij sowieso een andere omgeving om aan te wennen en om te slapen, dus we gaan nu afwachten hoe dat gaat. Als dat goed gaat, willen we hem wel gaan meenemen in de toekomst als we een keer 's avonds wegwillen.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kinderen van af het begin altijd mee genomen verjaardag wat dan ook.

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij nemen dl ook regelmatig mee. Ligt er wel beetje aan waar naartoe ... Wanneer we haar 's avonds mee willen nemen zorg ik dat ze overdag wat langer slaapt en het dus 's avonds langer volhoudt. Tot ongeveer 8 mnd namen we haar mee uit eten en kon ze prima in de kinderwagen/buggy slapen, nu slaapt ze niet meer zo makkelijk ergens anders, dus gaat ze gewoon wat later naar bed. Moet zeggen dat ik het makkelijker vond toen ze nog wat kleiner was, vind het steeds lastiger om dl 's avonds ergens mee naartoe te nemen.

8. Annahinderika

5 aug 2014
    27
    0
    0
    Flevoland
    Wij gaan het over 2 weken uitproberen dan hebben we een etentje en gaat hij naar opa en oma. Hij krijgt tussen half 8/8 uur zijn laatste fles dan gaat hij bij hun in het bedje dus ben nu ook erg benieuwd hoe het gaat als we terug komen en hem in de maxicosi stoppen en dan in zijn eigen bedje. Hopelijk gaat het goed en slaap hij rustig door in zijn eigen bedje.

9. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Ze is bijna 6 maanden. Ik ben er inderdaad erg blij mee dat ze zo goed slaapt. Overdag slaapt ze weinig, dus ik let er op dat ze 's avonds op tijd in bed ligt. Op zich slaapt ze overal, ook als we overdag op stap gaan.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    In het begin sliep Femke niet tussen 19:00 en 23:00 en vond ik het makkelijk om haar mee te nemen. Nu slaapt ze rond 19:30. Mochten we haar mee nemen, zorgen we dat we voor 20:00 daar zijn en dat er een camping bedje is (zelf meenemen of het is daar al) zodat ze daar lekker kan slapen. En dan is het met pijn in m'n hart een slapend meisje uit haar bedje halen en op naar huis. We doen het niet vaak, maar blijven het wel doen omdat wij van mening zijn dat het goed is voor je kindje om te leren slapen in verschillende omgevingen en ook goed is voor ons sociaal leven. Vind het namelijk niet leuk om alleen naar een verjaardag te gaan omdat er iemand thuis "moet" blijven met Femke.

11. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Vaak is dat wat er gebeurt: zodra een van ons haar optilt terwijl ze slaapt, wordt ze wakker en slaapt vaak niet meer. Daarom zat ik te denken om haar avondritueel te doen en haar dan in de kinderwagen te leggen. Maar dan is er nog kinderwagen-->bedje :)

12. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    En slaapt ze dan door, zodra je haar uit het camping bedje haalt?
    De voornaamste reden dat ik 's avonds even weg wil, is omdat het hier zo ontzettend warm is. Gisteravond was het om 22.00 uur nog 28 graden. Ik snap jouw beweegredenen heel goed!

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    poeh hier niet zo'n ideale baby met een doorslaapritme..

Wij namen haar als het echt nodig is wel gewoon mee.. Maar goed, wij hadden ook geen ritme om te "verpesten". Voor alleen een wandelingetje met je man zou ik het dus niet doen.

14. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Eerste maanden hebben we Siem meegenomen en bij anderen in de reiswieg laten slapen. Nadat Siem om 19:00 laatste fles kreeg en pas om 07:00 weer kwam zijn we gestopt. Hebben een vaste oppas.

Nu Siem ruim een jaar is, nemen we hem soms mee, soms niet.
    Laatst moest partner iets aan de pc doen van zus. Siem meegenomen, bewust geen bedje mee omdat we "optijd" weer naar huis wilden. Maar Siem heeft lekker gespeeld en om 21:30 zijn we gegaan. Siem op bed gelegd en hij heeft geslapen.
    Zo ook bij een bbq laatst... Siem vermaakt zich wel met andere kindjes. Daar was wel een bedje. Maar om 22:00 werd meneer hangerig dus naar bed en geslapen, 01:00 eruit gehaald naar huis gegaan en verder geslapen

Maar een wandeling kan best toch? Verjaardag dan evt bedje meenemen...

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Zoontje wordt even wakker als je hem uit bed haalt en in de maxicosi stopt, vervolgens slaapt ie in de auto verder en thuis wordt ie weer even wakker, maar slaapt dan ook zo weer verder. Zorg er wel voor dat ik 'm niet hoef om te kleden, dus hij ligt lekker warm in zijn slaapzak.

16. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij nemen K. Overal mee naar toe, verjaardagen, wandelen, feestjes (thuis feestjes) etc. Hij doet dat super. Is meestal de dag erna overdag een beetje geïrriteerd en moe maar het heeft nooit effect op zijn nacht ritme, slaapt gewoon verder. Laat ukje mee uit eten genomen (was koopavond we besloten op dat moment dat we honger hadden) hij vond het geweldig in het restaurant maar kreeg honger. Even overlegd en achterin het restaurant even aangelegd en meneertje viel in slaap en heeft geslapen tot wij klaar waren met eten... Daarna was hij gewoon weer 'vrolijke Frans' zoals altijd.

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wij doen het liever niet te vaak, om het ritme niet te verstoren. Als we uit eten gaan (bijv. een etentje met familie), gaan we op tijd eten en maken het niet heel laat. Dochter wordt nogal jengelig als ze erg moe is. We kunnen haar bedtijd wel een beetje rekken, maar ze gaat normaal rond 19.30 naar bed. Dan is wakker houden tot 22.00 niet zo'n succes...
    Bij een verjaardag gaan we 's middags of vroeg in de avond en dan kan dochter mooi in een campingbedje slapen.

18. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dit doen wij ook vanaf het begin met beide kinderen. Ik wil dat mijn kinderen met bedtijd in een bed liggen. Thuis slapen ze altijd meteen weer verder. Ik ben er juist weer geen voorstander van de bedtijd erg lang te rekken (dus niet een uurtje ofzo) en een kind bijvoorbeeld pas om 22.00 naar bed te brengen.
    Maar het is maar net waar jij je als ouder goed bij voelt en waar je kind goed op reageert. Dat zal voor iedereen anders zijn.

19. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Wij hebben ook van die slaapzakken met openingen voor de sluiting van de kinderstoel, superhandig.

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarin je beter niet kan doen maar over algemeen vind ik juist goed als kindje eraan went anders creëer je ook dat ze nergens anders slapen.
    Dus dochterlief gewoon meegenomen, natuurlijk niet opeens heel vaak. Maar wij hebben dat regelmatig gedaan en doen dat nog. Hebben ipv campingbedje een babytentje waarin ze slaapt. Gaat prima
    Na het eten een wandeling maken doen we ook regelmatig, zeker nu ze wat ouder is.

Deel Deze Pagina